משטרת סן פרנסיסקו (SFPD) הגישה טיוטת מדיניות חדשה במטרה לקבל אישור להשתמש ברובוטים בעלי "כוח קטלני", שיוכלו בין היתר להגיב לאיומים פוטנציאליים על מנת להרוג. על-פי המדיניות המוצעת, השימוש ברובוטים יהיה "מוצא אחרון ובמקרים שבהם החשש לאובדן חיי אדם וקציני משטרה ממשי ועולה על כל אפשרות כוח אחרת הזמינה ל-SFPD".
1 צפייה בגלריה
חבלן משטרה מחוץ ל משרד של דבי וסרמן שולץ ב פלורידה חבילות נפץ
חבלן משטרה מחוץ ל משרד של דבי וסרמן שולץ ב פלורידה חבילות נפץ
רובוט משטרתי
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

טיוטת המדיניות החדשה הוגשה לחברי ועדת הכללים במועצת המפקחים, הגוף המחוקק של סן פרנסיסקו, כבר לפני מספר שבועות, שם נדחתה בהתאם לפסיקתו של ארון פסקין, יו"ר הוועדה, שטען כי "רובוטים לא ישתמשו בשום כוח נגד אדם כלשהו". משטרת סן פרנסיסקו מחקה את הערתו של פסקין וטענה כי יש לתת לרובוטים להשתמש בכוח קטלני "על מנת לנטרל חשודים". טיוטה זו אושרה על-ידי ועדת הכללים, ומועצת המפקחים תחליט אם לאשר אותה סופית בשבוע הבא. הבקשה של המשטרה עוררה, כצפוי, התנגדות בעיר. "אנחנו חיים בעתיד דיסטופי שבו אנו דנים אם מותר למשטרה להשתמש ברובוטים על מנת להוציא אזרחים להורג ללא משפט, חבר מושבעים או שופט", אמרה טיפאני מויר, פרקליטה בכירה בארגון ועידת עורכי הדין למען זכויות אזרח באזור מפרץ סן פרנסיסקו, לאתר החדשות המקומי Mission Local. "זה לא נורמלי", היא הוסיפה, "אף איש מקצוע או אזרח מהשורה לא צריך להתנהג כאילו זה נורמלי".
ראוי לציין שמשטרת סן פרנסיסקו היא לא הראשונה שרוצה לעשות שימוש ברובוטים על מנת לנטרל בני אדם חשודים - בשנת 2016 כוח משטרה בדאלאס עשה שימוש ברובוט שאליו נקשרו חומרי נפץ על מנת לפוצץ ולהרוג חשוד שהביא למותם של חמישה שוטרים. כמו כן, מדיניות דומה לזו שנבחנת בסן פרנסיסקו הוגשה לאחרונה גם באוקלנד, אולם כאן נסוגו כוחות המשטרה בעיר מבקשתם, וטענו שהם "ישמחו לבחון אותה שוב בעתיד".
נכון להיום, על-פי דוח הציוד של ה-SFPD, משטרת סן פרנסיסקו מחזיקה ב-17 רובוטים, אולם רק 12 מהם פועלים בשטח. רובוטים אלה משמשים בעיקר לנטרול פצצות או להתמודדות עם חומרים מסוכנים מרחוק. כעת, בהתאם למדיניות השימוש החדשה שהוגשה וכנראה תאושר, השימוש ברובוטים יורחב גם לטובת אכיפת החוק והסדר. אותם רובוטים יוכלו להשתמש ברובים היורים כדורי שוטגאן בקליבר Gauge 12 גם אל עבר איומים אנושיים פוטנציאליים. דגמים נוספים שיש ברשות המשטרה אף יוכלו לעבור הסבה על מנת להחזיק מספר כלי נשק נוספים, בהם משגרי רימונים ומקלעים.