בעלי הרשת אושר עד, אריה בוים שהוקמה על ידי אברהם משה מרגלית, בוים ויהודה לניאדו, נחקרו גם הם היום (חמישי) במשרדי רשות התחרות באור יהודה, שם נחקרו שלשום מנכ"לי שופרסל, ויקטורי, שטראוס ודיפלומט. ואתמול נחקר שם רמי לוי במשך כשלוש שעות.
>> >> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

3 צפייה בגלריה
אריה בוים
אריה בוים
אריה בוים
(צילום: מושי גולדשטיין)
לוי שנחקר אתמול, השתתף לפני כן בדיון ועדת הכלכלה של הכנסת שעסק בחקירת תיאום המחירים, וטען שאם לא היה מייבא לפני שנה עגבניות הן היו נמכרות ב-25 שקל ולא ב-4-2 שקלים לקילו. בתגובה לכך אמרו חברי הכנסת, בהם ח"כ רם שפע ואופיר סופר, כי השאלה היא מה הרווחיות. לוי השיב: "אני לא מכיר אותם" וגרם לסערה בדיון. בתגובה לכך, הוציא אותו היו"ר ביטון: לא נאפשר לדבר ככה לחברי כנסת ולא משנה מי אתה וכמה אתה שווה".
3 צפייה בגלריה
רמי לוי מגיע להיחקר במשרדי רשות ההגבלים העסקיים
רמי לוי מגיע להיחקר במשרדי רשות ההגבלים העסקיים
רמי לוי מגיע למשרדי הרשות
(צילום: שאול גולן)
בתוך כך, על אף שמדובר בחברות ציבוריות המחוייבות לדווח למשקיעים על אירועים משמעותיים כדוגמת חקירה, ויקטורי ודיפלומט הודיעו רק אתמול לבורסה על כך שבכירים בשתי החברות נחקרו שלשום ברשות התחרות.
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, שנחקר שלשום, התנצח בדיון שהתקיים אתמול עם יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) ואמר: "תגידו אתם נורמלים? לא תיאמנו מחירים".
בצד הדברים, מנכ"ל משרד הכלכלה ד"ר רון מלכא התראיין הבוקר לאולפן ynet ואמר כי "יוקר המחיה בארץ גבוה ומחייב טיפול, אנחנו מנסים להבין מה השתבש. הייתה מחאה חברתית, הייתה ועדת טרכטנברג שנתנה המלצות שרובן יושמו, ואנחנו רוצים לבדוק מה הסיבה שיוקר המחיה נשאר כל כך גבוה עד היום".
3 צפייה בגלריה
רמי לוי ויצחק אברכהן בועדת הכלכלה
רמי לוי ויצחק אברכהן בועדת הכלכלה
איציק אברכהן בוועדת הכלכלה
(צילום: דוברות הכנסת)
על החקירה ברשות התחרות אומר מלכא כי "איני יכול להתייחס לפרטי החקירה כי היא בעיצומה, אבל אני יכול להגיד שיש חשד להפרה של חוק התחרות, וזה משהו שאנחנו מחוייבים לבדוק אותו. אם וכאשר יימצא שמישהו עבר על החוק והשתמש בכוחו המונופוליטסי או ייתן את הדין על כך.
"חשוב להבין שעצם קיום המונופול זו לא עבירה על החוק, אבל תיאום מחירים זו עבירה. זה מה שאנחנו בודקים עכשיו אגב בוועדה לבחינת פערי התיווך שאני עומד בראשה. אנחנו בודקים פערים בשוק הפירות והירקות ובודקים כל חוליה בשרשרת האספקה מהחקלאי ועד הצרכן".