בגוגל הכחישו היום שהפופולריות הרבה של הצ'אטבוט ChatGPT הביאה לשינוי אסטרטגיה בחברה ולהאצה בהשקה של הצ'אטבוט Bard שעליו הכריזה השבוע. "בינה מלאכותית היא מסע שאנחנו נמצאים בו שנים רבות, ויש לנו מפת דרכים עתידית. אין אירוע מסוים שקרה לאחרונה והייתי מצביע עליו ששינה את המסלול באופן דרמטי", אמר פראבאקר ראגאבן, סגן נשיא בכיר בגוגל, שאחראי בין היתר על מוצרי חיפוש גוגל, גוגל אסיסטנט והמודעות בחברה. הדברים נאמרו במהלך מסיבת עיתונאים שהתרחשה במסגרת אירוע בפריז שבו גוגל הכריזה על כלים חדשים של חיפוש ויזואלי מבוסס AI ועוד. לאחר מסיבת העיתונאים, מניית גוגל ירדה ב-8%.
2 צפייה בגלריה
גוגל מציגה את Bard
גוגל מציגה את Bard
גוגל מציגה את Bard
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לשאלת ynet מה יהיה ההבדל בין ChatGPT לבין Bard, השיב ראגאבן כי "המטרה שלנו היא ש-Bard יהיה נהדר. לקחנו את הצעדים הראשונים בדרך לשם, למדנו מהם, ואנחנו מנסים להיות המקור הטוב ביותר לאינטראקציה שיחתית. כמובן שזה שוק תחרותי ואנחנו מצפים שגם לאחרים יהיה הצעות בתחום. הסטנדרט הגבוה שלנו שנוגע לבטיחות נובע מעצמנו, אנחנו לא מסתכלים על אף אחד אחר כדי להשוות את עצמנו בנוגע לזה".
(צפו באירוע שערכה גוגל בפריז)
שאלה נוספת שהוצגה על-ידי ynet נגעה לטרנד שבמסגרתו משתמשים צעירים לא בהכרח פונים לגוגל כדי לחפש מידע, אלא לרשתות חברתיות כמו טיקטוק, והאם בחברה מצפים שהשימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית ישנה את המגמה הזו. "אנחנו כל הזמן בוחנים מהן המגמות בקרב משתמשים בגילאים שונים, ובייחוד בקרב משתמשים צעירים, ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה לגבי מה שהם מחפשים. אנשים שואלים יותר שאלות מסוג NORA (ר"ת No one right answer) - שאלות שאין להם תשובה נכונה אחת", אמרה ליז ריד, סגנית נשיא לחיפוש בגוגל.
2 צפייה בגלריה
פראבאקר ראגאבן
פראבאקר ראגאבן
פראבאקר ראגאבן באירוע של גוגל בפריז
(צילום: גוגל)
"משתמשים, ובעיקר משתמשים צעירים רוצים לראות מגוון מידע, ולשמוע מאחרים, לשמוע קולות אנושיים", אמרה ריד, "לשמוע מאנשים כמוהם, בהם מתחברים אליהם. זה מעניין כשאנחנו חושבים קדימה על תחום החיפוש. יש את ההזדמנות של השימוש בכוח של AI גנרטיבי אבל עדיין יש את הצורך ברשת. אז השאלה איך לוקחים את הכוח של AI גנרטיבי כדי להסביר דברים מורכבים, אבל גם לחבר אותך למישהו שאתה מתחבר אליו. אנשים עדיין ירצו לשמוע ממשפיענים ומאחרים באופן ישיר, ונמשיך להפוך לחלק את זה לחלק מהחיפוש". עוד על הגישה של החברה לצעירים, אמר ראגאבן כי "אנחנו מראים לצעירים מפות על טלפון, אבל הם מעולם לא ראו מפות מנייר אז צריך לזוז קדימה".
במהלך האירוע נשאלו בכירי החברה גם כיצד יוודאו שהתוצאות שיציג Bard יהיו מדויקות ובטוחות, והאם הוא ישלב הפניות למקורות מהן שאב את המידע. "לפעמים זה מעורפל, איך המודלים האלו מספקים תשובות, ולכן אנחנו מבצעים ניסויים ממושכים", אמר ראגאבן. ריד הוסיפה כי "יש כמה שלבים לוודא את הדיוק של המידע. קודם כל לוודא שהמידע שמוזן אליו איכותי, אחר כך לבצע ניסויים ולכוונן את המודלים בהתאם, ולבסוף יש הרבה אלגוריתמים נוספים בחיפוש, וזה מספק הגנה נוספת. אנחנו רוצים לתת רקע על החומר ואפשרות לחקור לעומק, אנשים לא רוצים רק תשובה מתומצתת".
הבכירים לא סיפקו תאריך מדויק שבו Bard יושק לקהל הרחב, בטענה כי לחברה חשוב כי האיכות תהיה גבוהה מספיק וזהו הגורם שיקבע את תאריך ההשקה. גם לגבי השאלה מתי החברה תציג כלים מבוססי מודלים גדולים של שפה גם בשפות קטנות יותר, שאלה שרלוונטית במיוחד לקהל הישראלי, בחברה אמרו כי בשל הצורך להבטיח את בטיחות המידע, ולוודא כי הוא מבוסס עובדתית, קודם יתמקדו בפתירת האתגרים הללו בשפות גדולות יותר. גם המודל הפיננסי עדיין לוט בערפל. "אנחנו תמיד מתמקדים קודם בחוויית המשתמש ומאמינים שנבין את המודל הפיננסי עם הזמן", אמר ראגאבן.
כמעט במקביל לאירוע בפריז, התברר כי בתשובה של Bard שהודגמה על ידי גוגל ביום שני ישנה טעות: הצ'אטבוט נשאל "על אילו תגליות של טלסקופ החלל ג'יימס ווב אני יכול לספר לילד בן ה-9 שלי?" והשיב בין היתר כי ג'יימס ווב צילם את התמונות הראשונות של כוכב מחוץ למערכת השמש שלנו, על אף שמדובר בשגיאה עובדתית. לשאלה האם בגוגל יוכלו להבטיח בחברה כי כש-Bard אכן יגיע למנוע החיפוש, המידע בו יהיה מבוסס עובדתית ב-100%, השיב ראגאבן כי "בכל טכנולוגיית AI קשה להגיע ל-100%. המטרה שלנו היא להגיע כמה שיותר קרוב". ריד הוסיפה כי "גם היום החיפוש לא מדויק ב-100%. אף אחת מהטכנולוגיות שלנו לא נטולת פגמים. אבל הראנו שהסטנדרט שלנו גבוה, ואנשים סומכים עלינו, אז נרצה לעמוד באותו סטנדרט". לגבי האופן שבו החיפוש עם Bard ייראה, הבכירים אמרו כי בחברה עדיין מתנסים עם הממשק וחוויית המשתמש, ורק כשמשתמשים רבים ישתמשו בפיצ'ר, הם יוכלו להבין מה משתמשים רוצים.
הכותבת היא אורחת גוגל בפריז