חברת בזן ממנה את אלוף (מיל') משה קפלינסקי למנכ"ל החברה. קפלינסקי מתמנה לתפקיד שנה לאחר עזיבתו של המנכ"ל הקודם ישר בן מרדכי. ל"כלכליסט" נודע כי קפלינסקי הועדף בתפקיד על פני יונה פוגל, מי ששימש מנכ"ל פז עד ספטמבר האחרון. 
קפלינסקי מילא בעבר תפקידים בכירים בצה"ל, ובין היתר שימש כסגן הרמטכ"ל. הוא פרש מצה"ל בסוף 2007, ובתפקידו הראשון בעולם העסקי שימש מנכ"ל בטר פלייס, מיזם המכוניות החשמליות של עידן עופר שנכנס לפירוק ב-2012. לאחר מכן עבר קפלינסקי לשמש כמנכ"ל חברת נשר שבשליטת לן בלווטניק, ומילא את התפקיד במשך שבע שנים עד לפרישתו בחודש דצמבר האחרון.
2 צפייה בגלריה
משה קפלינסקי
משה קפלינסקי
משה קפלינסקי
(צילום: אבי מועלם)
יצוין, כי בשנה שעברה דיווחה נשר על הפסדים של עשרות מיליוני שקלים, על רקע היבוא של מלט זול מטורקיה ומדינות נוספות. על רקע המשבר, בשנתיים האחרונות פיטרה החברה כ-100 עובדים ונערכה לקיצוצים נוספים כחלק מהיערכותה למצב בשוק.
בכהונתו בנשר קידם קפלינסקי את התאמת מערכי היצור של החברה לרגולציה בתחומי איכות הסביבה, והטמיע בהם דלקים חלופיים. בין היתר, הושקה בתקופתו תחנת הכוח ברמלה לייצור חשמל מגז טבעי. את מקומו בנשר ממלא אלדד בן משה שפרש מתפקיד מנהל שותף בקרן פימי.
2 צפייה בגלריה
עידן עופר
עידן עופר
בעל השליטה בבזן עידן עופר
(צילום: בלומברג)
מניית בזן ירדה מתחילת השנה ב-52% לשווי של 2.7 מיליארד שקל. זאת, על רקע ירידת מחירי הנפט בעולם שנגרם בין היתר נוכח משבר הקורונה.
בזן הגיעה למשבר הקורונה עם יתרות נזילות גבוהות של 510 מיליון דולר, ועם צורך לפרוע תשלומי קרן וריבית של איגרות חוב והלוואות בסכום של 227 מיליון דולר ב-2020 ו-196 מיליון דולר ב-2021.
מסביבתו של פוגל נמסר כי הוא אכן קיבל פניה להתמנות לתפקיד אבל בשבוע שעבר הודיע כי הוא מסרב: "פוגל העדיף להתמקד במגעים עם קבוצת המשקיעים שלו לרכישה של חברה גדולה".