אחרי שכבר השעה עיתונאים וחסם לינקים לפלטפורמות מתחרות, אילון מאסק סימן מטרה חדשה: פלטפורמת הניוזלטרים הפופולרית Substack. במהלך סוף השבוע הוסיפה טוויטר הודעת אזהרה ללינקים ל-Substack ולא איפשרה לשתף או להגיב לציוצים שמכילים את שמה. המהלך הגיע לאחר שהפלטפורמה הכריזה על Notes (פתקים), פיצ'ר חדש באפליקציה שלה, שמזכיר באופן חשוד את טוויטר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק. כך ייעשה למי שיעז להתחרות בי
(עיבוד תמונה. צילום: Jim Watson, Samuel Corum / AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

משתמשים שניסו ללחוץ על לינקים ל-Substack בימים האחרונים קיבלו הודעת אזהרה שבה נכתב: "הקישור שאליו אתה מנסה לגשת זוהה על ידי טוויטר או על ידי השותפים שלנו כספאם פוטנציאלי או כבלתי בטוח". בנוסף, טוויטר מנעה ממשתמשי Substack להטמיע ציוצים בתוכן שלהם ובשלב מסוים אפילו הפנתה משתמשים שחיפשו את המילה Substack לתוצאות החיפוש של מילה אחרת - Newsletter.
2 צפייה בגלריה
Substack
Substack
Substack. הכריזה על מוצר שמזכיר את טוויטר
(צילום: T. Schneider / Shutterstock.com)
מאסק מצדו טען כי הקישורים ל-Substack מעולם לא נחסמו וציין כי החברה ניסתה להוריד חלק גדול ממאגר המידע של טוויטר על מנת לבנות מוצר מתחרה, ולכן לא ניתן לבטוח בכתובת ה-IP שלה. מנכ"ל Substack, כריס בסט, אמר בתגובה כי אין שום ספק שטוויטר צמצמה את הגישה לקישורים ל-Substack וציין כי החברה אומנם משתמשת ב-API (ממשק תכנות יישומים) שמאפשר לה להתחבר למערכת של טוויטר ולשאוב ממנה מידע, אך היא לא קיבלה כל הודעה על כך שהפרה את תנאי השימוש.
הבוקר כבר נראה שהסערה האחרונה ביקום של מאסק מאחורינו. Substack צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אנחנו שמחים לראות שהדיכוי של פרסומים של Substack בטוויטר נגמר ככל הנראה. זה הצעד הנכון עבור כותבים, שראויים לחופש לשתף את העבודה שלהם". בציוץ נוסף כתבה החברה: "אנחנו מאמינים שטוויטר ו-Substack יכולות לחיות בדו-קיום ולהשלים אחת את השנייה. אנחנו מצפים להפוך את Substack Notes לזמין בקרוב, אבל זה יהיה מקום חדש בתוך רשת מבוססת מינויים, לא תחליף לרשתות חברתיות קיימות".
המלחמה שהכריז מאסק על Substack לא אמורה להפתיע את מי שעקב אחרי מעלליו מאז שרכש את טוויטר. המיליארדר אומנם הבטיח להפוך את הפלטפורמה ל"זירה של חופש ביטוי", אך מאז שהשתלט עליה הוא לא היסס להפוך אותה לזירה של חיסול חשבונות אישיים, פגיעה במתחרים וקידום אישי. בחודשים האחרונים הוא השעה מהפלטפורמה עיתונאים בטענה ששיתפו מידע על מיקומו האישי, חסם לינקים לפלטפורמות מתחרות כמו מסטודון, פיטר עובדים שהעזו למתוח עליו ביקורת ואף הורה למהנדסים בחברה לשנות את האלגוריתם על מנת שייתן עדיפות לציוצים שלו.