בזמן שהמאבק של הממשל האמריקאי בטיקטוק מגיע לנקודת שיא, עם הדרישה מחברת האם בייטדאנס למכור את אחזקותיה ברשת החברתית או להתמודד עם חרם בארה"ב, האחות הקטנה שלה צומחת במהירות והופכת ללהיט ענק במדינה.
2 צפייה בגלריה
CapCut
CapCut
CapCut. זינקה לצמרת טבלת ההורדות - גם בישראל
(צילום: PixieMe / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

CapCut, אפליקציה לעריכת וידאו שהושקה בשנת 2020, נמצאת לפי אתר AppFollow במקום השני בטבלת ההורדות של משתמשי אייפון בארה"ב - לפני טיקטוק, אינסטגרם, יוטיוב, וואטסאפ ואפליקציות פופולריות נוספות. בקרב משתמשי אנדרואיד בארה"ב היא פופולרית מעט פחות ונמצאת במקום התשיעי בטבלת ההורדות.
האפליקציה זוכה להצלחה רבה גם בישראל: היא נמצאת במקום השלישי בטבלת ההורדות של משתמשי אייפון ובמקום התשיעי בטבלת ההורדות של משתמשי אנדרואיד.
הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי לפי חברת המחקר הסינית Diandian, ל-CapCut יש 200 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, לעומת טיקטוק שלה יש כמיליארד משתמשים. לפי חברת המחקר SensorTower, האפליקציה זינקה לצמרת של טבלת ההורדות בארה"ב בסוף 2022 ובאותה שנה זינקו ההורדות הגלובליות שלה ב-43% ל-400 מיליון. 7% מההורדות האלה היו בארה"ב.
CapCut משמשת בעיקר לעריכת סרטונים קצרים, שאותם ניתן לשתף בין היתר בטיקטוק. בנוסף, ניתן לעצב באמצעותה פוסטים ופרסומות עבור אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב ולינקדאין. גורמים הבקיאים בנושא אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי בעקבות טרנד הבינה המלאכותית היוצרת, בחברה מפתחים פיצ'ר שיאפשר ליצור סרטונים באמצעות הקלדה של תיאור טקסטואלי (פרומפט). החברה מתכננת גם להשיק גרסה לשוק הארגוני.
2 צפייה בגלריה
בייטדאנס
בייטדאנס
בייטדאנס. אחת החברות הבולטות בעולם הטכנולוגיה
(תמונה: שאטרסטוק)
כמו טיקטוק, גם CapCut טוענת שהיא אינה מאחסנת את הדאטה של המשתמשים בסין אלא בארה"ב ובסינגפור. הסוג וההיקף של המידע שהיא אוספת אינם חריגים ביחס לאפליקציות דומות - מדובר בתמונות וסרטונים שהמשתמשים מעלים וכן מיקום, מגדר ותאריכי לידה. בייטדאנס אינה מסתירה את הקשרים בין שתי האפליקציות: על סרטונים בטיקטוק שנערכו באמצעות CapCut מופיע כפתור שמפנה להורדת האפליקציה.

אולטימטום אמריקאי

בייטדאנס, החברה האם של טיקטוק ו-CapCut, הוקמה בשנת 2012 והפכה בשנים האחרונות לאחת מחברות הטכנולוגיה הבולטות בעולם, שמתחרה בענקיות כמו מטא וגוגל על כספם של המפרסמים. היא עומדת גם מאחורי שתי אפליקציות שמיועדות לשוק הסיני - Douyin, המקבילה של טיקטוק, ו-Jianying, המקבילה של CapCut.
בשבוע שעבר הציבה הוועדה להשקות זרות בארה"ב (CIFUS) אולטימטום לבייטדאנס והבהירה לה כי עליה למכור את אחזקותיה בטיקטוק - או שהרשת החברתית תוחרם במדינה. בסוף השנה שעברה, נאסר על התקנת האפליקציה בטלפונים פדרליים. הסיבה: חשש מהאפשרות שטיקטוק משתפת פעולה עם המשטר הסיני ומסייעת לו לרגל אחרי משתמשים בארה"ב ולשלוט בזרם המידע שמגיע אליהם. למרות הקשרים הקרובים בין שתי האפליקציות, עד כה ארה"ב לא אותתה שבכוונתה לפעול באופן דומה נגד אפליקציית CapCut.