אלטימיון (Altimmune), חברת ביוטכנולוגיה אמריקנית המפתחת בין היתר טיפול להשמנת יתר וחיסונים נגד אנתרקס (גַּחֶלֶת) ושפעת, זינקה ב-24% בשבוע שעבר בבורסת נאסד"ק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדוע זינקה מניית אלטימיון ואילו עוד מניות בלטו בבורסות העולם? לקראת שבוע המסחר החדש שנפתח היום (ב') ברחבי העולם, ynet אסף עבורכם את הסיפורים של כמה מהמניות הבולטות בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
אישה וגבר
אישה וגבר
השמנת יתר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הזינוק במניית אלטימיון מגיע לאחר שבחודשים האחרונים נכנס החברה לשלב שני בטיפול שלה כנגד השמנת יתר, במסגרתו ימדד משקלם של נסיינים לאחר ניסוי בן 48 שבועות.
החל משבוע שלאחר ההכרזה בחודש מאי האחרון ועד היום זינקה מניית החברה בכ-450%. זאת, כולל זינוק יחיד של 25% ביום לאחר פרסום הדוחות הכספיים החודש, בהן החברה דיווחה אומנם על הפסד, אולם זה היה נמוך מהצפוי.
בנוסף, העליות האחרונות נתמכו בהעלאת מחיר היעד של המניה (כלומר, הערכה בנוגע לכמה המניה שווה) מצד גוף מסקר.

פִּינְדוּאוֹדוּאוֹ הסינית ממשיכה לזנק

לאחר שענקיות הטכנולוגיה הסיניות זינקו במסחר בארה"ב לפני שבועיים בעד עשרות אחוזים כל אחת, חברת המסחר האלקטרוני פִּינְדוּאוֹדוּאוֹ המשיכה את המגמה גם בשבוע שעבר וזינקה ב-10% נוספים. בסך הכל השלימה מניית החברה זינוק של למעלה מ-180% מאז השפל של חודש מרץ האחרון.
3 צפייה בגלריה
Pinduoduo פִּינְדוּאוֹדוּאוֹ
Pinduoduo פִּינְדוּאוֹדוּאוֹ
פִּינְדוּאוֹדוּאוֹ
(צילום: shutterstock)
פִּינְדוּאוֹדוּאוֹ מעניקה שירותי מסחר מקוון שכוללים שלל מוצרים, בהם אוכל, אופנה, מוצרי יופי, אלקטרוניקה ונוספים. בנוסף, החברה מאפשרת לצרכנים להתאגד במטרה להשיג הנחה למוצרים מסויימים והחברה ידועה ככזו המקשרת בין חקלאים מקומיים לצרכניים מקומיים. כיום היא החברה הסינית הגדולה ביותר למכירת מוצרים חקלאיים.
מניית החברה צללה בכ-87% מהשיא בפברואר אשתקד ועד לשפל האחרון במרץ השנה, וזאת ברקע לאי-הוודאות הגדולה בנושאים רגולטורים בסין לצד האפשרות למחיקה של מניות סיניות הרשומות בארה"ב.
הסיבות לעליות האחרונות היו דיווחים בדבר הסכם בין הרשויות הסיניות לאמריקניות שהוריד נכון לעכשיו את החשש ממחיקה, לצד הקלות בסגרים בסין ופרסום הדוחות הרבעוניים של החברה בשבוע החולף, מהם עלה כי החברה הכתה משמעותית את ציפיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות שצמחו ב-36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר

  • אוקטה (okta), המפתחת תוכנה לזיהוי ולאימות משתמשים מרחוק, צנחה ב-29% במסחר בנאסד"ק בשבוע שעבר. הירידות מגיעות ברקע פרסום דוחות כספיים בהם הכתה החברה את תחזיות האנליסטים, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. יחד עם זאת, מנכ"ל החברה ציין במסגרת זו אתגרים "קצרי טווח", כהגדרתו, הקשורים למיזוג עם חברת Auth0 שנרכשה על ידה בשנה החולפת ולתחלופה גבוהה של עובדים, המעמיסה על העלויות. בנוסף, המנכ"ל טען כי החברה חווה קשיים במכירות עקב סביבה מקרו-כלכלית מאתגרת.
  • קראודסטרייק (CrowdStrike), חברת אבטחת מידע בינלאומית, נפלה ב-10% בשבוע שעבר. החברה אבידה למעלה ממחצית משוויה מהשיא שנקבע בנובמבר אשתקד ועד השפל שנרשם בחודש מאי האחרון, אולם מאז וטרם מהלך הירידות האחרון המניה דווקא זינקה בכ-44%. בדומה לאוקטה, גם קראודסטרייק פרסמה דוחות כספיים אשר לכאורה הכו את התחזיות בשורת ההכנסות וברכיב המתואם למניה, אולם לפי רכיב הרווח המחושב על פי כללי החשבונאות המקובלים (מכונה GAAP), החברה דווקא רשמה הפסד גבוה מהצפוי - מה שככל הנראה תרם לירידות האחרונות.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע אילן גרינברג, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.