כנסי הטכנולוגיה הפכו בשנים האחרונות למקומות שהיצרניות הגדולות נמנעות מלחשוף בהם את המוצרים המובילים שלהן. הסיבות רבות אבל הן בעיקר לא רוצות להטביע את עצמן בשלל הכרזות מוזרות יותר או פחות של המתחרים. ועדיין, אם אתם מאלה שחייבים את הגאדג'טים והחידושים הכי מעניינים, יש ב-IFA האירופי, CES האמריקאי או קומפיוטקס האסייתי בהחלט כאלה שמספקים את הסחורה מהבחינה הזו. אז אולי לא תראו שם את אייפון 15 או את גלקסי S24 - אבל בינינו, אלה כבר לא ממש מחדשים. אז הנה המוצרים שכן הרשימו אותנו השנה בכנס IFA 2023 שנערך בברלין השבוע.
5 צפייה בגלריה
כנס IFA ברלין 2023
כנס IFA ברלין 2023
כנס IFA ברלין 2023
(צילום: IFA)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הונור V5 Purse

מותג הסמארטפונים הסיני הונור הוא לכאורה סוג של הונאה תאגידית של וואווי שנועד בעיקר למכור סמארטפונים של וואווי בעולם המערבי שבו תוצרתה מוחרמת. המכשירים שהחברה מייצרת לרוב נראים מאוד (מאוד-מאוד) דומים לאלו של וואווי ובנוסף הונור במקור הייתה המותג המוזל של החברה. הונור חשפה לפני כחודשיים את הסמארטפון המתקפל החדש שלה ה-V2 Magic ונותרה ללא מוצר מוביל לכבוד IFA. מה עושים? מייצרים אחד כזה במיוחד לכנס, והרי לכם ה-V5 Purse.
5 צפייה בגלריה
קונספט הסמארטפון האופנתי של הונור - ה-V5 Purse
קונספט הסמארטפון האופנתי של הונור - ה-V5 Purse
קונספט הסמארטפון האופנתי של הונור - ה-V5 Purse
(צילום מסך: אתר הונור)
מדובר במוצר קונספט ולא ממש בסמארטפון שתוכלו לרכוש. ייחודו? הוא מצויד ברצועת נשיאה מובנית שהופכת אותו למעין אביזר אופנה בסגנון תיק ערב יוקרתי. זה אולי לא חידוש טכנולוגי, אבל זה חלק מטרנד שמנסה להפוך גאדג'טים אפרוריים לאביזרים אופנתיים בשיתוף עם מעצבים ומותגים מובילים מהתחום. עם זאת, ה-V5 לוקח את זה קצת יותר רחוק ואותנו זה דווקא הרשים, אם לא בשימושיות שלו, אז לפחות באומץ של המותג להציג מוצר כזה מקורי.

Fairphone 5

אם אתם לא מכירים את המותג ההולנדי פיירפון, אתם לא לבד. מדובר ביצרנית קטנה שחרטה על דגלה להפוך את הסמארטפון למוצר בר קיימא. כלומר כזה שלא צריך להחליף כל שנה ושאפשר לתקן בקלות ובזול. כל החלקים שלו ניתנים להחלפה או לתיקון, אפשר לשדרג את הרכיבים בקלות וכמובן שתהליך הייצור מנסה לפגוע כמה שפחות בכדור הארץ ובאנושות. עם זאת, קצת כמו היפי שמנסה להפוך לאיש עסקים ממולח, המוצרים הראשונים שלה היו קצת בוסריים ולא ממש הרשימו מבחינת היכולות הטכנולוגיות שלהם. אבל השנה החברה השקיעה בסמארטפון דגל חדש - ה-Fairphone 5.
5 צפייה בגלריה
סמארטפון בר קיימא פיירפון 5
סמארטפון בר קיימא פיירפון 5
סמארטפון בר קיימא פיירפון 5
(צילום מסך: אתר פיירפון)
אומנם לא תמצאו כאן את הרכיבים הכי מתקדמים בעולם, ולמעשה מדובר במכשיר שמיועד בעיקר לשוק הביניים, אבל מנגד הוא מודולרי לגמרי, מהסוללה ועד המסך והמעבד. הכל ניתן להחלפה ולשדרוג בעזרת כלים פשוטים שאפשר למצוא בכל בית. סיוט של כל בעל מעבדת תיקון למכשירי סלולר. הוא מפתיע מאוד בעמידות לנתזים ואבק, תקן עמידות צבאי MIL-STD-810H ואפילו מצלמת סלפי מתקדמת עם 50 מגה-פיקסל. אז נכון שהוא לא הכי יפה או הכי חדשני, אבל הוא כולל את כל מה שמשתמש סמארטפון ממוצע צריך ואפילו יותר מכך. כבונוס אתם זכאים ל-10 שנות עדכוני תוכנה בחינם. הלוואי על כולנו.

