2 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
מטוסים של אל על
(צילום: EPA)
מנכ"ל אל על הנכנס, אביגל שורק, יקבל שכר חודשי בסך 100,500 שקל ברוטו לחודש - 20% פחות מקודמו, גונן אוסישקין. זאת לאחר ששכר הבכירים הופחת במשבר הקורונה עד שבהתאם לתוכנית ההבראה של החברה, תוחזר ההלוואה שאמורה לקבל אל על בסך כ-300 מיליון דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כמו כן, שורק יהיה זכאי לקבל מענק בסך של 2% מהרווח השנתי שלא יעלה על סך של שלושה מיליון שקל בשנה. בסך הכול, העלות השנתית של שורק תסתכם בסך של 1,206,000 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל אל על, אביגל שורק, והיו"ר החדש, דוד ברודט
מנכ"ל אל על, אביגל שורק, והיו"ר החדש, דוד ברודט
מנכ"ל אל על, אביגל שורק, והיו"ר החדש, דוד ברודט
(צילום: יח"צ, מתוך סרטון נאום לעובדי החברה, מוטי קמחי)
חברת אל על זימנה אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות ל-19 באפריל 2021 על מנת לאשר את שכרם של יו"ר החברה, דוד ברודט, והמנכ"ל הנכנס שורק. ברודט עובד ב-70% משרה עם 130 שעות עבודה בחודש וזכאי לקבל שכר של 50,500 שקל ברוטו לחודש. בנוסף, ברודט זכאי למענק שנתי בסכום שלא יעלה על 63% מהמענק השנתי שישולם למנכ"ל החברה.
שורק (43) חזר לארץ לרגל מינויו לתפקיד המאתגר כמנכ"ל אל על הנמצאת כידוע בקשיים. הוא התגורר בטנסי שבארה"ב ובעבר היה בכיר בחברת אלון ארה"ב. המנכ"ל החדש הוא מינוי של הבעלים החדש של אל על, אלי רוזנברג, כמו גם היו"ר ברודט.
כזכור, בחודש שעבר נערכה הנפקה לאל על בהשתתפות גופים מוסדיים בישראל, במסגרתה החברה גייסה 250 מיליון שקל, מתוכם 162 מיליון שקל מבעל השליטה אלי רוזנברג ו-88 מיליון שקל מהציבור. גם מנכ"ל אל על הנכנס שורק רכש אופציות בכ-200 אלף שקל.
ההנפקה בוצעה לפי דרישת האוצר, ואפשרה חיזוק הון נוסף לחברה, כתנאי לקבלת הלוואה בנקאית בסך 300 מיליון דולר ובערבות מדינה של 82.5%. תנאי נוסף לקבלת ההלוואה - אל על צריכה להוציא לפועל את תוכנית ההבראה, הכוללת יישום הסכמי השכר החדשים בחברה ופיטורים של 2,000 איש אשר יחלו בקרוב.
ברודט אמר אז ל-ynet כי הוא מעריך ש"עד פסח נסיים את קבלת ההלוואה, שהיא המקור להחזר יתרת החוב שלנו ללקוחות עבור טיסות שבוטלו, פיצויים לעובדים וחובות לספקים. עד כה החזרנו כ-70% מהחוב לנוסעים. כאשר נסיים את גיוס ההלוואה בסך 300 מיליון דולר נשיב את יתרת הכסף ללקוחות".