חברת וירג'ין אטלנטיק זכתה בגיבוי מנושיה לתוכנית חילוץ בסך 1.2 מיליארד פאונד שתבטיח את עתיד החברה ב-18 החודשים הקרובים לפחות, ותציל 6,500 משרות. עם זאת, בכוונת החברה לפטר כ-3,500 עובדים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה הודיע שבעלי מניות, בנקים, בעלי מטוסים וספקים שמחכים לכספם אישרו את התוכנית. וירג'ין אמרה שההסכם מציב אותה בעמדה טובה "לבנות מחדש את דף המאזנים שלה" ו"לקבל בחזרה את פני הנוסעים". היא הזהירה קודם לכן שללא הסכם היא תישאר ללא מזומנים עד ספטמבר.
1 צפייה בגלריה
וירג'ין אטלנטיק
וירג'ין אטלנטיק
וירג'ין אטלנטיק
ההסכם זקוק כעת לאישורו של בית המשפט הגבוה בלונדון, שאמור לדון בנושא ביום רביעי הבא. תוכנית החילוץ כאמור בסך 1.2 מיליארד הפאונד, כוללת 400 מיליון פאונד במזומן, שמחציתם יגיעו מבעלת המניות המרכזית של החברה, קבוצת וירג'ין של ריצ'רד ברנסון.
חברת התעופה דלתא, שמחזיקה ב-49% מוירג'ין אטלנטיק, אמרה שהיא "אופטימית מכך שהתוכנית תאפשר לוירג'ין אטלנטיק להבטיח את עתידה", וכן שהיא יציבה בתמיכתה בחברה. כמו חברות תעופה אחרות, מצבה הכלכלי של וירג'ין אטלנטיק הורע מאוד בעקבות קריסת הביקוש כתוצאה מהמגפה.
רוברט בויל, מנהל האסטרטגיה לשעבר בחברת IAG המחזיקה בבריטיש איירווייז, המנהל כיום חברת ייעוץ תעופתי, אמר ל-BBC שעל פי העסקה יקבלו נושיה של החברה שחובם אינם מאובטח 20% פחות מהמגיע להם, וכן שהכסף המזומן ששוריין לתוכנית החילוץ "לא נראה מספיק", בהינתו שברנסון ביקש מהממשלה 500 מיליון פאונד במזומן - בקשה שנדחתה.
באפריל נכנסה חברת וירג'ין אוסטרליה – המנוהלת בנפרד – לפירוק מרצון, והפכה לקורבן הגדול הראשון באוסטרליה של משבר הקורונה. כתוצאה מכך נמחקו בין היתר 10% ממניות החברה שהיו בידי ברנסון. איגוד הטיסה הבין הלאומי הזהיר בחודש יוני שהירידה בביקוש לטיסות תוביל להפסדים גלובליים של יותר מ-84 מיליארד פאונד השנה.