TCL 40 NxtPaper

מותג TCL הסיני אולי מוכר לכם בארץ בעיקר בזכות הטלוויזיות שלו, אבל בעולם מדובר באחד מיצרני האלקטרוניקה הגדולים ביותר. ויש להם גם קו סמארטפונים שאף ניסו לייבא לישראל לפני כמה שנים ללא הצלחה יתרה. ואולם ה-40 NxtPaper הוא סמארטפון מאוד מעניין מבחינת המסך שלו. בעוד אנחנו רגילים לטלפונים עם מסכים מבריקים ובהירים, ה-40 NxtPaper הוא בדיוק ההיפך, הוא מיועד למי שקורא הרבה על הסמארטפון ורוצה לחוס על העיניים שלו.
5 צפייה בגלריה
סמארטפון TCL 40 nxtpaper
סמארטפון TCL 40 nxtpaper
סמארטפון TCL 40 nxtpaper
(צילום מסך: אתר TCL)
המסך של המכשיר מצויד במשהו שבחברה מכנים eye-comfort display technology. הרעיון הוא לחסוך את המאמץ מהעיניים על ידי שימוש במסך עם ציפוי מט ובהירות נמוכה ועדיין לספק איכות צבעים טובה. בנוסף, בזכות הציפוי הוא גם חסין יחסית לטביעות אצבעות. המסך הזה אולי לא יתחרה בפאנלים המתקדמים של סמסונג או אפל, אבל הוא מצליח לספק אלטרנטיבה - נישתית אמנם - למי שמחפש מכשיר שלא יהרוס לו את העיניים. מנגד, המכשירים לא מאוד מתקדמים והם יותר מיועדים לשוק מכשירי הביניים. הם כן תומכים בכתיבה עם סטיילוס על המסך שלהם בדיוק כמו S23 אולטרה של סמסונג. לחברה שני דגמים - אחד עם דור 4 בלבד והשני עם דור 5.

Withings ScanWatch 2

עולם השעונים החכמים לא ממש מפותח מחוץ למותגים הגדולים, אבל המותג (הצרפתי במקור) Withings ממשיך להפתיע עם שעונים חכמים שלא נראים כמו שעונים חכמים. הדגם האחרון של החברה כולל את כל מה שתרצו ממוצר כזה: הוא תומך בהתראות, יש לו חיישני בריאות וסוללה שמחזיקה בלי בעיה חודש שלם(!). הוא גם נראה מאוד קלאסי ולא כמו סמארטפון מוקטן על היד. בקיצור, זה שעון חכם לאלו שאוהבים שעונים אמיתיים - עם מחוגים וללא מסך מגע.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36

לנובו Legion GO

תחום הקונסולות הניידות די התפוצץ בשנתיים האחרונות. אחרי שנים של שיממון ושליטה כמעט מוחלטת של נינטנדו בתחום עם הסוויץ' המעט ילדותי. גם גיימרים הארדקור רצו מכשיר שאפשר לקחת לדרכים או לבית הספר ולשחק CS:GO או סקיירים. אז אחרי שאסוס וסטים השיקו את הקונסולות שלהם בשנה האחרונה וזכו לעניין רב מצד הקהילה, גם לנובו מצטרפת לחגיגה עם הקונסולה הראשונה מתוצרתה - ה-Go. מדובר בקונסולה שמשלבת קצת מהנוחות שימוש של הסוויץ' עם שלטים ניתקים ומסך שניתן להעמיד עם סטנד מובנה ביחד עם מפלצת גיימינג שיכולה להריץ כל כותר חדש שזמין להורדה בחנויות המשחקים.
5 צפייה בגלריה
קונסולת משחק ניידת לנובו Legion GO
קונסולת משחק ניידת לנובו Legion GO
קונסולת משחק ניידת לנובו Legion GO
(צילום: אתר לנובו)
בניגוד לקונסולה של סטים, המבוססת על לינוקס, בלנובו שמרו אמונים לווינדוס 11 והחומרה בהתאם: מעבד רייזן Z1 אקסטרים של AMD, מסך 8.8 אינץ', קצב רענון של 144 הרץ, 16 גיגה-בייט של זיכרון פעולה מהיר וסוללה תואמת. זה אולי לא המוצר הכי סקסי ולנובו לא ידועה בעיצובים יוצאי דופן מהבחינה הזו, אבל הוא מיועד לספק את המבקרים הכי דקדקנים בתחום. בנוסף, לדברי החברה הוא גם צפוי להגיע לישראל. בינתיים באירופה מחירה של הקונסולה יעמוד על כ-800 אירו החל מסוף אוקטובר הקרוב.

