דייסון - הדור הבא: חברת הטכנולוגיה הבריטית חשפה הבוקר (ד') במסגרת הכנס הבינלאומי לרובוטיקה ואוטומציה (ICRA) את תוכניות העתיד שלה בתחום הרובוטיקה. במהלך הכנס הציגה החברה סרטון הצצה ראשוני החושף את מאחורי הקלעים של מעבדות החברה, לצד אב-טיפוס ראשוני של זרוע רובוטית שעל-פי דייסון תוכל בעוד כמה שנים לעזור לנו במטלות הבית.
2 צפייה בגלריה
החזון של דייסון, רובוטים שיבצעו את מטלות הבית
החזון של דייסון, רובוטים שיבצעו את מטלות הבית
החזון של דייסון - רובוטים שיבצעו את מטלות הבית
(צילום: Dyson)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

תחום הרובוטיקה הוא אחד מהענפים החשובים ביותר עבור דייסון, שהודיעה על השקעה בסך 2.75 מיליארד ליש"ט שתוקדש כולה לפיתוחים חדשים בעולם הרובוטיקה, מתוכם 600 מיליון ליש"ט שהושקעו בתחום מתחילת השנה. עוד הודיעה החברה על גיוס מסיבי של יותר מ-2,000 עובדים שכבר הצטרפו לדייסון במהלך השנה החולפת, כשמחצית מהם מהנדסים, מדענים ואנשי פיתוח שגויסו במטרה להרחיב את יכולותיה של דייסון בתחום.
הסרטון שחשפה החברה, שאורכו קצת מעל שלוש דקות, הציג לראשונה מבט מהיר אל מאחורי הקלעים של מעבדות החברה. בנוסף לכך, חשף הסרטון אב-טיפוס ראשוני של רובוט מתקדם בעל זרוע המבצע מספר רב של פעולות ומטלות הקשורות לתחזוקת הבית. מדובר בשינוי מהותי בגישה של דייסון ששואפת להרחיב את קו מוצריה לתחומים נוספים מלבד שואבי האבק שאיתם היא מזוהה. על פי התוכניות של דייסון, המוצרים החדשים שלה בתחום יגיעו ללקוחות עד לסוף העשור.
(חזון הרובוטיקה של דייסון)
ראוי לציין שדייסון ניסתה בעבר להתרחב לענפי פיתוח נוספים מלבד ענף מוצרי הניקיון. לפני מספר שנים הכריזה החברה כי היא החלה בפיתוח ובנייה של מכונית חשמלית שתתחרה באופן ישיר במכוניות החשמליות של טסלה - פרויקט שלבסוף התברר ככישלון חרוץ, ונגנז לחלוטין באוקטובר 2019. לצד פרויקטים אלו זכינו לראות פיתוחים שכן זכו לראות אור יום כגון "Dyson Zone" - אוזניות מסננות רעשים המשמשות בין היתר כמטהר אוויר נייד. נראה שדייסון ממקדת את עצמה בענף מוצרי הרובוטיקה הצרכניים, בשאיפה לספק ללקוחות שלה פתרונות חכמים ומתקדמים בתחום שייסעו להם בשגרת חייהם.
2 צפייה בגלריה
Dyson Zone
Dyson Zone
Dyson Zone
(צילום: Dyson)
ג'ייק דייסון, המהנדס הראשי של החברה, חשף כי לצד גיוס העובדים הנרחב וההשקעה הכספית, החברה מקימה בימים אלה גם מרכז מחקר חדש לתחום הרובוטיקה, שיבוסס בבריטניה בשטח שהיה פעם שייך לשדה התעופה הצבאי, הולבניגטון. המרכז עתיד לאכלס כ-250 מפתחים ועובדי דייסון בתחום הרובוטיקה.