האם הגיעו ימיו האחרונים של השואב-אבק? זו שאלה מעניינת שנדרשתי אליה בחודשים האחרונים. אם לפני שבועיים בדקנו את השואבים השוטפים הרובוטיים וניסינו לראות אם הם יכולים להחליף אותנו במטלת הבית (התשובה היא כן, אבל עם כוכביות, ר''ק), נדרשנו במקביל לאותה שאלה עם השואבים השוטפים הידניים. אלה מגיעים בפורמט מוכר - הם מזכירים מאוד את השואבי אבק המסורתיים הידניים כמו הדייסון או הג'ימי אבל מצוידים עם מנגנון שטיפה מובנה שמאפשר להם גם לשטוף את הרצפה תוך כדי שאיבה. לחלקם יש אפילו מנגנון שמאפשר להתאים את עצמם לשטיחים.
5 צפייה בגלריה
שואב-שוטף עומד רוידמי Neo
שואב-שוטף עומד רוידמי Neo
שואב-שוטף עומד רוידמי Neo
(צילום: בנדא יבואן רשמי)
בדקנו ארבעה דגמים מהמותגים הפופולריים ביותר. אגב, גם דייסון הכריזה על מוצר כזה לאחרונה, אבל המחיר הגבוה (כ-4,700 שקל) כמו גם הזמינות שלו שכנעו אותנו שעדיף להמתין מעט עם הסקירה שלו. השואבים השוטפים שבדקנו כולם נמכרים בין 1,500 ל-3,000 שקל ומצוידים בתכונות דומות: מיכל מים לשטיפה, מיכל לאיסוף האבק וראש קרצוף בצורת גליל שמסתובב ומנקה. למרות ששלושה מהם מגיעים מגלקסיית המותגים של שיאומי, ישנו אחד של מותג מסורתי יותר, שארק שנחשב לנמכר ביותר בארה"ב בתחומו. האם השואבים האלה יכולים להחליף את המטאטא הדלי והסמרטוט? בקיצור, כן, אבל יש הבדלים.

עוד בנושא:

שארק Hydrovac cordless pro XL: קל משקל וחזק אבל עם מיכלים קטנים

השואב השוטף של שארק מגיע לארץ לאחר שהחברה החליטה להתאים את עצמה למציאות ולהציג מתחרה ליצרניות הסיניות. אם בעבר המוצרים של שאר כללו למשל שוטפים על קיטור או שואבי אבק, המוצר החדש מבוסס על אותו עיקרון של שאר החבורה שמוצגת כאן: שואב אבק עם ראש שטיפה מקרצף. מחירו כ-1,890 שקל, כך שלא מדובר במוצר זול במיוחד.
5 צפייה בגלריה
שואב-שוטף עמוד שארק Hydrovac cordless pro XL
שואב-שוטף עמוד שארק Hydrovac cordless pro XL
שואב-שוטף עמוד שארק Hydrovac cordless pro XL
(צילום: שריג אלקטריק היבואן הרשמי)
אהבנו: הדבר העיקרי שאהבנו בשארק הוא המשקל שלו. מדובר במכשיר שקל מאוד לנייד בבית אפילו אם אתם לא שרירנים. הוא מציע מנגנון שטיפה מבוסס על ראש מסתובב שמנקה לא רע בכלל. ניתן כמובן להשתמש בחומר ניקוי מצורף ולרכוש עוד ממנו אבל מה שנחמד זה שבחברה לא מתעקשים על חומר מיוחד, אפשר להשתמש בל חומר ניקוי שתואם למשטח שתרצו לנקות. יש לו שתי נורות לד המורכבות על הראש ומאירות את הדרך ואת הרצפה. זה ממש-ממש נוח בעיקר באזורים מעט חשוכים. גם עוצמת השאיבה שלו לא רעה בכלל. הוא מסוגל לניקוי עצמי והסוללה שלו מאפשרת לנייד אותו למשך חצי שעה ויותר בקלות. כלומר גם אם יש לכם בית גדול תוכלו להשתמש בו בטעינה אחת - אבל תיאלצו להוסיף לו מים - על זה תיכף נרחיב.
לא אהבנו: הבעיה העיקרית של השארק הוא המיכלים הזערוריים שלו. מיכל המים ממש קטן ומיכל המים המלוכלכים לא גדול בהרבה. הם מספיקים בקושי לשטיפה ושאיבה של 50 עד 60 מ''ר, כלומר כחצי דירה משפחתית רגילה או דירת שני חדרים ממוצעת. זאת ועוד, הכל כאן ידני, השואב מאפשר שני מצבים, רצפה או שטיח וזהו. אין אפשרות לשאיבת מים למשל בניגוד למתחרים, כלומר הוא ישאב מים מהרצפה אבל המיכל הקטן שלו לא ממש מספיק. כמו כן אין כאן שום מערכת AI או אפליקציה - הכל אולד סקול. עוד ביקורת היא שלא ניתן להשכיב אותו לגמרי על הרצפה. מה שאומר שקשה לשאוב איתו מתחת לספות או לשולחן קפה בסלון.
שורה תחתונה: מצוין לדירות קטנות ולכאלה שאוהבים מכשירים פשוטים וקלים
איפה קונים את השארק Hydrovac cordless pro XL? לאסט פרייס 1,890 ש״ח / אמזון $249.99 **המחירים מעודכנים למועד פרסום הכתבה וייתכנו שינויים
ריפרש
הלוחש ל-ChatGPT: הסודות שיעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר / עם אלירן בן חיים
48:10

