עכשיו זה סופי: לאחר שביהמ"ש אישר הסדר נושים לתיאטרון הלאומי בניסיון להצילו ונאמני התיאטרון שוב הזהירו בשבוע שעבר כי אם לא יושגו הסכמות בין עיריית ת"א להסתדרות ולשח"ם יש לסגור אותו, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, אישר היום (שני) למנהלים המיוחדים של התיאטרון להעביר את התיאטרון לתאגיד עירוני של העירייה ובכך התיאטרון שוב ניצל מסגירה. ל-ynet נודע כי במהלך מרץ יפתח הבימה עם שש הצגות ישראליות חדשות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדיון שהתקיים היום באשר לגורלו של התיאטרון, כתב השופט בהחלטתו כי "למרבה המזל, ובזכות רצונם הטוב של כל הנוגעים בדבר, התברר כי המתווה שהציעו המנהלים המיוחדים מקובל הן על ההסתדרות החדשה, הן על ארגון השחקנים והן על העירייה. כל אחד תרם את תרומתו שלו לצורך הגעה להסכמות עקרוניות שיאפשרו את המשך קיומו של התיאטרון במתכונת החדשה שעל הפרק".
1 צפייה בגלריה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
(צילום: אוראל כהן)
כזכור, בחודש נובמבר 2019, הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על מינויים של עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב כנאמנים זמניים והורה להם לפעול בדחיפות לשם גיבוש הסדר נושים שמטרתו הבראת התיאטרון. חודש לאחר כניסתם לתפקיד, הגישו הנאמנים דו"ח מפורט בו הדגישו כי "תיאטרון אינו עסק" וכי "התייחסות אליו בעיניים עסקיות הינה שגויה". עוד ציינו אז הנאמנים כי "תיאטרון מחויב לשרת אמות מידה תרבותיות ויצירתיות, אשר לא אחת - אינן עולות בקנה אחד עם היכולת 'להרוויח כסף'".
המנהלים המיוחדים, המיוצגים על ידי עו"ד מור נרדיה, ביקשו לאשר להם להעביר את כל פעילות והנכסים של התיאטרון, כפי שהוסכם, לידי התאגיד העירוני (בהקמה) של עיריית תל אביב. נאמני הבימה ציינו כי עיריית תל אביב מקיימת מו"מ עם שחקני ועובדי התיאטרון על מנת לאפשר לאלו המשכיות ומקום עבודה בטוח ויציב לאחר שנים של תהפוכות.
יצויין כי המו"מ מתנהל בנפרד עם שחקני התיאטרון, המיוצגים על ידי שח"ם, ויתר עובדי התיאטרון ,המיוצגים לעניין זה על ידי ההסתדרות. זאת, במטרה לגבש הסכמים קיבוציים בין התאגיד העירוני לעובדי ושחקני התיאטרון.
היום כאמור בית המשפט אישר ההסדר על העברת הבימה לתאגיד החדש של העירייה שיוקם וכתוצאה מכך התיאטרון צפוי לשוב לפעילות.