הבינה המלאכותית מגיעה לוורד, אאוטלוק, פאוורפוינט, אקסל וטימס: מיקרוסופט הכריזה היום (ה') על Copilot (טייס-משנה), פיצ'ר מבוסס בינה מלאכותית יוצרת (גנרטיבית) שיוטמע ביישומי מיקרוסופט 365 (אופיס לשעבר). הפיצ'ר החדש, שמבוסס על מודלי ה-AI של חברת OpenAI שעומדת מאחורי ChatGPT, נבדק בימים אלה על ידי כעשרים לקוחות עסקיים של החברה. עדיין לא ברור מתי הוא יהיה זמין לכל המשתמשים.
3 צפייה בגלריה
Copilot
Copilot
Copilot
(צילום: מיקרוסופט)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

באירוע שהעבירה בשידור חי הדגימה מיקרוסופט כיצד טייס המשנה יכול לנסח בוורד הודעה לעיתונות על מוצר חדש על בסיס מסמך שנכתב קודם לכן, ולפי אותה הודעה ליצור מצגת מעוצבת היטב בפאוורפוינט. בנוסף, Copilot יכול לנסח מיילים באאוטלוק, לחלץ תובנות מקובץ אקסל, לסכם שיחות וידאו בטימס ועוד. כרגיל בהדגמות מהסוג הזה, קשה לדעת אם הן מייצגות את הרמה האמיתית של המערכת.
"Copilot משלב את הכוח של מודלי שפה גדולים עם הדאטה והיישומים שלכם על מנת להפוך את המילים שלכם לכלי הפרודוקטיביות העוצמתי ביותר בעולם", אמר ג'ארד ספטרו, סגן נשיא תאגידי לעבודה מודרנית ויישומים עסקיים במיקרוסופט. לדבריו, "Copilot מסמן עידן חדש של מחשוב שישנה באופן משמעותי את הדרך שבה אנחנו עובדים".
3 צפייה בגלריה
Copilot
Copilot
Copilot בוורד
(צילום: מיקרוסופט)
במהלך האירוע התייחסו במיקרוסופט כמה פעמים למגבלות של הטכנולוגיה: מודלי שפה עשויים להציג מידע בצורה לא מדויקת ויש להם נטייה "להזות" ולהמציא דברים כשהם לא מוצאים עבור המשתמשים את המידע שהם מבקשים. "לפעמים Copilot יצדק, ובפעמים אחרות הוא יטעה", הודו בחברה. "אנחנו הולכים לעשות טעויות, אבל כשנעשה אותן, נטפל בהן במהירות", ציינה ג'יימי טיוואן, מדענית ראשית ועמיתה טכנית בחברה. מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, הוסיף בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי המשתמשים צריכים לוודא שהתוכן שנוצר על ידי Copilot מדויק.

הנקודה הישראלית

מיקרוסופט הודיעה גם על שילובו של Copilot ב-Meeting Recap, כלי לסיכום שיחות וידאו בטימס שאת פיתוחו הובילו מהנדסי מיקרוסופט בישראל. לדברי בועז ספיר, מנהל קבוצת המוצר AI במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, "במקרה של הצטרפות באיחור לפגישה, יוכל המוצר לסכם עבור המצטרף האחרון את הנאמר בה ולציין בפניו משימות או בקשות שהוכוונו אליו עד הנקודה בה הצטרף. בנוסף, הפיתוח החדש עוזר למשתתפי הפגישה להפוך אותה ליותר יעילה, על ידי זיהוי נושאים פתוחים והצפת דעות שונות שעלו בפגישה".
גוגל הקדימה את מיקרוסופט ביומיים כאשר הודיעה ביום שלישי כי תשלב בג'ימייל, דוקס ויישומים נוספים בינה מלאכותית יוצרת שתאפשר בין היתר לנסח ולסכם מסמכים והודעות. ההכרזות של שתי החברות מצביעות על עליית מדרגה בתחרות ביניהן: בחודש שעבר הודיעו שתיהן על שילוב צ'אטבוטים במנועי החיפוש שלהן, אך מדובר בתחום שבו גוגל שולטת ללא עוררין עם נתח שוק של יותר מ-90%. בתחום יישומי הפרודוקטיביות, לעומת זאת, ידה של מיקרוסופט על העליונה.
3 צפייה בגלריה
Copilot
Copilot
Copilot
(צילום: מיקרוסופט)
בחודשים האחרונים משלבת מיקרוסופט בקצב מהיר את הכלים של חברת הבינה המלאכותית OpenAI, שבה השקיעה יותר מ-11 מיליארד דולר מאז 2019, במוצרים השונים שלה: המודלים של OpenAI זמינים ללקוחות שירות הענן אז'ור; צ'אטבוט שמבוסס על מודל השפה GPT-4 שולב במנוע החיפוש בינג, בדפדפן אדג', בצ'אטים הקבוצתיים של שירות שיחות הווידאו סקייפ וגם בשדה החיפוש של ווינדוס 11; ומחולל התמונות DALL-E2 הוטמע באפליקציית העיצוב הגרפי Designer.
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
הבינה המלאכותית היוצרת הפכה בחודשים האחרונים לטרנד הבולט והמדובר ביותר בעולם הטכנולוגיה. חברות רבות ממהרות לשלב כלים שמבוססים עליה במוצרים שלהן, בזמן שאחרות מאיצות את הפיתוחים בתחום. השבוע הכריזה חברת OpenAI שעומדת מאחורי ChatGPT על מודל השפה החדש והמתקדם שלה, GPT-4; והבוקר הציגה ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו צ'אטבוט משלה, Ernie Bot, שגרם דווקא לאכזבה בקרב המשקיעים והוביל לצניחה של כ-10% במניית החברה.