שיאומי W10 פרו: חזק ומשוכלל אבל כבד

ה-W10 פרו הוא השואב-שוטף הידני הכי משוכלל ברשימה. שיאומי ציידה אותו בכל הטכנולוגיות האפשריות. הוא יודע לשאוב מים, לשאוב אבק, לשטוף ומזהה היכן יש יותר לכלוך והיכן פחות. הוא גדול, מסיבי ולבן, יש לו מיכלים שמספיקים לזמן שימוש ארוך ובנוסף הוא קל מאוד לשימוש ומדבר למשתמש. מחירו כ-2,250 שקל, כלומר הוא מיועד לאלה שיש להם יותר תקציב.
5 צפייה בגלריה
שואב-שוטף שיאומי W10 פרו
שואב-שוטף שיאומי W10 פרו
שואב-שוטף שיאומי W10 פרו
(צילום: המילטון יבואן רשמי)
אהבנו: היתרון העיקרי שמאוד אהבנו הוא המברשת שלו, מדובר ברולר שלו שטח פנים גדול פי שלושה מזה של מברשת רולר רגילה כמו בשארק למשל. הוא מצויד במנגנון שמזהה אוטומטית את הלכלוך ומתאים את עוצמת השאיבה-שטיפה בהתאם. זה מצוין אם רוצים לחסוך במים למשל. עוד יתרון שלו הוא שניתן להשכיב אותו לחלוטין על הרצפה. יש אפילו מעין גלגל קטן בגבו שמסייע להחליק אותו כשהוא במצב שכיבה. זה מאוד נוח. מצב השאיבת מים שלו מעולה, למעשה מצאנו שאם רוצים לשטוף באיזורים לא מאוד מלוכלכים הוא ממש יעיל. יש לו מסך מאוד יעיל שמעביר את כל המידע בקלות. הוא גם כולל חיווי על מידת עוצמת השאיבה ועל אחוזי הסוללה הנותרים. חבל שאין חיווי של מידת המילוי של המיכלים. אלה אגב מספיקים בקלות לניקוי דירת ארבעה-חמישה חדרים ממוצעת. מנגד, אין כאן שום מצב ידני. הכל עובד על בסיס ה-AI של המכשיר. יש שיאהבו שהוא מחליט על הכל והוא עושה זאת מצוין, ויש שירצו יותר שליטה. הוא מצויד במנגנון שמסייע להניע אותו בזמן השימוש. עוד יתרון, קל מאוד לנקות את מיכל המים המלוכלכים והוא מפריד ביעילות בין המים ובין הלכלוך שנשאב עם פילטר מובנה ורב שימושי.
לא אהבנו: השיאומי הוא המכשיר הכבד ביותר מבין ארבע השואבים שבדקנו. קשה מאוד להרים אותו ולנייד אותו ממקום למקום. מזל שהוא מצויד בגלגלים כך שאפשר לגלגל אותו במקום להרים. הסוללה שלו נגמרת מאוד מהר. למעשה אפשר בקלות לחסל אותה תוך פחות מ-20 דקות שימוש אם הרצפה ממש מלוכלכת. הטעינה שלו לא מאוד מהירה ודורשת לפחות 4 שעות ל-100 אחוז. מנגנון הרולר דורש יותר תחזוקה ואם לא מנקים באופן קבוע את כל חלקי השואב ישנה הצטברות של לכלוך. לא פעם היינו צריכים להסיר את המכסה של הרולר ולפרק את כל המנגנון כדי להוציא משם הצטברות של גועל נפש. כמו כן, אם לא מפעילים את הניקוי העצמי הוא ממש מסריח לאחר זמן קצר, חשוב לייבש את המברשת אחרי הניקוי - אבל שיאומי כללה מכסה שניתן להסרה בקלות לטובת העניין.
