רשת ההמבורגריות מוזס משיקה תת-רשת חדשה מותאמת לעידן הקורונה שתיקרא מוזס שופ, בהשקעה של שני מיליון שקל. בדומה לרשתות השיווק, גם מוזס עוברת לקונספט הדוגל בכניסה לשכונות ולמרכזים מסחריים ליד בית הלקוח, עם סניפים קטנים בשטחם (60-80 מ"ר) ובעלויות נמוכות.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת מציעה תפריט מצומצם ביחס למסעדות מוזס ותתמקד בהמבורגרים, כולל המבורגר חדש מבשר וואגיו. בסניפים כ-30 מקומות ישיבה בלבד, בעיקר בחוץ, ושירות משלוחים. הסניף הראשון ייפתח החודש בקניון מרגליות בהוד-השרון, ומיד אחריו ייפתח סניף שני בשכונת הרצליה הילס בהרצליה. בסך הכל מתוכננים להיפתח חמישה סניפים בחודשים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
תפריטים מצומצמים, דגש על טייק-אוויי ומשלוחים
תפריטים מצומצמים, דגש על טייק-אוויי ומשלוחים
תפריטים מצומצמים, דגש על טייק-אוויי ומשלוחים
(צילום: שירן כהן שי)
הרשת החדשה, כמו כל מותגי קבוצת BBB (מוזס, BBB ובורגרים) תפעל בשיטת הזכיינות. הזכיין של שני הסניפים לעיל הוא רונן לוי, איש חיי לילה שהפעיל בעבר את "ימה" בחוף השרון ואת הברים במלונות פאבליקה מרשת ישרוטל וניקס מבית פתאל. מיתוג הרשת והאלמנטים שבה עוצבו על ידי סטודיו המיתוג IDEA, כאשר לוגו המותג החדש נשען על לוגו מוזס עם החתול, שעודכן ברמת הפונט והצבעוניות. הסניפים עוצבו בסגנון אורבני צעיר על ידי האדריכל תמיר בן ציון.
"כללי המשחק בתחום המסעדנות והאירוח השתנו לחלוטין, משבר הקורונה שבר את הפרדיגמות שהיו מוכרות לנו", אמרה ל"ממון" ו-ynet אהובה תורג'מן, מנכ"לית הקבוצה. "עד כה בענף המסעדנות היו מקובלות השקעות גדולות של 5-4 מיליון שקל בפתיחת מסעדות גדולות של 500 מ"ר ומרובות אורחים, זה קונספט שכבר לא רלוונטי. אנשים חוששים להצטופף במקומות גדולים".

"אוגוסט הביא אותנו לאופוריה"

לדברי תורג'מן, הרווחיות נשחקה עוד לפני המגפה - ועכשיו המשבר רק מתעצם. "צריך לדעת לחיות לצד הקורונה. לכן, חשבנו על פורמט חכם ויעיל כלכלית - מקומות קטנים ואינטימיים עם ישיבה בחוץ, תפריטים מצומצמים ומהודקים, הרבה חשיבה על משלוחים ואיסוף עצמי. בכך חוסכים בעלויות מיותרות, בכוח אדם ובעלויות מזון".
על מצב הרשת אמרה תורג'מן: "אוגוסט הביא אותנו לאופריה. הייתה עלייה גדולה במחזורים, אם כי המכר במשלוחים, שרווחי פחות, גדול יותר מהסעדה בישיבה. עשינו שיתוף פעולה עם כל ארגון שרצה ונתנו הטבות חריגות למועדני הלקוחות שלהם, עכשיו החשש הוא מה תהיה השפעת תוכנית הרמזור".
התפריט כאמור מצומצם יחסית, ומחיריו יהיו דומים לשל רשת-האם מוזס. יהיו בו המבורגרים (גם טבעוני, ביונד בורגר וצמחוני עם גבינת חלומי), נאגטס לילדים, חמישה סוגי צ'יפס ושני סוגי סלטים.