מיקרוסופט הודיעה הערב (יום ג') על השקת שירות נוסף של Copilot, פלטפורמת הבינה המלאכותית שמבוססת על הכלים של OpenAI, הפעם להגנת סייבר. השירות החדש מיועד למומחי אבטחת מידע בארגונים ואמור לסייע להם לזהות ולהגיב במהירות לאיומי סייבר. הוא יאפשר לאנשי הסייבר לכתוב הוראות או בקשות בצ'ט ולקבל תשובות בשפה טבעית.
1 צפייה בגלריה
Copilot
Copilot
Copilot
(צילום: Robert Way / Shutterstock.com)

עוד בנושא:

לדברי החברה, היא אימנה את Security Copilot באמצעות חשיפה שלו לטריליוני אותות שאותם היא מקבלת באופן שוטף משירותי הסייבר השונים שהיא מפעילה הן בחברות שונות והן על גבי מערכת ההפעלה ווינדוס, בהם האנטי-וירוס דיפנדר. מהבחינה הזו, למיקרוסופט יש יתרון עצום על פני מתחרותיה שייאלצו להתבסס על מידע מצד שלישי כדי לאמן מודלים מתחרים.
השילוב בין הדאטה של מיקרוסופט לבין היכולות המתקדמות של מודל השפה GPT-4 אמור לאפשר ל-Security Copilot לספק למומחי אבטחת המידע ידע מקצועי בשפה פשוטה וברורה, שיסייע להם להגיב לאירועי סייבר. לדברי החברה, מדובר ב"פישוט המורכבות והאצת התגובות בעולם שבו יש 1,287 התקפות נגד סיסמאות בשנייה. בעוד שהמתקפות עלו ב-67% ב-5 השנים האחרונות, תעשיית האבטחה לא הצליחה להעסיק מספיק אנשי מקצוע בתחום אבטחת המחשב כדי לעמוד בקצב".
כאן ככל הנראה נעוץ היתרון העיקרי של שירות זה - היכולת להפעיל אותו ללא הכשרה מתקדמת. כבר כיום ישנן מיליוני משרות סייבר שמחכות לאיוש. היכולת לגייס אנשי סייבר עם ניסיון מקצועי דל ולחזק אותם על ידי שימוש ב-AI עשוי להיות מהלך שישפר את איכות התגובה של אנשי סייבר. השירות עדיין לא זמין באופן מסחרי ומיקרוסופט רק מאפשרת הצצה מקדימה ליכולות שלו. Security Copilot מצטרף לשורה של פיתוחים בתחום ה-AI שעליהם הכריזה מיקרוסופט בשבועות האחרונים. מוקדם יותר החודש הציגה ענקית הטכנולוגיה פיצ'ר בשם Copilot שיאפשר למשתמשי Microsoft 365 (אופיס לשעבר) לנסח ולסכם מיילים ומסמכים וכן ליצור תמונות באמצעות כלי הבינה המלאכותית של חברת OpenAI, שבה השקיעה מיקרוסופט מיליארדי דולרים. בחודש שעבר היא השיקה מחדש את מנוע החיפוש הוותיק בינג, ושילבה בו צ'אטבוט שמבוסס על מודל השפה GPT-4 של OpenAI. בימים האחרונים היא הוסיפה לו את היכולת ליצור תמונות על בסיס פקודה טקסטואלית (פרומפט).