קבוצת ההאקרים Sharp Boys פרסמה הערב (יום ד') מידע רגיש שלטענתה נגנב מהשרתים של קבוצת עתיד שעומדת מאחורי רשת מכללות עתיד. בין היתר פרסמו ההאקרים קובץ עם 200 אלף רשומות הכוללות שמות מלאים, מספרי תעודות זהות, כתובות וכתובות מייל של ישראלים. בנוסף פורסמו מאות צילומים של תעודות זהות, מסמכים אישיים נוספים ומה שההאקרים טוענים שהוא "קוד המקור" של אחד מאתרי הרשת.
1 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

המסמכים שהודלפו כוללים בין היתר תעודות בגרות, אישורים מצה"ל על מהלך שירות צבאי ואישורי העסקה של המשטרה לפי החוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים. ההאקרים טוענים כי ברשותם מידע של יותר מ-500 אלף סטודנטים ומורים מאז 2009 והם מציעים אותו למכירה.
בקהילת הסייבר התוודעו לקבוצת Sharp Boys לראשונה כאשר פרצה בסוף שנת 2021 לשרתים של רשת למטייל ולמערכות של ארגונים נוספים. >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< לפי האתר של קבוצת עתיד, רשת המכללות הוקמה בשנת 1990 והיא מפעילה שבע מכללות להכשרה מקצועית וארבעה בתי ספר להנדסאים בירושלים, תל אביב, באר שבע, חיפה וערים נוספות ברחבי הארץ. מקבוצת עתיד נמסר בתגובה: "קבוצת 'עתיד' התמודדה עם מתקפת סייבר עוינת שמאחוריה עמדו גורמים ממדינת אויב שביקשו להמשיך ולבצע פגיעות אסטרטגיות במוסדות האקדמיה והחינוך המובילים בישראל. לשמחתנו, מערכות ההגנה שלנו הצליחו להדוף את ניסיון ההשתלטות על המערכות.
"ככל הידוע לנו דלף מעט מידע ואנו בקשר רציף עם מערך הסייבר הלאומי המלווה מקרוב את ניהול האירוע ועם הרשויות, לצד אנשי מקצוע המלווים אותנו, וככל ונקבל הנחיות נוספות נפעל בהתאם. נמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו כדי להגן על כלל המידע המצוי ברשותינו כפי שעשינו עד כה". יום העצמאות היה עמוס באירועי סייבר: בנוסף לפריצה לקבוצת עתיד, המשיכה קבוצת ההאקרים אנונימוס סודן במהלך החג להפיל אתרים ישראליים, בהם אלה של חברת נמלי ישראל, נמל חיפה ומפלגת מרצ. בנוסף, פרצו האקרים לחשבון הפייסבוק האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו והעלו אליו סרטון שבו נראה מסגד ונשמע קולו של מואזין בקטעי תפילה בערבית, יחד עם כתוביות בשפה הבנגלית.