ביונסה, האפיפיור פרנסיסקוס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ נפרדים מהווי הכחול: טוויטר עמדה במילתה והחלה אמש (יום ה') להסיר את תג האימות מחשבונותיהם של משתמשים שקיבלו אותו בעבר, אך החליטו שלא לשלם 8 דולר בחודש על שירות טוויטר בלו שמקנה להם את הזכות לשמור עליו. מדובר בין היתר בספורטאים, עיתונאים ופוליטיקאים שקיבלו את הווי הכחול בשנים עברו מתוקף מעמדם הציבורי.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
עשה רפורמה בווי הכחול. אילון מאסק
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

טוויטר השיקה את הווי הכחול בשנת 2009 והעניקה אותו מאז למאות אלפי משתמשים בפרופיל גבוה על מנת למנוע התחזויות. כאשר משתמשים בפלטפורמה ראו ציוץ של נשיא ארה"ב או של שחקן ידוע, הם היו יכולים לדעת בוודאות שמדובר בפוסט אותנטי בזכות הווי הכחול. >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< לאחר שרכש את טוויטר בסוף השנה שעברה הודיע אילון מאסק כי בכוונתו לשנות את השיטה ולגבות כסף תמורת הווי הכחול, במסגרת שירות טוויטר בלו שכולל גישה לפיצ'רים נוספים. העלות של השירות היא 8 דולר בחודש למשתמשים פרטיים ו-1,000 דולר בחודש לארגונים (כאשר כל חשבון מקושר עולה 50 דולר נוספים).
חלק מהמשתמשים הודיעו מראש שאין בכוונתם לשלם על הווי הכחול, בהם הכדורסלן לברון ג'יימס, השחקנים וויליאם שאטנר וג'ייסון אלכסנדר וגם העיתון ניו יורק טיימס. עם זאת, מתברר כי מאסק החליט לשלם באופן אישי על הווי הכחול של ג'יימס, שאטנר וכן הסופר סטיבן קינג. זאת, על אף שבעבר טען שהמערכת הישנה של טוויטר "מושחתת" ויוצרת מערכת של "אצילים ואיכרים".
בין המשתמשים שאיבדו את הווי הכחול שלהם בשעות האחרונות נמנים קים קרדשיאן, ביל גייטס ואפילו מייסד טוויטר ג'ק דורסי. גם סוכנויות ממשלתיות איבדו את הווי הכחול שלהם וטרם זכו לקבל את הווי האפור שמאסק הבטיח להצמיד לחשבונות ממשלתיים. בחלק מהמקרים תגי האימות נעלמו וחזרו, ככל הנראה בגלל באג במערכת של טוויטר. החשש המרכזי כרגע הוא מגל של התחזויות למשתמשים וארגונים שהווי הכחול נלקח מהם.