האם תידחה היום הקטנת המסגרות בכרטיסי האשראי של בנק הפועלים ובנק לאומי על פי החלטת ועדת הריכוזיות? ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה להכריע היום (ב') בנושא המעורר סערה במשק. אחת ההצעות היא לדחות את הפעלת ההקטנה לפחות בחצי שנה ולהגדיל את המסגרת שתהיה מותרת מ-5,000 ל-8,000 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בסעיף מעורר מחלוקת בחוק ועדת שטרום, ולפיו הפועלים ולאומי יחויבו לצמצם את מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי בכ-10 מיליארד שקל מספטמבר הקרוב ועד לסוף השנה. המטרה - ליצור תחרות מצד הכרטיסים החוץ בנקאיים, מה שיוביל להפחתת העמלות והריבית בכרטיסי האשראי. ההגבלה אמורה להיות נכון לעכשיו עד 2023.
1 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
(צילום: AP)
בשני הבנקים הגדולים טוענים כי משבר הקורונה יצר מצב שבו צמצום במסגרות האשראי ל-5,000 שקל בחודש אינו הגיוני. מצד אחד, הממשלה מעבירה מענקים לכל האזרחים כדי שיניעו את המשק, ומצד אחר יקצץ חוק ועדת שטרום במיליארדים את ההוצאות המותרות בכרטיסי האשראי. חשש נוסף הוא שבמצב הנוכחי, עם 850 אלף מחוסרי עבודה, רבים לא יוכלו לקבל כלל מסגרות אשראי מהגופים החוץ בנקאיים.
"קיצוץ מסגרות האשראי בבנקים עלול להנחית מכת מוות על מאות עצמאים שהצליחו לשרוד עד כה למרות המשבר. מי שחושב שאפשר להמשיך עם מהלך שהוחלט עליו לפני המשבר כאילו לא קרה דבר כנראה לא הפנים עד כמה מצב העסקים חמור", אמר אתמול ל-ynet ולממון נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, שפנה אתמול לשר האוצר, ישראל כץ, בבקשה לבטל או לדחות לאלתר את ביצוע ההחלטה.