ריפרש
אייפון 15: העתיד על פי אפל
45:45
חמש שנים עברו מאז שאפל הציגה לראשונה אייפון עם "מקס" בשמו ומחיר התחלתי גבוה יותר מ-1,000 דולרים. היה זה ה-XS Max, שעלה בגרסתו הזולה ביותר 1,099 דולרים. אפילו גלקסי נוט 9 של סמסונג, שהוצג חודש לפניו, לא העז לחצות את רף אלף הדולרים לגרסה הבסיסית, אבל אפל - כמו שקרה לא פעם ולא פעמיים לפני - דחפה את השוק קדימה, לא רק במובן הטכנולוגיה אלא גם במחיר.
2 צפייה בגלריה
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו מקס
(צילום: Nic Coury / AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

השנה, אפל שוב העלתה את המחיר ההתחלתי של האייפון הגדול ביותר שלה, אבל האקלים התחרותי שבו היא עשתה זאת שונה מאוד מזה של 2018. מחירו של אייפון 15 פרו מקס אולי מתחיל ב-1,199 דולרים בארה"ב, אבל הוא רחוק מלהיות הסמארטפון היקר ביותר בשוק. קטגוריית המתקפלים הראתה שאנשים מוכנים לשלם גם 1,800 דולר על סמארטפון, ולא כי הוא מתיישן לאט יותר וישמש אותם למשך יותר זמן, אלא כי יש בו משהו שהם ממש רוצים.
אז אפל אמנם עדיין לא מוכנה להציג לעולם טלפון מתקפל, אבל בדגמי 2023 היא עושה משהו שמעולם לא עשתה עד כה: נותנת לכם סיבה לקנות את הטלפון הכי יקרה שלה שאינה רק גודל המסך. עד עכשיו, גרסאות פרו ופרו מקס כללו את אותן היכולות, ואילו הפעם גרסת המקס מקבלת מצלמה קצת יותר טובה. הזום האופטי בפרו מגיע ל-x3, ואילו בפרו מקס ל-x5, הודות לרכיב צילום מקופל עבה יותר.
מעבר לזה, השדרוג של דגם הפרו מקס לא מהותי במיוחד, אך עם כמה נקודות מסקרנות בהשוואה לדור הקודם: המשקל שלו, למשל, נמוך ב-19 גרם הודות לשימוש במסגרת טיטאניום. כמות הזיכרון עלתה מ-6 ל-8 גיגה בייט, התווספה תמיכה במערכת הניווט ההודית NavIC, והחיבור השתנה (כמו בכל סדרת אייפון 15) מלייטנינג ל-USB-C.
מדובר, על פניו, בהבדל לא מאוד מהותי אלא אם אתם צלמים מקצועיים, אבל שווה לבחון אותו יחד עם השמועות שהתרוצצו בחודשים האחרונים, רבות מהן באדיבות מארק גורמן מבלומברג. גורמן טען לפני מספר חודשים כי אפל שוקלת לקרוא לטלפון הכי יקר שלה השנה "אולטרה", בדומה לשעון האולטרה היקר-משמעותית שהציגה אשתקד. זמן מה לאחר מכן, אמר גורמן כי באפל כנראה ויתרו על הרעיון ל-2023, ועשויים להציג את מכשיר האולטרה שלהם ב-2024.
2 צפייה בגלריה
סדרת אייפון 15
סדרת אייפון 15
סדרת אייפון 15
(תמונה: צילום מסך)
הפיצול ביכולות בין הפרו מקס לפרו הוא מה שאמור לאפשר לאפל לגבות יותר כסף על הטלפון היקר-ביותר שלה, ואפשר להניח בקלות שהשנה אנחנו רואים את הסנונית הראשונה של השינוי הזה.
בו בזמן, קשה לקרוא למה שאפל עשתה סתם "העלאת מחיר". אם מסתכלים על דגמי אשתקד ועל דגמי 2023, אפשר לראות שהשנה שטח האחסון המינימלי של הפרו מקס הוא 256 גיגה בייט ולא 128 כמו ב-2022 (וכמו באייפון 15 פרו). וכמה עלה אייפון 14 פרו מקס עם 256 גיגה בייט בשנה שעברה? 1,199 דולרים.
דבר אחד ברור: אפל החליטה שהדבר הנכון עבורה זה לייצר רמת מפרט חדשה בדגמי האייפון שלה. האם זה יקרה בהדרגתיות או שמא בשנה הבאה אכן נראה כבר אייפון אולטרה עם סט יכולות שונה מאוד ממכשירי הפרו? את זה נדע כנראה רק לקראת ספטמבר הבא.