שורה תחתונה: מתאים לחובבי ניקיון עם דירה במפלס אחד
איפה קונים את השיאומי W10 פרו? לאסט פרייס 1,989 ש״ח / KSP 1,989 ש"ח **המחירים מעודכנים למועד פרסום הכתבה וייתכנו שינויים
דרימי M12: שואב-שוטף ידני וגם נייד במחיר פרימיום
ה-M12 הושק לא מזמן בפסח שעבר ומציע קונספט ייחודי בעולמות השואבים השוטפים: שואב ידני מלא שניתן להפריד לשואב נייד כמו למשל בדייסון. כלומר, ניתן להשתמש בו לשטיפה וגם לשאיבה של הספה. יש לו את המיכלים הגדולים ביותר מכל השואבים, 950 מ''ל למים נקיים ועוד 700 מ''ל למים המלוכלכים ו-350 מ''ל לאבק. מדובר במוצר המיועד להחליף לפחות שלושה מכשירים שונים. מחירו כ-3,000 שקל.
5 צפייה בגלריה
שואב-שוטף עומד דרימי M12
שואב-שוטף עומד דרימי M12
שואב-שוטף עומד דרימי M12
(צילום: קריסטלינו יבואן רשמי)
אהבנו: היתרון של הדרימי הוא ביכולת שלו להציע חבילת ניקיון שלמה. הוא שואב, שוטף ואם צריך אז מפרידים את מנוע השאיבה ואפשר להשתמש בו כשואב ידני נייד לספה או לאוטו למשל. זה מאוד שימושי וחוסך את הצורך במכשיר ייעודי. יש לו טווח שימוש מאוד נוח, אפשר בקלות לשאוב איתו 150 מ''ר בלי בעיה. כמו השיאומי גם כאן יש מערכת שמזהה אוטומטית את רמת הלכלוך של המשטחים ומתאימה את עוצמת הניקיון בהתאם. גם החיווי של המסך מעולה. הוא מציג את רמת הטעינה, רמת המים במיכלים וכמות הלכלוך שנאספה. למרות שמברשת הרולר כאן גלילית הוא מתמודד היטב עם כל סוגי הלכלוך בקלות.
לא אהבנו: למרות שמדובר במוצר פרימיום, הוא לא חף מבעיות. ראשית, אי אפשר להשכיב אותו לחלוטין על הגב כמו השיאומי. הוא מתמודד פחות טוב עם ניקיון מתחת לספה או לשולחנות נמוכים. מזל שיש את החלק הידני. המברשת שלו אוגרת לכלכוך בקלות, ומנגנון הניקוי העצמי קצת רועש גם אם יעיל. הסוללה דורשת כמעט חמש שעות לטעינה מלאה - הזמן הארוך ביותר מכל השואבים בסקירה הזו. עוד משהו מעצבן, עמדת הניקוי והטעינה שלו כוללת הרבה מאוד אביזרים בגלל השילוב של שואב ידני ונייד והיא תופסת הרבה מאוד מקום. זה לא מכשיר שמעמידים באמצע הסלון. עוד משהו? החברה מספקת נוזל ניקוי ייעודי שאינו מקציף אבל שאי אפשר להשיג אצל היבואן. בינינו אפשר גם להשתמש בחומץ או בחומר אחר שאינו מקציף שעולה הרבה פחות.
שורה תחתונה: מכשיר שעושה הכל, יעיל אבל יקר
איפה קונים את הדרימי M12? KSP 2,189 ש״ח **המחירים מעודכנים למועד פרסום הכתבה וייתכנו שינויים

