מטא שוקלת לאפשר למשתמשים באיחוד האירופי לשלם על גרסאות נטולות פרסומות של פייסבוק ואינסטגרם - כך דווח בניו יורק טיימס בסוף השבוע. עדיין לא ברור אילו סכומים מתכוונת ענקית הטכנולוגיה לגבות מהמשתמשים ואם התוכנית בכלל תצא לפועל. בחברה סירבו להגיב לדיווח.
1 צפייה בגלריה
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות
פייסבוק ואינסטגרם. הייתם משלמים עליהן?
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מטא, שהוקמה בשנת 2004 תחת השם פייסבוק, היא הבעלים של הפלטפורמות פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ות'רדס. עד כה נמנעה החברה מלגבות תשלום על השימוש ברשתות החברתיות שבבעלותה; המודל העסקי שלה מבוסס על הכנסות מפרסומות ממוקדות, שמבוססות על תחומי העניין של המשתמשים.
לפי הדיווח, במטא מאמינים כי השקה של גרסאות נטולות פרסומות תסייע לחברה להתמודד עם הרגולציה המתהדקת על סקטור הטכנולוגיה באיחוד האירופי. מדובר בדוגמה לדרך שבה הרגולציה באיחוד האירופי, שהיא מחמירה יותר מבארה"ב, משפיעה על חוויית השימוש של אזרחי היבשת.
בחודש שעבר נכנס לתוקף באיחוד האירופי חוק השירותים הדיגיטליים (Digital Services Act), שבין היתר אילץ את מטא למנוע ממפרסמים להציג פרסומות ממוקדות לקטינים בני 13 עד 17. בשנה הבאה צפוי להיכנס לתוקף חוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act), שיחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשנות חלק מהפרקטיקות העסקיות המרכזיות שלהן על מנת לעודד את התחרות בשוק. אפל, למשל, תצטרך לאפשר למשתמשים באירופה להוריד אפליקציות מחנויות חיצוניות.
ריפרש
הלוחש ל-ChatGPT: הסודות שיעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר / עם אלירן בן חיים
48:10
לפי הניו יורק טיימס, גורמים במטא מאמינים שהחברה תצליח להפיג חלק מהחששות של הרגולטורים באיחוד האירופי אם תציע למשתמשים להימנע מצפייה בפרסומות בתמורה לתשלום - גם אם מעט מאוד אנשים יבחרו באפשרות הזאת. יש לציין כי מטא לא השיקה באירופה את הרשת החברתית החדשה ת'רדס, שמתחרה ב-X (טוויטר לשעבר), בעקבות חששות רגולטוריים.
האיחוד האירופי הוא השוק הכי רווחי של מטא אחרי צפון אמריקה. סוזן לי, סמנכ"לית הכספים של החברה, אמרה באפריל כי 10% מההכנסות של החברה מפרסום מגיעות מהאיחוד. בשנה שעברה עמדו הכנסות החברה על כ-117 מיליארד דולר.