וואטסאפ צפויה לאפשר שליחה וקבלה של הודעות למשתמשים מאפליקציות ושירותים חיצוניים בקרוב. הפלטפורמה של מטא צריכה לעמוד ברגולציה החדשה של האיחוד האירופי שתיכנס לתוקף בחודש הבא. חוק השווקים הדיגיטליים, (Digital Markets Act) קובע שבעלי פלטפורמות צ'אט ותקשורת צריכים לאפשר למשתמשים של כל הפלטפורמות להיות מסוגלים לשלוח ולקבל הודעות לא משנה מקורן. החוק עצמו עבר כבר בשנה שעברה, אך הפרק שקשור לאפליקציות הצ'אט ייכנס לתוקף רק במרץ הקרוב.
1 צפייה בגלריה
אפליקציות וואטסאפ, סיגנל ופייסבוק
אפליקציות וואטסאפ, סיגנל ופייסבוק
אפליקציות וואטסאפ, סיגנל ופייסבוק
(צילום: shutterstock)
לא ברור אם השינויים הנדרשים יופיעו רק למשתמשי האפליקציה באיחוד האירופי או שאלה יוטמעו עבור כל המשתמשים בעולם. עם זאת, סביר להניח ששינויים מעין אלה יוטמעו לכולם מכיוון שהפעלה של שתי פלטפורמות נפרדות לאותו שירות עשויות לפתוח פתח לצרות ולבעיות בשימוש. וואטסאפ כאמור היא הפלטפורמה העיקרית שתפעל כך. לפי הנתונים האחרונים שפורסמו, ישנם כשני מיליארד משתמשים בשירות, רבים מהם באיחוד האירופי.
ריפרש
ג'ו ביידן, טיילור סוויפט ומשבר ה-דיפ פייק / עם מיכאל מטיאס
34:49
בשלב הנוכחי לא כל כך ברור איך תיראה האפליקציה עם היכולות החדשות האלה. עם זאת, בשיחה עם מגזין Wired, הסביר דיק ברואר, מנהל ההנדסה של וואטסאפ, שמדובר ככל הנראה בתיבת הודעות נפרדת לצ'אטים של אפליקציות צד שלישי שתפעל לצד הפיד הראשי של וואטסאפ. ברואר הסביר שאחת הבעיות הגדולות שוואטסאפ נתקלה בה הייתה השמירה על ההצפנה של השיחות שתצטרך לפעול בכל הצ'אטים - כולל אלו עם צד שלישי. מדובר באתגר טכני שלדברי ברואר הצליחו בחברה להתגבר עליו.
ברואר לא פירט בדיוק כיצד התגברו על הבעיות האלה. וואטסאפ עושה שימוש בפרוטוקול ההצפנה של סיגנל, שגם לה אפליקציית צ'אט מאובטחת שמאוד פופולרית בעיקר בקרב אנשי סייבר וטכנולוגיה. אולם אפליקציות רבות לא עושות שימוש בפרוטוקול הזה. התוצאה היא שבחברה נאלצו להסכים לשימוש בפרוטוקולים של אפליקציות אחרות כל עוד "הם מציעים תקן אבטחה שמקובל על וואטסאפ", כך לפי ברואר.
האפשרות של שליחת הודעות מפלטפורמות צד שלישי אומרת שכל מי שמשתמש בוואטסאפ יוכל למשל לקבל הודעות ממשתמשי סיגנל, iMessages של אפל, הודעות גוגל או טלגרם. כאמור, השינוי עדיין לא הגיע למשתמשים ולא ברור מתי הוא יושק סופית. מטא צריכה לסגור הסכמים עם מפעילי הפלטפורמות השונות כדי לאפשר את היכולת החדשה. כשתושק תוכלו לשלוח הודעות טקסט, תמונות, סרטונים או קבצים לכל מי שתרצו.