Dolby Atmos FlexConnect

זה לא גאדג'ט או מוצר בהגדרה, אלא יותר תקן של חברת דולבי. אחת הבעיות הגדולות במערכות קולנוע ביתי היא שצריך לחווט את החיבורים בין הרמקולים למגברים ולטלוויזיה. כלומר, אם אתם רוצים איכות צליל טובה. במעבדות דולבי הציגו את תקן Dolby Atmos FlexConnect שמאפשר לכם לחבר אלחוטית ובתקן אטמוס רמקולים וטלוויזיות תואמות. היתרון העיקרי שלו הוא שניתן למקם את הציוד בכל מקום בחדר וכך לא להיות תלוי בחיבורי כבלים או בסוגי הרמקולים.
המערכת יודעת לזהות את מיקום האלמנטים השונים במרחב ולהתאים את הצליל והזרמת הסאונד בהתאם. היא גם מסוגלת להתאים את ההזרמה לסוגי הרמקולים השונים וליכולותיהם. על פי ההדגמות של החברה, התוצאות מאוד מרשימות ומאפשרות לקבל צליל היקפי ב-360 מעלות אפילו ממערכת פשוטה של טלוויזיה ושני רמקולים אחוריים. כלומר, חסל סדר שימוש במקרני קול או סאונדבר, כמובן שעדיין לא ברור כמה יעלו המוצרים שתומכים בתקן הזה, אך אם הוא יהפוך לפופולרי המחירים יירדו ויאפשר גם לצנועים מבינינו ליהנות מצפייה בסרט בבית כמעט כמו בבית הקולנוע.

LG Stanby ME Go

אם תחום הטלוויזיות לא ממש חידש הרבה בשנה האחרונה, זה בעיקר בגלל שהשינויים העיקריים היו באיכות התצוגה, כניסה של טכנולוגיות תצוגה חדשות (מיני-לד למשל) וכמובן שיפורים באיכות הסאונד. עם זאת, ההברקה הבאה של LG תיזכר כנראה עוד זמן רב ולעניות דעתנו יש לה גם סיכוי אמיתי להפוך ללהיט מכירות. הרעיון פשוט: קחו מסך 27 אינץ', הטמינו אותו במזוודה אטומה למים ואבק עם סוללה שמחזיקה שלוש שעות והנה לכם טלוויזיה ניידת. קונספט שנעלם מהשוק מאז שנות ה-80 וה-90 העליזות.
ה-LG Stanby ME Go ניתנת לשימוש במילואים, בגינה, בקמפינג, במשרד, בבריכה או אפילו בדירת סטודנטים. המזוודה עמידה מאוד לטלטולים והמסך ניתן לשימוש אופקית או אנכית. כלומר תוכלו אפילו לצפות בסרטוני טיקטוק באמצעותו. מכיוון שמדובר בטלוויזיה חכמה לכל דבר, עם קישוריות אלחוטית ומערכת webOS תקנית של LG, אפשר להתקין עליה את כל האפליקציות הזמינות. וכמובן שכל זה מגיע עם איכות תצוגה מצוינת. אומנם זה לא תענוג זול במיוחד והיא נמכרת בכ-1,000 דולר כבר כיום בארה"ב, אבל היתרונות שלה בהחלט מעניינים.

רובוטריקים אמיתיים כמו שחלמנו כילדים

אוקיי, לסיום אני רוצה להציג לכם הברקה חמודה של חברה סינית בשם Robosen. זו החליטה לנצל את העניין המחודש במותג הרובוטריקים הוותיק משנות ה-80 שזכה לעדנה מחודשת בזכות סדרת הסרטים (האיומה) מהשנים האחרונות. החברה פיתחה ליין שלם של רובוטריקים מבוססים על הדמויות המקוריות שייחודם שהם באמת מחליפים צורה בעצמם. הרובוטים ממש חמודים ונראים כאילו הדמויות האיקוניות קמו לחיים.
אל תתייחסו אליהם כאל צעצועים - מדובר ברובוטים לאספנים שעולים בהתאם החל מ-400 דולר לרובוט באמבלבי, 1,000 דולר עבור אופטימוס פריים ועד כ-1,700 דולר עבור גרימלוק הדינובוט. כיאה לצעצועי הייטק לאספנים, ניתן לשדך אליהם אפליקציה ולשלוט בהם מרחוק. אפשר כמובן להניע אותם או לבקש מהם לשנות צורה, אבל גם לשחק משחקים מובנים באפליקציה כמו למשל קרב יריות בין הרובוטים ואף לתכנת אותם מאפס לכל מיני פעולות. ואנחנו רק מדמיינים מתי מישהו כבר ייקח את זה עד הקצה וייצר לנו משאית 15 טון שהופכת לרובוט בגודל מלא.