בית הדין לתחרות קבע כי שסטוביץ, היבואנית הרשמית של מוצרי משחות השיניים קולגייט בישראל, תוכל לדווח לקולגייט העולמית על יבוא מקביל מתחרה - אך בצורה מצומצמת ורק בהקשר של הורדות מחירים, בלי למסור תמונות ושמות קמעונאים. זאת בניגוד לדרך בה נהגה לכאורה עד כה. יבואנים מקבילים הם מתחרים שמייבאים קולגייט לארץ שלא דרך היבואן הרשמי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בפשרה שהושגה אחרי פנייה של שסטוביץ לבית הדין לתחרות, בעקבות הוראת הממונה על התחרות, האוסרת על שסטוביץ לדווח לקולגייט העולמית על הימצאות משחות שיניים של קולגייט מיבוא מקביל.
1 צפייה בגלריה
תתאפשר תחרות מחירים? משחות שיניים קולגייט
תתאפשר תחרות מחירים? משחות שיניים קולגייט
תתאפשר תחרות מחירים? משחות שיניים קולגייט

"המסמכים הפנימיים לימדו כי החברה התכוונה להגביל יבוא מקביל"

ברשות לתחרות הדגישו כי "המסמכים הפנימיים של קולגייט לימדו אותנו שאכן שסטוביץ התכוונה להגביל יבוא מקביל. היה לנו חשוב שתתקבל ההחלטה התקדימית כדי שלא יכשילו את היבוא המקביל".
יחד עם זאת, החלטת בית הדין או הוראת הממונה לא עסקו בשאלה האם שסטוביץ הפרה את הוראות החוק ביחס לדיווחיה לקולגייט בעניין יבוא מקביל ולא התייחסו לקיומן או העדרן של הפרות החוק מצד שסטוביץ בנושאים אחרים.

שסטוביץ נהגה לשלוח תמונות לחברה העולמית

לפי עמדת הממונה בהחלטתה מ-12 במרץ 2019, יש לאסור על שסטוביץ לדווח לקולגייט העולמית דיווח סדור ותדיר שכלל פרטים שמאפשרים זיהוי מקור המוצר כדוגמת מספר אצווה וכן צילומי אריזות של משחות שיניים עם פרטים אלו, כפי שנהגה שסטוביץ לעשות.
שסטוביץ פנתה לבית הדין ושכנעה אותו שאם לא תוכל לפנות כלל לקולגייט העולמית בעניין יבוא מקביל, זה ימנע ממנה להוריד מחירים.
לפי הפשרה שהתקבלה, שסטוביץ תוכל לקיים שיח מסחרי עם קולגייט ולהתייחס במסגרתו ליבוא מקביל, אך ורק ולמטרות קבלת הצעות ערך תחרותיות מקולגייט, שיאפשרו לשסטוביץ להציע הצעות טובות יותר לצרכנים בישראל.
ההוראה שאישר בית הדין מוסיפה וקובעת תנאים נוקשים שיחולו על השיח בין שסטוביץ לקולגייט על מנת למנוע פגיעה אפשרית בתחרות. בין היתר הוגבל השיח לארבעה עובדים בכירים של שסטוביץ (מנכ"ל, משנה למנכ"ל, ראש חטיבת קולגייט ויועץ משפטי) והוא יהיה מתועד בכתב.
בכך החמיר בית הדין את המגבלות שיחולו על שסטוביץ ביחס לאלו שהוטלו עליה במסגרת החלטת בית הדין מ-21 באוגוסט 2019 בבקשת שסטוביץ לעיכוב ביצוע. בית הדין קבע כי ההוראה כפי שאושרה היום "מגלמת איזון ראוי בין הצורך למנוע פגיעה בתחרות ולאפשר יבוא מקביל ובין החשיבות של שמירת התחרות והיכולת של שסטוביץ להציע לצרכניה הצעות ערך תחרותיות אל מול ובעקבות התחרות שמציב לה היבוא המקביל של מוצרי קולגייט".