סערה נוספת סביב מדיניות ה"וי הכחול" של טוויטר - הפעם חשבונות של משתמשים שונים בפרופיל גבוה קיבלו אותו בחזרה מבלי לשלם עבורו, למרות הצעד החדש שקובע שהוא יינתן רק תמורת תשלום דמי מנוי. בין המפורסמים שקיבלו את הסימון בחזרה נמנים ביונסה, ויקטוריה בקהאם, הזמר ליל נאס X וערוצי תקשורת כמו ה-BBC.

עוד בנושא:

נזכיר כי מדיניות האימות של טוויטר עברה טלטלות רבות בחודשים האחרונים, מאז שאילון מאסק רכש את החברה. לפני רכישת הפלטפורמה על ידי מאסק, הווי הכחול ניתן ללא תשלום, ומטרתו הייתה לסמן למשתמשים כי מדובר בפרופיל מאומת. הוא ניתן למפורסמים, חברות מסחריות וכו'. כעת הוא מותנה בתשלום חודשי של 8 דולר לשירות המנויים טוויטר בלו, ובהליך אימות בנוסף אליו.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: Jim Watson, Samuel Corum / AP)
בעקבות אותו שינוי, פרופילים שזכו בסימון במסגרת המדיניות הישנה החלו לאבד אותם בימים האחרונים. למרות זאת, להפתעת חלק מהמשתמשים, כבר היום הם כאמור קיבלו את הסימונים בחזרה, למרות הצהרותיהם שלא שילמו עבור המנוי.
החוקיות שמאחורי הצעד המפתיע הנוכחי לא לגמרי ברורה, מאחר שיש פרופילים עם מיליוני עוקבים שלהם לא הוחזר הווי הכחול. בחלק מהמקרים, המשתמשים שהוחזר להם האימות הם אנשים שנפטרו לפני שנים, כמו שחקן ה-NBA קובי בראיינט, הזמר מייקל ג'קסון, אומן הקימיקס סטן לי והשחקן צ'דוויק בוזמן. במקרה של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י שנרצח ב-2018, החזרת הווי הכחול שלו, שמלווה בהסבר לפיו "החשבון אומת בגלל מינוי לטוויטר בלו ואימות של מספר הטלפון", אף הרגיזה משתמשים.
במקרים אחרים, נראה שהצעד של טוויטר הוא דרכו של מאסק להקניט משתמשים שמחו על שינוי המדיניות. עבור הפרופילים של הסופר סטיבן קינג ושחקן הכדורסל לברון ג'יימס למשל, מאסק טען כי שילם עבור המנויים שלהם בעצמו, לאחר שביקרו את התכנית החדשה. בחלק מהמקרים, המשתמשים שקיבלו מחדש את הווי הכחול היו כאלה שתמכו בקמפיין לחסימת משתמשים ששילמו על המנוי. מאסק עצמו הגיב בציוצים והתגרה במשתמשים שהתלוננו על קבלת הסימון המחודש. כלכלן ועיתונאי ניו יורק טיימס, פול קרוגמן, צייץ כי למרות שהווי הכחול שלו שב, הוא לא משלם עבורו, וקיבל בתגובה ציוץ של מאסק עם תמונה של תינוק בוכה, כשעל חולצתו וי כחול.
בפעם הקודמת שבה ניסו להשיק את טוויטר בלו במתכונת החדשה, טוויטר התמלא בחשבונות מזויפים שהתחזו לארגונים או למפורסמים, ונוצר כאוס בפלטפורמה.
פרט לסימון הווי הכחול, מנויי טוויטר בלו מקבלים נראות גבוה יותר לפרסומים שלהם, אפשרות לכתוב תכנים ארוכים יותר, ומוצגות להם פחות פרסומות. בחודש שעבר אף הוכרז כי רק משתמשים ששילמו עבור מנוי יופיעו בפיד הראשי של הפלטפורמה. למרות כל היתרונות הללו, לפי הערכות חברת המחקר Sensor Tower, לשירות טוויטר בלו נרשמו כ-386 אלף משתמשים בלבד עד מרץ, ברישום דרך האפליקציה. שינוי המדיניות נובע מהרצון של מאסק להפוך את טוויטר לפלטפורמה שלא נשענת על פרסום בלבד כדי לייצר הכנסות.