שתף קטע נבחר

שטראוס לא מעלה מחירים? ייקרה שלגונים ברשת קפה עלית

למרות הצהרות מנכ"ל הקבוצה שלא יעלה מחירים, שטראוס מייקרת מוצרים מחוץ לסופרמרקטים ברשת בתי הקפה שלה, שפועלת ברוב תחנות הרכבת בישראל. מגנום, טילון קטן, טעמקור ופסק זמן התייקרו בעד 20%. שטראוס: "מדובר בתקלה נקודתית. הנושא יתוקן"

קבוצת שטראוס הצהירה לאחרונה שלא תעלה מחירים "לפחות עד סוף השנה", זאת בניגוד להעלאות מחירים שיזמו חברות מזון ומוצרי צריכה רבות ובפרט שתי מתחרותיה בשוק החלב - תנובה וטרה. למרות זאת, מחוץ למדפי הסופר היא דווקא ייקרה לאחרונה 4 שלגונים.

 

גל ההתייקרויות: הקרמבו מתייקר ב-7.5%

מחיר החלב הגולמי ירד - בסופר המחירים עלו

טרה מייקרת חלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בעד 3.4%

 

קפה עלית שטראוס מחירון שלגונים (צילום: מירב קריסטל)
שטראוס לא העלתה מחירים במרכולים, אבל כן ברשת בתי הקפה שלה(צילום: מירב קריסטל)

רשת קפה עלית שנמצאת בבעלות שטראוס ייקרה את השלגונים מגנום, טילון קטן, טעמקור ופסק זמן, אותם מייצרת חברת גלידת שטראוס השייכת ליוניליוור.

 

מחיר מגנום עלה מ-11.5 שקל ל-12 שקל, התייקרות של 4.3%. מחירי טילון קטן וטעמקור שעלו 9 שקלים עולים כעת 10 שקלים, התייקרות של 11%, ומחיר חטיף הגלידה פסק זמן עלה מ-10 שקלים ל-12 שקל, התייקרות של 20%. המחירים החדשים תקפים לכל הרשת והם התעדכנו גם בקופה.

קפה עלית שטראוס מחירון שלגונים (צילום: מירב קריסטל)
המחירון החדש לצרכנים של קפה עלית אספרסו בר בתחנות רכבת ישראל. מגלם עליית מחירים של 4%-20%(צילום: מירב קריסטל)

מגנום טורקיה מחירון גלידות שלגונים קפה עלית רכבת ישראל (צילום: מירב קריסטל)
המחירון הקודם של השלגונים הנמכרים ברשת קפה עלית בתחנות רכבת ישראל(צילום: מירב קריסטל)

 

"לקחנו על עצמנו כל מאמץ לא להעלות מחירים"

החברה הצהירה באוגוסט שלא תייקר את מוצרי שטראוס ויטבתה על אף העלייה במחיר החלב הגולמי שהביאה את מתחרותיה להעלות מחירים. כמו כן הודיעה שלא תייקר את כלל מוצרי מותגי החברה כמו עלית ויד מרדכי. שטראוס היא גם יבואנית של דגני בוקר וקוואקר והיצרנית של חומוס אחלה.

 

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, אמר אז כי: "לקחנו על עצמנו לעשות כל מאמץ שלא להעלות מחירים, ובשנים האחרונות אף הורדנו את המחיר של חלק ממוצרינו. השקענו מאמצים רבים בתהליכי התייעלות ונמשיך לעשות כך גם בעתיד. כדי שנוכל לשמור על רמת מחיר קבועה גם בעתיד, נדרשת התגייסות של שותפים נוספים בשרשרת המזון".

 

ההתייקרות אינה של יוניליוור משום שהחברה לא העלתה מחירים בגלידות, למעט העלאת מחיר הקרמבו ב-7.5% ביולי.

 

בחודשיים האחרונים הודיעו על העלאות מחירים החברות סוגת, ויסוצקי, מלח הארץ, עוף טוב, קימברלי קלארק (שהוסיפה על כך גם הקטנת אריזות), מחלבות גד, תנובה, טרה ועוף טוב. חברות נוספות כמו טבעול, פרוקטר אנד גמבל והנקל סוד הקטינו אריזות השנה. מחירי העוף הטרי והבשר הקפוא עלו וגם מחירי הפירות ובפרט הענבים גבוהים הקיץ בהרבה לעומת שנים קודמות.

 

משטראוס נמסר בתגובה: "התחייבנו שלא לבצע עליות מחיר. מדובר בתקלה נקודתית. הנושא יתוקן. שטראוס תמשיך לעשות כל שניתן כדי לא לבצע עליות מחיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים