אפל הודיעה בסוף השבוע כי תוציא עדכון תוכנה למשתמשי אייפון 12 בצרפת על מנת לפתור את המחלוקת סביב רמות הקרינה החריגות שהתגלו במכשיר. בשבוע שעבר הורתה צרפת להפסיק את מכירת מכשירי אייפון 12, שיצאו לשוק לפני שלוש שנים, לאחר שהרגולטור המקומי גילה שרמת הקרינה הבוקעת מהמכשיר גבוהה מהמותר באיחוד האירופי.
1 צפייה בגלריה
אייפון 12
אייפון 12
אייפון 12
(צילום: Stephane Mahe / Reuters)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"נוציא עדכון תוכנה עבור המשתמשים בצרפת כדי לעמוד בתקן שמשמש את הרגולטורים בצרפת", נמסר מאפל, "אנחנו מצפים לכך שאייפון 12 ימשיך להיות זמין בצרפת". בחברה הדגישו כי החריגה מרמות הקרינה קשורה לפרוטוקול שבו משתמש הרגולטור המקומי, וכי לא מדובר בסכנה בטיחותית.
סוכנות התדרים הלאומית של צרפת (ANFR) הורתה ביום שלישי שעבר - ביום שבו הושקה סדרת אייפון 15 החדשה - להפסיק את המכירות של אייפון 12 לאחר שבדיקות העלו כי קצב הספיגה הסגולי (SAR) שלו - מדד המשמש לבדיקת רמת הקרינה הסלולרית שנספגת בגוף האנושי - עומד על 5.74 וואט לקילו, בזמן שהרמה הגבוהה ביותר המותרת לפי חוקי האיחוד האירופי היא 4 וואט לקילו.
ריפרש
אייפון 15: העתיד על פי אפל
45:45
אפל הדפה את הטענות נגדה: בחברה אמרו כי אייפון 12, שהושק בשנת 2020, עומד בתקני הקרינה הבינלאומיים וכי היא סיפקה לסוכנות הצרפתית תוצאות של בדיקות מעבדה, שבוצעו הן באופן עצמאי על-ידה והן על-ידי מעבדות עצמאיות, אשר תומכות בעמדתה. הממצאים של אפל לא סיפקו את ממשלת צרפת, שאיימה כי אם החברה לא תוציא עדכון תוכנה שיפתור את הבעיה, הצעד הבא יהיה ריקול למכשירים.
פרופסור רודני קרופט, יו"ר הנציבות הבינלאומית להגנה מפני קרינה בלתי מייננת (ICNIRP) - הגוף שמפרסם את ההנחיות שלפיהן נקבעים תקני הקרינה הבינלאומיים - הבהיר בשבוע שעבר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אייפון 12 לא מהווה סכנה לבריאות הציבור.
לדבריו, ההגבלות הקיימות על רמת ה-SAR - שמבוססות על חשש מכוויה או מכת חום שייגרמו מהטלפון הסלולרי - הן נמוכות פי עשרה מהרמה שמדענים מאמינים שהיא מסוכנת באמת. הוא העריך כי הממצאים בצרפת שונים מכיוון שהרגולטור המקומי מודד את רמת הקרינה במגע ישיר עם העור, ולא דרך בד.