אם עברתם במקרה ליד סניף בנדיקט בהרצליה וראיתם רובוט משרת את הלקוחות, לא דמיינתם. המחסור במלצרים מביא את החברות לחשוב על פתרונות יצירתיים. בסניף של הרשת בוחנים לאחרונה רובוט שמגיש אוכל לשולחנות וגם מפנה אותם. הרובוטים של Pudu הסינית משווקים בישראל על ידי חברת One Robotix שחתמה השבוע על הסכם בלעדי עם בהיקף של כעשרה מיליון שקלים ל-2022. הרובוט מדגם KettyBot משמש למעשה כעוזר מלצר, בין השאר הוא עוסק בפינוי מגשים למטבח וממנו, וכך נותן למלצר האנושי יותר זמן להקדיש ללקוח עצמו. לצדו, הרובוט הישראלי Temi מחליף את המארחת במסעדה.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לצורך הפיילוט הטמיעו אנשי הפיתוח של One Robotix את כל מפת המסעדה בהרצליה, כולל את המטבח ומספרי השולחנות, וכן נוצרו פקודות שונות כגון עצירת הרובוט שמגיש את האוכל על ידי המלצר כך שלאחר מכן יחזור אליו לצורך פינויים. את מגשי הפינויים מוביל הרובוט לצ'קר במטבח. כמו כן, במידה שמפריעים לרובוט בדרכו, הוא מתוכנת לבקש סליחה ולהמשיך לשולחן. המלצרים יכולים לבקש מהרובוט גם סכום או מפיות על ידי הקשת מספר השולחן. הרובוט ילך לצ'קר ממנו יקבל את המוצר המבוקש.
יאיר קינדלר, מבעלי בנדיקט, אמר: "בעידן שבו יש קושי לגייס כוח אדם בענף המלצרות, בעיקר מאז ימי החל"ת, שמציאות הקורונה כפתה על ענף המסעדות והקולינריה בכלל, הרי שכדי להחזיר עובדים למקצוע מצאנו לנכון לתת סוג של פיקולו מסייע, מה שעוזר למלצר בכל הקשור לסחיבת מגשים עמוסים באוכל לשולחנות ופינוי כלים מהשולחות למטבח. הרובוטים שהכנסנו בפיילוט לבנדיקט בהחלט באים לקראת המלצרים שלנו ומקלים על עבודתם. זו לגמרי התייעלות מבורכת בכל מסעדה לדעתי. אגב, יש לנו גם את תמי שהיא המארחת לכל דבר וגם היא רובוטית ועושה את עבודתה נאמנה".
3 צפייה בגלריה
הרובוט בבנדיקט
הרובוט בבנדיקט
"סיוע מבורך". הלקוחות מרוצים
(צילום: אלי דסה)
עודד טהורי, מנכ"ל One Robotix:‬ "חברות מחפשות פתרונות בעלי ערך מוסף. זיהינו את הצורך בענף המסעדות והמלונאות לתגבר את המלצרים, כך שיוכלו להתפנות לשירות הלקוח בלבד".
גלעד וג'סיקה, שהגיעו אתמול למסעדה, הופתעו לגלות שמי שהביא להם את המנות שהזמינו היה רובוט: "זה נראה בהתחלה כמו איזה גימיק, אבל מהר מאוד קלטנו שזה לגמרי סיוע מבורך למלצרים ולסועדים. נחמד שהמציאו כזה דבר. שלושה רובוטים התרוצצו מהשולחנות למטבח הלוך חזור, אספו צלחות וכוסות ריקות וחזרו עמוסים במנות מכל טוב. שלא נדבר על המארחת בכניסה שהיא בעצמה רובוט מתוק".
3 צפייה בגלריה
הרובוט בבנדיקט
הרובוט בבנדיקט
בדרך לשולחן
(צילום: אבי כהן)
3 צפייה בגלריה
הרובוט temi בבנדיקט הרצליה
הרובוט temi בבנדיקט הרצליה
הרובוט temi. בתפקיד המארח
(צילום: יח"צ)
בנדיקט היא כנראה המסעדה הראשונה בישראל שנעזרת ברובוטים-מלצרים, אבל מדובר בתופעה שכבר תופסת תאוצה מעבר לים על רקע המחסור בכוח אדם: בחודש שעבר דיווח אתר Insider כי מסעדות בארה"ב החלו להיעזר ברובוטים של חברת American Robotech, שמסייעים לעובדים בהגשת המנות, בפינוי שולחנות ובליווי סועדים למקומות הישיבה. מסעדות אחרות משתמשות ברובוט Servi של חברת סופטבנק או ב-Matradee של Richtech Robotics.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
מסעדות אחרות בוחרות לשלב רובוטים דווקא במטבח: בימים אלה אמור להיפתח בישראל הסניף האוטונומי הראשון של פיצה האט, שמבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי הסטארט-אפ הישראלי Hyper Food Robotics. "התהליך הזה מוריד את העלויות ב-30% – ברגע שתיכנס אוטומציה לעולם המזון המהיר, כולם יתחילו למכור יותר בזול", אמר בריאיון ל-ynet מנכ"ל החברה, אודי שמאי.