אתר מוזר ומסתורי, לכאורה של ארגון חמאס, הופיע לפני כיומיים באינטרנט ומאז לא מפסיק לשגע את הרשתות החברתיות. הוא נחשף כמעט בטעות, בערוץ טלגרם של קבוצת האקרים פרו-ישראלית. בפוסט שפרסמו אתמול (יום ב') הם ציינו "אחרית הימים הגיעה! חמאס התחיל לפרסם אמת באתר שלו".
2 צפייה בגלריה
אתר חמאס מתחזה משמש למטרות הסברה
אתר חמאס מתחזה משמש למטרות הסברה
אתר חמאס מתחזה משמש למטרות הסברה
(צילום מסך: hamas.com)

עוד בנושא:

מקור בתחום הסייבר סיפר שההאקרים ניסו בתחילה לתקוף את האתר, אך הפסיקו מהר מאוד. הסיבה? מתברר שמדובר ביוזמה של גורמים ישראלים עלומי שם להדגים את הזוועות של חמאס בדרך לא שגרתית - אתר שנראה כאילו הוא שייך לארגון ומנסה לגייס עבורו כסף, אך כאשר מתעמקים בתכנים רואים שהם למעשה חושפים את הזוועות שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר.
כעת מתברר שהאתר הוא יוזמה של אזרחים ישראלים המעוניינים לסייע להסברה הישראלית. באמצעות שר החוץ נוצר החיבור לחטיבת הדיגיטל במשרד אשר מסייעת להפיץ את דבר האתר בעולם. כבר בתחילת המלחמה קיבל משרד החוץ החלטה תקדימית להראות את הזוועות לדעת הקהל בעולם. החלטה זו מקבלת משנה תוקף בשבועות האחרונים, כאשר ישנם גורמים ברשתות החברתיות המכחישים את הטבח של 7 באוקטובר.
ריפרש
גם ChatGPT לא היה יכול להמציא סיפור כזה / עם זוהר ברונפמן
26:43
ההחלטה לרכוש הדומיין (hamas.com) השייך לכאורה לחמאס היא דרך מתוחכמת להציב מראה בפני אלו המסמפטים את הארגון ומצדיקים את מעשי הזוועה. מאז שעלה האתר לאוויר הוא משולב בלא מעט פוסטים שמעלה מטה משרד החוץ בערוציו הרשמיים כמו גם בערוצי הנציגויות בעולם. עם זאת, צריך לציין שהתכנים המוצגים בו אינם מצונזרים וכוללים סרטונים עם תכנים קשים לצפייה, כפי שתועדו במצלמות הגוף של מחבלי חמאס ובמצלמות הציבוריות.
סביר להניח שמדובר בחלק מהסרטונים שאוגדו על ידי משרד החוץ לסרט ההסברה שמוצג ברחבי העולם. הפקת הסרטון ההוא אגב לוותה בהתלבטות מוסרית, האם נכון להשתמש בצילומים של אזרחים ישראלים, חלקם קטינים, לפעמים ללא שהמשפחות יכולות להסכים לכך או שנשאלו לגבי זה מראש. ניכר שיוצרי אתר חמאס הלא מקורי לא עסקו בכך - הסרטונים מאוד גרפיים ולא מטשטשים שום פרט.
2 צפייה בגלריה
אתר חמאס מתחזה משמש למטרות הסברה
אתר חמאס מתחזה משמש למטרות הסברה
התכנים מעבירים את הצד הישראלי של אירועי ה-7 באוקטובר
(צילום מסך: hamas.com)
הסרטונים האלה כוללים מעשי זוועה שעשויים לפגוע באלה שאינם מוכנים לרמת הפירוט שלהם ואנו לא ממליצים לצפות בהם. כאמור, לא ברור מי האנשים מאחורי היוזמה, מה שאנו יודעים זה שהאתר מאוחסן בשרתים של חברה ישראלית מוכרת מאוד ושאת רכישת הדומיין (כתובת האתר) ותפעולו מממן ככל הנראה נדבן יהודי עלום.
"ההחלטה לרכוש הדומיין השייך לכאורה לחמאס היא דרך מתוחכמת להציב מראה בפני אלו המסמפטים את החמאס ומצדיקים את מעשי הזוועה", אמר בתגובה ל-ynet דוד סרנגה ראש חטיבת דיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ.