אחרי עיכוב של 70 ימים בשל מריבות פוליטיות, גילו היום (חמישי) 430 אלף הנכים בישראל את המענק המיוחד לנכים לחודשים ינואר עד מרץ 2021 בחשבונות הבנק שלהם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המענק המיוחד לנכים הועבר היום על ידי הביטוח הלאומי לחשבונות הבנק של 430 אלף מקבלי קצבאות נכות, בהם ילדים וקשישים. מדובר בפעימה הראשונה מתוך שתיים עבור החודשים ינואר-מרץ. הפעימה השנייה תושלם בחודש יוני עבור החודשים אפריל-יוני. הסכומים מפורטים באתר המוסד לביטוח לאומי ובדף הפייסבוק של ארגון "נכה לא חצי בן אדם". הסכום המרבי לחודש יהיה 190 שקל לנכה 100%.
1 צפייה בגלריה
מחאת הנכים- חוסמים את כביש החוף באזור נתניה
מחאת הנכים- חוסמים את כביש החוף באזור נתניה
הפגנות הנכים
(צילום: לביא נאור)
אלכס פרידמן, מנהיג המאבק להעלאת קצבאות הנכות, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "זה יום משמח וחשוב לציבור הנכים. מדובר בתוספת משמעותית לקצבה, אך גם באמירה שהנכים הם חלק מסדר היום. מיד לאחר הבחירות נפעל ליישום מלא של חוק הנכים ונמשיך לפעול עד שנעלה את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. אנחנו פחות משבועיים לבחירות, אני קורא לכל ראשי המפלגות להתחייב על כך".
חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": "המענק המיוחד לנכים הוא פרי עמלנו. משך חודשים ארוכים מאוד, שותפי אלכס ואני עמלנו קשות כדי לוודא שחוק הנכים ייושם בפועל ושציבור הנכים לא ישכח מאחור, במיוחד בתקופת משבר הקורונה. אני שמח לומר שמצאנו שותפים לדאגה המשותפת, שר האוצר ישראל כץ ושר הרווחה איציק שמולי סייעו לנו להוביל את הדרך ולהגיע ליום בו משולמות הקצבאות. בשורה משמחת וחשובה מאוד לציבור הנכים, שלראשונה מקום מדינת ישראל, נמצא בראש סדר העדיפויות החברתי והכלכלי וטוב שכך. עם כינון הכנסת ה-24 ותחילת הדיונים על התקציב, נפעל ליישומו המלא של חוק הנכים רטרואקטיבית מינואר השנה, ונשקף קצבה של 3,700 שקלים לחודש לכל שנת 2021".