מערך הסייבר דיווח הערב (יום ב') על זיהוי של סימנים לדלף מידע רגיש משרתים של אתרי היכרויות ישראלים. על פי המידע שהותר לפרסום מדובר באירוע שככל הנראה נובע מפריצה לשרתי החברות המפעילות את שירותי ההיכרויות. בשלב הנוכחי לא ניתן לדעת את היקף או הסוג המידע שדלף. עם זאת על פי מערך הסייבר האתרים המדוברים הינם: shedate.co.il, richdate.co.il, zivug4u.co.il, kosherdate.co.il, xydate.co.il, zigota.co.il, ו-flirtut.co.il; על פי בדיקת ynet נראה שבשלב הנוכחי האתרים הורדו ואינם זמינים.
1 צפייה בגלריה
דייטינג פייסבוק
דייטינג פייסבוק
האתרים שנפרצו אינם זמינים כעת
(אילוסטרציה: Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מהמערך נמסר עוד כי "כדי לשמור על פרטיות המשתמשים, המערך פועל כעת באמצעות שותפים לסייע לצמצום אפשרויות הפרסום הפומבי של התוכן שדלף. במקביל, נמסר לנו מבעלי האתרים כי היקף ומהות המידע שדלף נמצאים בבדיקה על ידם".
ריפרש
קורטנה מתה, יחי ה-AI החדש
29:59
בינתיים לא ברור מה היקף או סוג הנתונים שדלפו למעט "רגישותם". עם זאת אפשר להעריך שסוגי הנתונים כוללים לכל הפחות מידע אישי ואולי גם פרטי התחברות. במערך מזכירים "כי הן לבעל האתר והן לחברת האחסון של האתר יש אחריות לעמוד בהוראות דיני הגנת הפרטיות, לעדכן את לקוחותיהם אודות המידע שדלף והפעולות שינקטו כדי למזער את הנזק".
זו לא הפעם הראשונה שאירוע מסוג זה קורה, האירוע החמור האחרון כלל פריצה לשרתי אתר ההיכרויות לקהילה הגאה "אטרף" על ידי האקרים המזוהים עם איראן. חלק ניכר מהמידע שנגנב שם פורסם בפומבי ועורר זעם רב נגד מפעילי האתר שכן רבים מהמשתמשים לא היו מוכרים כחברי הקהילה.