הרכוש של אלדד פרי נחשף, והוא כולל רכב יגואר משנת 2012, בית מגורים בשווי שבעה מיליון שקל ברחובות ודירה ברחובות. כך נודע ל-ynet. פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אלדד פרי, המצויה בהליך הקפאת הליכים, נתן הסכמתו והתחייבותו שלא יבצע כל פעולה או העברה בנכסיו. כפועל יוצא, בכפוף להחלטת בית המשפט המחוזי מרכז, יוצאו באופן מיידי צווי איסור דיספוזיציה (איסור העברה או פעילות) לנכסיו של פרי.
התחייבותו של פרי לא לעשות פעולות בנכסיו האישיים מגיעה במסגרת הסכמות עם קרן אקספו (קרן מימון חוץ בנקאית בתחום הנדל"ן), שהגישה נגדו לפני כשבועיים בקשת פשיטת רגל אישית לבית משפט השלום בראשון לציון. פרי, המיוצג על ידי עוה"ד ד"ר שלמה נס, שי גליקמן ויונתן גמרניק, הגיש לפני כשבוע בקשה לאיחוד בקשת פשיטת הרגל האישית שהגישה הקרן יחד עם זו של קבוצת החברות שבבעלותו. כלומר, פרי למעשה מבקש שתיק פשיטת הרגל נגדו ייסגר ושהבקשה תידון בבית המשפט המחוזי מרכז, שם דן בית המשפט גם בתיק הקפאת ההליכים של כלל הקבוצה, שנאמניה הם עו"ד גונן קסטנבאום ועו"ד אהוד גינדס.
1 צפייה בגלריה
התמונה של אלדד פרי
התמונה של אלדד פרי
אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
היום נודע ל-ynet כי לאחר שנוהל דין ודברים בין הצדדים, הוסכם כי קרן אקספו, המיוצגת על ידי עו"ד חגי אולמן, תותיר לשיקול דעת בית המשפט את איחוד הבקשה לפשיטת רגל שהוגשה על ידה, עם ההליכים הנוגעים בעניינן של קבוצת החברות שבבעלות פרי בבית המשפט המחוזי. זאת, בכפוף לכך כי יינתנו באופן מיידי צווי איסור דיספוזיציה לנכסיו של פרי. כמו כן הוסכם כי פרי מתחייב שלא יבצע כל פעולה ו/או דיספוזיציה בנכסיו עם חתימת הצדדים על הבקשה שהוגשה לבית המשפט.
מהתצהיר של פרי במסגרת ההליכים עולה כי פרי מחויב להמשיך ולפעול יחד עם הנאמנים יד ביד עד להבראת החברה, זאת מתוך תקווה שבמסגרת הליך השיקום החברה תצליח לשלם את כל החובות לנושים וגם תוכל לתפקד כחברה פעילה לאחר מכן
אם בקשת פרי לאיחוד הבקשות תתקבל, תוך מתן צווי איסור הדיספוזיציה לנכסי פרי, יגישו הצדדים הודעת עדכון לבית משפט השלום בראשון לציון לצורך סגירת בקשת פשיטת הרגל שהגישה הקרן נגד פרי. בעקבות ההסכמות בין פרי לאקספו, הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון שנקבע למחר בעניין בקשת פשיטת הרגל שהגישה נגדו קרן אקספו בוטל.
מעבר לנכסים שבבעלותו של פרי, בעלי חברת הנדל"ן חתום על ערבויות אישיות מעל ל-200 מיליון שקל שכולן קשורות לחברה. בנוסף, משכורות ותשלומים ברוטו ששולמו לאלדד פרי מחברת א.פרי נדל"ן לחודשים ינואר עד אוגוסט 2020 עמדו על סכום כולל של 569 אלף שקל (לפני הורדת מס). כמו כן, יש לו כספים בקופת גמל וקרן פנסיה.
מהתצהיר של פרי במסגרת ההליכים עולה כי פרי מחויב להמשיך ולפעול יחד עם הנאמנים יד ביד עד להבראת החברה, זאת מתוך תקווה שבמסגרת הליך השיקום החברה תצליח לשלם את כל החובות לנושים וגם תוכל לתפקד כחברה פעילה לאחר מכן.

איגוד חברות האשראי ביקש להצטרף להליך הכינוס

בתוך כך, איגוד חברות האשראי בלשכת המסחר ביקש היום מבית המשפט להצטרף להליך הכינוס של קבוצת אלדד פרי כידיד בית המשפט. האיגוד, המיוצג על ידי עו"ד עודד אופק ועו"ד גל לוזובר ממשרד עו"ד מ. פירון ושות', מתריע מפני מחנק אשראי והרתעה של נותני אשראי מלהעמיד אשראי מקום בו בית המשפט יעכב מימוש נכסים משועבדים לנושה מובטח וייצור אי וודאות לגבי זכויות הנושה המובטח.
לדברי מיכה אבני, יו"ר איגוד חברות האשראי, "קביעה כי נושה מובטח אינו רשאי לממש את השעבוד שניתן לטובתו ולהיפרע באמצעות הבטוחה את ההלוואה שהעמיד לטובת הלווה, תוביל לכך שנותני אשראי יחששו להעמיד אשראי בהעדר בטוחה שממנה הם יכולים להיפרע".
קבוצת אלדד פרי הוקמה בשנת 2013 על ידי פרי כחברת החזקות העומדת בראש קבוצת חברות העוסקות בעיקר בארגון קבוצות רכישה בענף הנדל"ן. לאחרונה הסכים פרי כי הקבוצה תיכנס להליך הקפאת הליכים ונאמני הקבוצה שמונו על ידי בית המשפט סברו כי יש מקום לשקמה. מאות משפחות תלויות בהצלחת הליך השיקום.