עד לפני שלוש שנים ירדן מיינפלד דיזנגוף הייתה בכלל מעצבת שמלות כלה באשקלון, שהציגה גם בתצוגות אופנה במילאנו. עוד קודם לכן היא בכלל סיימה תואר שני במשפטים והתמחות בעריכת דין אצל שופטת. "הכיוון היה אחר לגמרי, אולי עיתונאית", היא מספרת, "אבל עיצוב אופנה תמיד היה בדמי. עשיתי תיק עבודות לשנקר וקיבלתי רגליים קרות".
היא עשתה מבחני לשכה בחודש שביעי להיריון, פתחה עסק לשמלות כלה וקצת לפני הקורונה מכרה את הסטודיו והחליטה ללכת עם החלום. "לא יכולתי לברוח מחיידק הבידור והאופנה, ועולם הכוכבים והשטיחים האדומים. קצת לפני הקורונה מכרתי את הסטודיו והתחלתי לכתוב למגזין אופנה, זה היה תשלום מאוד מאוד סמלי".
1 צפייה בגלריה
ירדן מינפלד דיזינגוף
ירדן מינפלד דיזינגוף
ירדן מיינפלד דיזינגוף. "לא יכולתי לברוח מחיידק הבידור והאופנה"
(צילום: דנה לביט)
האמא הצעירה מאשקלון הייתה נוסעת בכל בוקר לתל אביב, אבל הרגישה נטע זר. "הרגשתי שלא לוקחים אותי מספיק ברצינות. אתה מרגיש רחוק שנות אור, שאתה בכלל לא במגרש. זו שעה נסיעה אבל אתה בספרה אחרת, כי אתה לא קרוב לצלחת ולא מכיר את המי ומי. גם כשאתה מעצב אופנה מצליח באזור שלך אתה לא חלק מהתעשייה הזאת בתל אביב".
אחרי מספר כתבות היא החליטה להפיק את התוכן בעצמה, בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה. "התחלתי לייצר תוכן מתוך שעמום בזמן הקורונה והסגר. רציתי לרדת לעומק הדברים של תרבות הפופ. זה לא משהו שקרה בן לילה, עשיתי תוכנית רשת שאף אחד לא ידע עליה שנקראת 'בטיפול'. קניתי מצלמה והשקעתי – וכלום".
"ואז היה השבוע שבו קניה ווסט התחיל להתפלפ ורב עם קים קרדשיאן, ואז ראיתי את הסטיגמה, שאמרו שהוא רק הבעל של קים, ואמרתי 'חבר'ה, אתם לא יודעים מי זה בכלל'. אמרתי, אני הולכת לספר לעולם מי זה קניה ווסט, כי אני מעריצה אותו כבר שנים. ואז עשיתי את הסקירה הראשונה שלי, לא האמנתי שאנשים יקראו את זה".
אבל זה התפוצץ בגדול. "סלבס שיתפו את זה, אמרו לי 'וואו, איזה תוכן מעמיק'. הבנתי שנגעתי פה בעצב. הנה, זה בדיוק מה שאני אוהבת לעשות – להביא את התוכן לפרונט. לקחת את התוכן של הוליווד, אבל בצורה הכי עמוקה. אני האילנה דיין של תרבות הפופ".

עוד "ברשת":

אחרי מספר חודשים של עבודה היא החליטה לטוס לכל אירוע נוצץ ולחשוף את הישראלים שהגיעו הכי רחוק שאפשר: הקיבוצניקית שהפכה למעצמת אופנה ברשת, צלמת ישראלית שמככבת במגזין ווג, או הסטייליסטית האישית של הדוגמנית הבינלאומית סופיה ריצ'י.
זה לא ממש פשוט כשאת אמא לשלושה ילדים. "אנחנו בית שמחזיק משפחה, ילדים, הוצאות, גנים, אבל אני שמה את הז'יטונים על עצמי ומהמרת על עצמי תמיד. אני העסק של עצמי, ואם אני מאמינה שהשנה אני אסע לאוסקר על חשבוני – אני יודעת שזה ישתלם. כל פחד שעולה אני דואגת להשתיק בעזרת שיחות עם בעלי, שמאמין בי כמוני".
"תמיד מתייחסים לתרבות הפופ כמשהו צהוב, רכילות. זה כל כך לא נכון. תרבות הפופ זה משהו שמשפיע על כלכלות, תעשיות, הכל מושפע מזה. לדבר על הביצה לא עניין אותי, אני לא מדברת בכלל על הביצה הישראלית. גם לא תמצא אצלי רכילות, ואני לא מדברת על מראה חיצוני של אנשים. אין מקום לזה, כי משם מתחילות הפרעות האכילה. כשגבר עולה לבמה לקבל פרס בתעשייה אף אחד לא אומר 'וואו תראו איך הוא נראה'".
כמי שמסקרת את התעשייה הבינלאומית, מיינפלד דיזינגוף חשבה כמה פעמים לעבור ללוס אנג'לס, אבל היא נשארת בארץ. "אני מאוד ישראלית ואוהבת את המדינה שלי, ולא רואה אותי מגדלת את הילדים במקום אחר. הגענו למסקנה משותפת שאין שום מקום בעולם שאתה יכול לשלוח את הילד שלך לחבר ברגל בלי לחשוב על ירי או חטיפות. עם כל הצרות, הביטחון האמיתי פה לא דומה לשום מקום אחר".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים