רמי לוי, באמצעות חברת BGI שבבעלותו ובבעלות חיים שלום, הם הבעלים החדשים של חברת התעופה ישראייר. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בראשות השופט חגי ברנר, אישר לפני שעה קלה את הצעתם לרכישת החברה.

ההחלטה התקבלה היום לאחר שנאמן ישראייר, עו"ד אופיר נאור, הגיש לבית המשפט בקשה דחופה לאשר את הצעתה המעודכנת של BGI לרכישת ישראייר לפי שווי חברה בסך 162 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי ומטוס ישראייר
רמי לוי ומטוס ישראייר
רמי לוי ומטוס ישראייר
( צילום: דרור סיתהכל ויח"צ)
בנימוקיו כתב השופט בין היתר, כי "במקרה דנן, הנושים אמרו את דברם בקול רם וצלול, ואין סיבה שלא לכבד את רצונם, מה גם שהנאמן תומך בפה מלא בבחירתם של הנושים, ולעמדתו המקצועית נודע משקל רב בעניינים כגון אלה. כידוע, בית המשפט איננו מתערב בשיקול דעתם המקצועי של בעלי תפקיד מטעמו. בשולי הדברים יש לחזור ולציין לטובה את התנהלותם הראוייה של BGI ושל רמי לוי העומד בראש קבוצת המציעים, לכל אורך הליך המכר. הללו קיימו באופן מלא אחר הוראותיו והנחיותיו של הנאמן ולא סטו מהן כמלוא הנימה, בשונה מהמשתתפים האחרים, והכל כפי שכבר פורט בהחלטתי הקודמת.
"לבסוף, יש לציין כי התגייסותם של עובדי ישראייר ובראשם המנכ"ל, אורי סירקיס, בתקופה קשה ומאתגרת במיוחד, היא שאפשרה את הצלחתו המלאה של הליך המכר, מעל ומעבר לציפיות שהיו מלכתחילה. סיכומו של דבר, מכל הטעמים אשר פורטו לעיל, ניתן אישור למכר כמבוקש".
יש לציין, כי רמי לוי וחיים שלום הציעו לבעלי האג"ח, נושי ישראייר, 25% ממניות ישראייר. כמו כן מתכוון לוי לצרף כשותפה בישראייר ב-25% נוספים מהמניות את רשת המזון שבבעלותו "רמי לוי שיווק השקמה".
אתמול הודיע מוטי בן משה, באמצעות דור אלון שבשליטתו, כי הוא מתכוון לערער לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט הקודמת, לאפשר הליך התמחרות מחדש על ישראייר. כרגע אין אפשרות להעריך האם הערעור יתקבל ומה יהיו תוצאותיו.