משתמשי טוויטר טוענים בימים האחרונים כי הפיד שלהם מוצף בציוצים של המנכ"ל והבעלים של הרשת החברתית, אילון מאסק. הבוקר (יום ד') חשף העיתונאי קייסי ניוטון, שמוציא לאור את הניוזלטר הטכנולוגי פלטפורמר, כי הסיבה לכך היא הוראה שנתן מאסק למהנדסי החברה לשנות את האלגוריתם כך שייתן עדיפות לציוצים שלו.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק עם הציפור של טוויטר
אילון מאסק עם הציפור של טוויטר
אילון מאסק עם הציפור של טוויטר
(נוצר באמצעות Stable Diffusion)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי הדיווח, מאסק היה מתוסכל מכך שציוץ שלו על תמיכה בפילדלפיה איגלס במשחק הסופרבול זכה ב-9.1 מיליון חשיפות (impressions), בזמן שציוץ של הנשיא ג'ו ביידן באותו נושא זכה ב-29 מיליון חשיפות. זאת, על אף שלמאסק יש הרבה יותר עוקבים מלביידן - 129 מיליון לעומת 37 מיליון.
המיליארדר מחק את הציוץ ולאחר מכן דרש ממהנדסי החברה לשנות בדחיפות את האלגוריתם כך שיקדם באופן מלאכותי את הציוצים שלו. זאת הסיבה שמשתמשים שפתחו את האפליקציה ביום שני הרגישו שאילון מאסק השתלט על הפיד שלהם.
לפי פלטפורמר, מאסק הפך בשבועות לאובססיבי לגבי הירידה ברמת האינגייג'מנט (מספר האינטראקציות של משתמשים עם תוכן מסוים ברשתות החברתיות - לייקים, תגובות וכו') של הציוצים שלו. בשבוע שעבר דיווח ניוטון כי הוא פיטר במקום מהנדס בכיר שאמר לו שהסיבה לנתונים המאכזבים היא דעיכה בפופולריות שלו בקרב הציבור. אחרי התקרית הזאת, בכירים בטוויטר הזהירו מהנדסים בחברה כי אם הנושא לא "יתוקן", גם הם יפוטרו.
טוויטר סירבה להגיב לדיווח, אבל מאסק עצמו לא מכחיש שהאלגוריתם שונה לטובתו. בימים האחרונים הוא צייץ מם שרומז על כך שטוויטר כופה על משתמשיה להיחשף לציוצים שלו, ובציוץ אחר הוא כתב: "בבקשה הישארו עמנו בזמן שאנחנו עושים תיקונים באהה… 'אלגוריתם'". לפי פלטפורמר, טוויטר ממשיכה לקדם באופן מלאכותי את הציוצים של מאסק, אם כי היא הורידה מעט את רמת החשיפה שלהם.
היום התייחס מאסק בשיחת וידאו שקיים במסגרת כנס World Government בדובאי לעתידו ברשת החברתית, והעריך כי עד סוף 2023 ימנה מנכ"ל שיחליף אותו. "אני חושב שאנחנו צריכים לייצב את הארגון ולוודא שהוא נמצא במקום בריא מבחינה פיננסית", הסביר, "אני מנחש שזה יקרה לקראת סוף השנה". לפני כחודשיים אמר מאסק כי הוא מתכוון לפרוש לאחר שימצא מועמד שיהיה "טיפש מספיק" בשביל לקחת על עצמו את התפקיד.
מאסק התייחס בשיחה גם לסיבות שבגללן רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה: "חשבתי שזה מאוד חשוב שתהיה כיכר עיר דיגיטלית שזוכה לאמון מקסימלי, ובה אנשים ממקומות ברחבי העולם יוכלו לתקשר עם כמות הצנזורה הכי קטנה שמותרת לפי חוק. ברור שזה מאוד משתנה לפי תחום השיפוט".