כמות הביקורים בעמוד ביטול המנוי של ספוטיפיי זינקה בעקבות סערת ג'ו רוגן וניל יאנג, ואיתה זינקו גם נתוני ההאזנות לניל יאנג - כך עולה מנתונים שפורסמו בימים האחרונים. נזכיר כי ניל יאנג משך את שיריו מפלטפורמת הזרמת המוזיקה הפופולרית לאחר שבספוטיפיי סירבו להסיר את הפודקאסט של ג'ו רוגן, שנחשב לפופולרי ביותר בפלטפורמה.

עוד בנושא:

יאנג טען כי רוגן מפיץ מידע שקרי הנוגע למגפת הקורונה ולחיסונים נגד הנגיף. הוא פעל בעקבות מכתב שהתפרסם בדצמבר, שעליו חתמו 270 אנשי רפואה, מדע וחינוך בקריאה לספוטיפיי להסיר את הפודקאסט. בעקבות פעולתו של יאנג גם מוזיקאים נוספים כמו ג'וני מיטשל הפסיקו לשתף פעולה עם הפלטפורמה.
2 צפייה בגלריה
ניל יאנג, ג'ו רוגן וספוטיפיי
ניל יאנג, ג'ו רוגן וספוטיפיי
מי הרוויח ומי הפסיד? יאנג, רוגן וספוטיפיי
(צילום: AP, shutterstock)
נראה כי משתמשים רבים צידדו ביאנג. לפי נתוני חברת Similarweb שפורסמו באתר אינסיידר, מספר הביקורים בעמוד ביטול המנוי של ספוטיפיי זינק ב-115% בעקבות המחלוקת. לפי הנתונים, בעמוד ביטול המנוי של ספוטיפיי היו 26 אלף ביקורים בתאריך ה-25 בינואר, יום לפני הצהרתו של יאנג. ב-27 בינואר מספר זה כבר טיפס ל-45 אלף, ואילו יומיים לאחר מכן הוא עלה ל-56 אלף.
בנוסף, בבלומברג פורסם כי מספר ההאזנות בסטרימינג לניל יאנג דווקא עלה ב-38% מאז שעזב את ספוטיפיי. איש העסקים מרק מרסוריאדיס, שחברת השקעות המוזיקה Hipgnosis שבבעלותו מחזיקה ב-50% מהזכויות לקטלוג המוזיקה של יאנג, אמר בראיון לרשת כי "הדבר המעניין הוא שהצריכה למוזיקה של ניל עלתה בשבועיים מאז שעזב את השירות". הוא ציין כי בנוסף, נתוני מכירות האלבומים שלו עלו במאות אחוזים.
מרסודיאס טען כי ספוטיפיי צריכה "לשים אזהרות בריאות על הפודקאסטים של רוגן, ולעמוד ולהריע לניל על כך שנקט בעמדה בלתי מתפשרת". הוא סייג והוסיף שהוא עצמו לא מאמין שהחברה צריכה להתנתק מרוגן לחלוטין.
2 צפייה בגלריה
הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי
הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי
הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי
(צילום: shutterstock)
ספוטיפיי הודיעה לאחרונה כי תיעזר בייעוץ תוכן לפודקאסטים שמזכירים את נושא הקורונה. מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק התנצל בפני צוות החברה השבוע על ההשפעה שהם חוו בעקבות הסערה התקשורתית, אך חזר ואמר שאינו מסכים עם הקריאות להסיר את רוגן מהפלטפורמה. הביקורת סביב רוגן התגברה לאחר שסרטון שמאגד קטעים מהפודקאסט שבהם השתמש בביטוי גזעני כלפי שחורים הפך לוויראלי. רוגן פרסם התנצלות שבה אמר כי הוא מתחרט על הדברים, והבהיר כי הם נאמרו תמיד בתוך הקשר מסוים, ולא מתוך כוונה גזענית. 70 פרקים בהם הוזכרה המילה הוסרו מהפלטפורמה.