אפל שוקלת לדחות בכמה חודשים את ההכרזה על קסדת המציאות המעורבת שלה - כך דווח בסוף השבוע באתר בלומברג. המשמעות: המוצר החדש עשוי להגיע למדפים רק בשנת 2023 ולא בסוף השנה הנוכחית. אפל, שעד כה לא אישרה רשמית כי היא מתכננת להשיק את הקסדה, סירבה להגיב לדיווח.
1 צפייה בגלריה
קסדת המציאות המעורבת של אפל, הדמיה לא רשמית
קסדת המציאות המעורבת של אפל, הדמיה לא רשמית
קסדת המציאות המעורבת של אפל, הדמיה לא רשמית
(צילום: איאן זלבו)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי הדיווח בבלומברג, אפל הייתה אמורה להכריז על קסדת המציאות המעורבת שלה עוד בשנת 2021, כשהגעת המוצר הסופי למדפים הייתה צפויה להתרחש השנה, ככל הנראה בסמוך להשקת האייפון 14. כעת, מקורות הבקיאים בנושא טוענים שאירוע החשיפה של הקסדה, שהיה אמור להתקיים במהלך כנס המפתחים השנתי של החברה (WWDC) ביוני 2022, יידחה בכמה חודשים, והמוצר הסופי יגיע למדפים רק בשנת 2023. לפי בלומברג, הצוות שמפתח את הקסדה נתקל בקשיים הקשורים להתחממות יתר וכן למערך הצילום ולתוכנה.
אפל החלה לפתח את קסדת המציאות המעורבת בשנת 2015, אך מעולם לא יצאה בשום הצהרה רשמית לתקשורת בנושא זה, מה שהגביר מאוד את הציפיות של הצרכנים למוצרים החדשים. הדיווחים השונים העוסקים במוצרים השונים שאפל צפויה להשיק בתחום זה הם לרוב השערות, הדלפות ודיווחים ממקורות שונים. גם היום לא ברור כיצד ייראה המוצר הראשון אל אפל בתחום או מה תהיה האסטרטגיה שלה. עם זאת, ההערכה היא שאפל שואפת להציג במהלך העשור הקרוב מגוון רחב של מוצרים בשוק המציאות המדומה, שבסופו של דבר יחליפו את האייפון.
לאפל כמובן מחכה לא מעט תחרות בשוק, ובראשה היריבות המצופה מול מטא, שנכון להיום שולטת ביד רמה בעולם בשוק בזכות קסדת המציאות המדומה שלה, הקווסט 2. יחד עם זאת, הקסדה של אפל צפויה להביא לקדמת הבמה את טכנולוגיית המציאות המעורבת (Mixed Reality), המאחדת את טכנולוגיות המציאות המדומה והמציאות הרבודה, דבר שעשוי לשנות את חוקי המשחק ולאפשר לאפל לבסס את חזונה בעידן המטאברס. מטא כמובן לא צפויה להישאר רק בתחום המציאות המדומה, וגם היא עובדת בימים אלה על קסדת מציאות מעורבת שטרם נחשפה, שנכון להיום נמצאת בתהליך פיתוח תחת השם Project Cambria.