ההסתדרות, ועד עובדי פרטנר והנהלת החברה, הגיעו להסכם הבנות בעקבות משבר הקורונה: על פי ההסכם, פרטנר תחזיר לעבודה סדירה עד יום שלישי הבא, 19 במאי, את כל עובדיה שהוצאו לחל"ת בחודשים מרץ ואפריל.
בנוסף, פרטנר תחל בפיילוט שיימשך מספר חודשים, לפיו כל עובדי מטה החברה יעבדו מביתם ביום קבוע בשבוע. במקביל, תורחב העבודה מהבית כך שגם עובדי מוקדי השירות, שישובצו למשמרות ערב בימי חול ומשמרות סופ"ש, יבצעו אותן מביתם.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יאיר שגיא)

נוכח צעדי החיסכון אליהם הגיעו הצדדים להסכם, התחייבה החברה שלא לנקוט במהלך של פיטורים או התייעלות עד סוף השנה לפחות.
"מתוך אחריות ונוכח השלכות הקורונה הסכימה נציגות העובדים שלא לקיים השנה את נופש החברה, ומתוך התקציב שהוקצה לנופש השנה, מיליון שקל יוקצו לטובת מענק שיחולק לעובדים שהוצאו לחל"ת", נכתב בהודעה. "כמחווה של סולידרית וערבות הדדית בין עובדי החברה, סוכם על הקמת קרן סיוע של תרומת ימי חופשה. במסגרת זאת עובדים יוכלו לוותר על מימון החברה לימי חופש מסוימים שנקבעו בהסכם, וזאת לטובת עובדים אחרים שניצלו את מלוא מכסת ימי החופשה שלהם. כמו כן, סוכם כי עובדי החברה ינצלו עד סוף השנה את מלוא יתרת ימי החופשה שלהם לשנת 2020".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר: "דווקא מתוך הבנה כי ממצב זה אפשר רק לצמוח, נחתם הסכם שמתמודד בצורה יצירתית וחכמה עם הסיטואציה שנכפתה על כולנו". יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר, וההייטק, יקי חלוצי הוסיף: "במסגרת ההסכם יצרנו תקדים ופרצנו את מחסום העבודה מהבית".
יו"ר ועד פרטנר, קרן אופק מסרה: "הצלחנו לשמור על הבית ועל הביטחון התעסוקתי של כל עובדי פרטנר ואני מאמינה שנוכל בכוחות משותפים לצאת מהמשבר לעתיד טוב ובטוח יותר".
המו"מ על חתימת ההסכם לווה על ידי עו"ד אורלי אבירם ממשרד פיינברג ועו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר.