אפשר להגיד הרבה דברים טובים על ווינדוס 10 - מערכת ההפעלה שבה משתמשים כיום, לפי מיקרוסופט, מיליארד משתמשים בעולם - אבל לא את זה שחנות האפליקציות שלה היא חוויה מדהימה. למעשה ה-Store היא דלה בתוכן ועשירה באפליקציות מאכזבות שמנסות לגזול את כספך ולתת תמורה מינימלית. זו הסיבה למה אחת התכונות המרגשות של הכרזת ווינדוס 11 בשבוע שעבר היא האפשרות להריץ אפליקציות אנדרואיד על המחשב שלך.

ווינדוס 11 - כל הכתבות:

1 צפייה בגלריה
השקת windows 11
השקת windows 11
השקת windows 11
(צילום: Microsoft)
לפי ההדגמה בערב ההשקה, אנחנו נוכל להפעיל את טיקטוק במחשב שלנו, אבל כנראה עוד הרבה אפליקציות אנדרואיד אחרות שכיום הן חלק מהאקוסיסטם של הסמארטפונים, ושם חוויית השימוש כידוע טובה הרבה יותר. המחשבה שאפשר יהיה לשוחח עם זרים בקלאבהאוס במחשב, לייצר צילומי דיפ פייק עצמיים ב-Reface על הלפטופ או לחלופין לייצר גרסאות מצוירות של עצמנו עם Voilà AI Artist ללא סמארטפון, היא בהחלט מחשבה מרגשת. מיקרוסופט מבטיחה שאפשר יהיה להתאים את גודל החלון, להצמיד את האפליקציה לשורת ההפעלה ובקיצור שהאפליקציות יתפקדו כמו תוכנות Win רגילות. עכשיו נותר לראות איך זה קורה.
מאחורי התכונה החדשה הזו נמצא שיתוף פעולה של מיקרוסופט עם אינטל ואמזון, וטכנולוגיה חדשה של אינטל בשם Bridge Technology שנועדה לאפשר בדיוק את זה: הפעלת אפליקציות אנדרואיד שנכתבו למעבדי ARM של קוואלקום על מעבדי X86 של מחשבי PC. טכנולוגיית ברידג' של אינטל היא סוג של קומפיילר, שמעבד את הקוד המקורי של האפליקציה וממיר אותו לקוד למחשבי PC.
ועובדה מופלאה נוספת: טכנולוגיית ברידג' של אינטל תעבוד גם על מחשבי PC עם מעבדי AMD, אלה שאינטל מעדיפה שלא יזכרו את דבר קיומם. ההצהרה הרשמית מאינטל הייתה שהדבר נועד להעניק שירות שלם למשתמשי המחשבים, אבל אפשר לנחש שאילולא דרישה נחרצת ממיקרוסופט בעניין, מבחינתה של אינטל השירות היה יכול להיות שלם פחות. אגב, ווינדוס 11 תאפשר להריץ אפליקציות אנדרואיד גם על מחשבים מבוססי ARM, אבל פה הבשורה פחות מרעישה – זה כבר ניתן לביצוע כבר היום.
החלק של אמזון בהיערכות הזו הוא באיסוף והצגת האפליקציות המתאימות להרצה במחשבי ווינדוס 11. אפליקציות אלה יהיו זמינות בחנות האפליקציות של אמזון ובשרשור גם בחנות של ווינדוס כשהמשתמש יצטרך להיות בעל חשבון ומזוהה בשתי החנויות.

התשובה של מיקרוסופט לאפל

מעניין לשים לב, שטכנולוגיית ברידג' מזכירה במידה מסוימת את טכנולוגיית Rosetta של אפל, שמאפשרת להריץ אפליקציות מק שפותחו לשבבי אינטל – על מחשבי M1 מבוססי סיליקון אפל המהוללים. אפל גם הקדימה את מיקרוסופט כשאפשרה הרצת אפליקציות iOS לאייפון על מחשבי macOS. עכשיו באה התשובה של מיקרוסופט.
מיקרוסופט מכריזה על ווינדוס 11
ואי אפשר בלי הנקודה הישראלית בהכרזה של מיקרוסופט: ווינדוס 11 תתמוך בטכנולוגיית Wi-Fi 6E של אינטל, שמאפשרת העלאה והורדה של קבצים במהירות של עד פי שישה מהטכנולוגיה הנוכחית. היכולת הזו פותחה כאן אצלנו בארץ הקודש, בקבוצת הקישוריות האלחוטית של אינטל פתח תקווה, אם רוצים להיות מדויקים.
טכנולוגיית Wi-Fi 6E עושה שימוש בתדר החדש 6 גיגה הרץ בנוסף ל-2.4 גיגה הרץ ו-5 גיגה הרץ והיא מאפשרת שימוש בעד שבעה ערוצי תקשורת במקביל בספקטרום תדרים חדש שנפתח רק עכשיו לשימוש על ידי הרגולציה ולא היה זמין קודם. התוצאה היא הרבה פחות עומס על הערוצים שבשימוש או כמו שאינטל מגדירה את זה "ההתקדמות הכי גדולה בתחום תקשורת ה-wireless ב-20 השנים האחרונות".
מבחינתה של אינטל, ההכרזה על ווינדוס 11 היא חגיגה של ממש. כל אותם משתמשים שהמשיכו להחזיק במחשבים הישנים והמוכרים שלהם גרמו לכך שפחות מחשבים חדשים נמכרו. עכשיו, אם תרצו ליהנות מחידושיה של מערכת ההפעלה החדשה, קרוב לוודאי שתידרשו לרכוש מחשב חדש של אייסר, Asus, דל, HP, לנובו, LG, סמסונג או של אחת מכמה עשרות חברות נוספות שבהם מותקנים השבבים החדשים של אינטל. הסיבה היא פשוטה: הדרישות המקדמיות של מערכת ההפעלה לא יאפשרו התקנה על מחשבים שיוצרו בעידנים קודמים.