המסחר בבורסה בת"א היום (ה') ננעל בעליות. במקביל, הדולר ממשיך ליפול בשוק המט"ח המקומי, אחרי שהדמוקרטים בארה"ב זכו בשליטה בסנאט, ומעמיק עוד יותר את השפל של יותר מ-24 שנה. שליטה דמוקרטית בסנאט תאפשר לנשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן ליישם את יוזמתו לתוכנית תמריצים נוספת.
בבורסה: מדד ת"א 35 עלה ב-1.9%, ת"א 125 עלה ב-1.7%, ת"א בנקים טיפס ב-3% - לאומי עלה ב-3.3%, פועלים עלה ב-3.2%, דיסקונט ומזרחי טפחות ב-2.8%.
בסיכום שבוע המסחר הראשון של 2021: ת"א 35 עלה ב-2.8%, ת"א 125 עלה ב-1.9%; טבע הובילה את מניות ת"א 35 עם עלייה שבועית של 15.4%, אורמת טכנ' טיפסה ב-8.9% במקום השני - אלקטרה ירדה ב-6.1% בתחתית המדד; או.פי.סי אנרגיה עלתה השבוע ב-9.9% בפסגת ת"א 90, מנורה מבטחים ירדה ב-10.2% בתחתית המדד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הדולר שוב יורד ושערו היציג נקבע על 3.182 שקלים, לראשונה מאז 1996. זהו היום הרביעי ברצף שבו נחלש המטבע האמריקני לעומת מקבילו הישראלי. האירו מאבד כ-0.5% ושערו היציג נקבע על 3.9022 שקלים.
2 צפייה בגלריה
דולר
דולר
דולר, שקל
(כלכליסט)
בתוך כך, מחיר הביטקוין ממשיך לשבור שיאים ומטפס כבר ל-39,532 דולר, כשהוא חוצה לראשונה את רף 38 אלף הדולר. בשבוע שחלף מאז תחילת 2021 עלה הביטקוין ב-32% וב-12 החודשים האחרונים זינק ביותר מ-380%. העלייה הזו של המטבע נזקפת לזכות מספר גורמים, ביניהם הצטרפותם של משקיעים מוסדיים לפעילות.
"יש פה מגמה לאורך הרבה שנים. יותר ויותר אנשים מאמינים בביטקוין. ככל שיותר אנשים מבינים שיש פה משהו חדש עם פוטנציאל לעשות שינוי משמעותי בכלכלה של העולם, השער עולה", כך טען השבוע מני רוזנפלד, יו"ר ארגון הביטקוין הישראלי, בריאיון לאולפן ynet.
הוא הוסיף: "אפשר לדבר על עוד כמה דברים שקרו בחודשים האחרונים וכנראה שרק עכשיו רואים את התוצאות שלהם, ביניהם השקעות של גופים גדולים כמו חברת מיקרו-סטרטג'י (MicroStrategy) ופייפאל (PayPal). כל זה מגדיל את האמון ומשפיע על השווי של המטבע".
2 צפייה בגלריה
מזנק. ביטקוין
מזנק. ביטקוין
מזנק. ביטקוין
(shutterstock)
הבורסה בתל אביב פתחה את יומו האחרון של שבוע המסחר לאחר הנעילה המעורבת שנרשמה אתמול בניו יורק ברקע המהומות בוושינגטון, והשיא שרשם מדד דאו ג'ונס ברקע הציפיות לתוכנית תמריצים נוספת בשל השליטה הדמוקרטית בסנאט.
מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.4% וננעל בשיא, מדד S&P 500 הוסיף לערכו 0.6% ואילו מדד נאסד"ק נחלש בשיעור של 0.6%. אחרי שסגן הנשיא מייק פנס חיסל את התקווה האחרונה של הרפובליקנים לביטול הניצחון הדמוקרטי בבחירות, כשהודיע כי לא יפסול קולות אלקטורים על דעת עצמו כפי שדרש ממנו הנשיא דונלד טראמפ, פרצו תומכי הנשיא מחסומים בקפיטול, התעמתו עם שוטרים והגיעו עד לקומת הסנאט. עוצר הוטל על הקונגרס, הישיבה הופסקה, פנס פונה ל"מקום בטוח".
בשעה שלוש לפנות בוקר חודש הדיון בקונגרס על אשרור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות. לצד הגינויים מקיר לקיר שנשמעו בעקבות האירועים חסרי התקדים אמש – מאז המלחמה עם הבריטים ב-1812 לא הייתה פריצה שכזו לקפיטול – גוברות הקריאות של דמוקרטים ואפילו רפובליקנים להדחתו של טראמפ בימיו האחרונים כנשיא.
פורסם לראשונה: 10:14, 07.01.21