וואטסאפ צפויה לאפשר למשתמשים לשלוח ולקבל הודעות מאפליקציות מסרים מתחרות - כך דיווח אמש (יום א') אתר WABetainfo, שעוקב אחרי פיצ'רים חדשים בוואטסאפ וזיהה את התכונה החדשה בגרסת בטא עדכנית של השירות לאנדרואיד.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי הדיווח של WABetainfo, גרסה 2.23.19.8 כוללת מסך חדש בשם "צ'אטים צד-שלישי" (Third-party chats). המסך הזה עדיין אינו נגיש למשתמשים, אבל ההערכה היא שמדובר בפיצ'ר חדש שיאפשר לשלוח ולקבל הודעות משירותי מסרים מתחרים, למשל טלגרם וסיגנל.
הצעד הזה לא אמור להפתיע את מי שעוקב אחרי ההתפתחויות הרגולטוריות בעולם הטכנולוגיה: בשבוע שעבר הודיע האיחוד האירופי כי מטא, החברה האם של וואטסאפ, תוגדר כ"שומרת סף" במסגרת חוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act) החדש. אחת הדרישות של החוק, שמטא תיאלץ לציית לו החל ממרץ 2024, הוא לאפשר למשתמשים של שירותי מסרים מתחרים להתכתב ביניהם.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
נכון לעכשיו, לא ידועים פרטים נוספים על הפיצ'ר החדש, למשל האם הוא יהיה זמין גם מחוץ לאיחוד האירופי, כיצד תיראה חוויית השימוש ואיך הוא ישפיע על ההצפנה מקצה לקצה בוואטסאפ.
במסגרת חוק השווקים הדיגיטליים הוגדרו לצדה של מטא גם אמזון, אפל, מיקרוסופט, גוגל ובייטדאנס כ"שומרות סף". בין השירותים שיושפעו מהחוק: אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב, לינקדאין, מנוע החיפוש של גוגל, מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS והדפדפנים כרום וספארי. בין ההשלכות הצפויות: אפל תיאלץ לאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות מחנויות חיצוניות; אמזון לא תוכל להציג את המוצרים שלה במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש באתר האיקומרס שלה; ומטא לא תוכל לשלב יחד מידע שאספה על משתמשים בפלטפורמות השונות שלה - פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם - ללא הסכמה מפורשת.