רוידמי Neo: האאוטסיידר המפתיע

רוידמי הוא גם מותג מגלקסיית שיאומי. המוצר שלהם, הניאו, הוא כנראה השואב שוטף ידני הוותיק מכולם כאן. מדובר במוצר מעניין שלו יתרונות לא מעטים וגם הרבה רוח וצלצולים. חלקם שימושיים וחלקם ממש לא. המחיר אינו הזול ביותר מכולם ואפשר למצוא אותו במחירים שנעים בין 2,300 לכ-2,800 שקל.
5 צפייה בגלריה
שואב-שוטף עומד רוידמי Neo
שואב-שוטף עומד רוידמי Neo
שואב-שוטף עומד רוידמי Neo
(צילום: בנדא יבואן רשמי)
אהבנו: הדבר העיקרי שממש נחמד לישראלים זה שהניאו דובר עברית. המיכלים שלו אינם הגדולים ביותר אבל מספיקים לשטיפה של דירת 4 חדרים. איכות הניקיון שלו ממש טובה, אין כמעט שום לכלוך שהוא לא ידע להתמודד עימו במספר קטן מאוד של חזרות. כלומר, לניקיון מושלם לא תצטרכו לעבור יותר מפעם או פעמיים על כל משטח. זה מאוד חסכוני ביחס למתחרים שחלקם כן דורשים קצת מעבר. גם כאן תמצאו מצב יניקת מים שעושה עבודה ממש טובה. שני המיכלים שלו יחסית גדולים, ומספקים את הנפח הגדול ביותר אחרי הדרימי. עוד משהו נחמד שאין אצל המתחרים כלל הוא מנגנון השפרצה שמאפשר לכם להרטיב קצת יותר את המשטח כדי לרכך לכלוך קשיח שנדבק לרצפה. זה מאוד נחמד ושימושי. יש כאן כמובן אפליקציה, אבל מהניסיון שלנו עם האפליקציות של החברה זה לא ממש מומלץ. כמו כן, הוא לא השואב הכי כבד מהארבעה, רק השארק קל ממנו. הוא מתנייד בקלות עם הגלגלים שלו ואפשר גם לעלות במדרגות בלי לשבור את הגב.
לא אהבנו: נתחיל מהחלק הבעייתי, איכות הרכיבים שלו היא הזולה ביותר מכל המכשירים שניסינו. כולל השארק שלפחות אינו יקר כמוהו. הפלסטיקה שלו מרגישה לא עמידה במיוחד בייחוד אם משווים אותה לדרימי או לשיאומי. החברה טוענת לתהליך אלקטרוליזה שאמור לנקות את המים ולחסוך מאיתנו את הריחות הרעים אבל לא ברור אם זה עושה משהו. מה שבטוח זה שבתהליך הניקוי, הרולר צובר ריחות רעים אם לא מנקים אותו כל יום ומייבשים לאחר מכן. הוא גם מתקשה לרדת על גבו כדי לנקות מתחת לספות או לשולחן. זמן הטעינה שלו ארוך למדי, אבל לא יותר מאחרים. מנגד הסוללה עצמה מספקת פחות זמן שימוש בפועל.
שורה תחתונה: מנקה מצוין אבל דורש תחזוקה
איפה קונים את הרוידמי Neo? אמזון $499 / לאסטפרייס 2,480 ש״ח **המחירים מעודכנים למועד פרסום הכתבה וייתכנו שינויים

סיכום

נראה ששואבים-שוטפים ידניים עומדים יחליפו בקרוב את השואבים הרגילים שאנחנו מכירים. הם עושים את אותה העבודה ומוסיפים גם את השטיפה. לכל אחד מהמכשירים כאן יש יתרונות וחסרונות כך שכל אחד ימצא כאן משהו שמתאים לסגנון הניקיון שלו. הסטודנטים והצעירים יעדיפו אולי את השארק, אלה עם תקציב גדול ילכו על הדרימי שנותן מענה לכל תסריט שימוש, השיאומי יתאים למי שמחפש הרבה תמורה למחיר ויכולת לשאוב מתחת לספות והרוידמי נותן מענה למי שרוצה שידברו אליו בעברית בשילוב מנגנון שאיבה-שטיפה עוצמתי. אם אתם מחפשים מכשירים שמאפשרים לכם להתמודד עם הניקיון השוטף ולוותר על הספונג'ה, השואבים השוטפים העומדים המודרניים מסוגלים לכך בהחלט, גם אם הם דורשים שתהיו שם ביחד איתם.