אחרי עימותים אין סופיים בין בכירי כחול לבן והליכוד - אושר בכנסת אחר הצהריים (יום רביעי) בקריאה שנייה ושלישית, כי זכאי קצבאות הנכות יקבלו בימים הקרובים את המענק המיוחד שהובטח להם עוד ב-2018. במשך שעות נמשכה גם היום הסחבת, לאחר שוועדת הכנסת התעכבה באישור הבאת החוק, כפי שמתחייב לעשות במקרים של חקיקה לאחר נפילת הממשלה.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה מול ביתו של גנץ
ההפגנה מול ביתו של גנץ
הפגנץ הנכים ליד ביתו של גנץ
(צילום: מוטי קמחי)

מדובר בהצעת חוק הכוללת מענק חד-פעמי כתחליף להגדלת קצבאות הנכות גם למחצית הראשונה של שנת 2021. בהצעה תמכו 14 חברי כנסת ללא מתנגדים, והיא תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
ההצעה מבקשת לקבוע כי המענק ששולם למקבלי קצבת נכות בעד שנת 2020 כתחליף להעלאת קצבאות הנכות בשנה זו, ישולם באותם שיעורים גם בעד המחצית הראשונה של שנת 2021 וזאת בשל אי עדכון העלאת קצבאות הנכות בתקופה זו כפי שנקבע לפני למעלה משנתיים, עקב אי אישורו של תקציב המדינה. לכן, כתחליף להגדלת קצבת הנכות, החליטו ראש הממשלה, שר האוצר ושר הרווחה להקצות 562 מיליון שקלים לאוכלוסיית הנכים כמענק מיוחד עבור המחצית הראשונה של שנת 2021
החוק קובע כי תשלום המענק הנוסף יבוצע בשתי פעימות: במרץ 2021 – בעד החודשים ינואר עד מרץ, וביוני 2021 בעד החודשים אפריל עד יוני 2021. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים. התוספת לקצבת נכה 100% תהיה 190 שקל בחודש.


הצעת החוק אושרה בוועדת השרים לחקיקה בתחילת השבוע, וקודם לכן הפגינו כחמישים בני אדם מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. "עד שהנכים לא יקבלו את מה שהובטח להם הם יופיעו ליד כל בית של שר או חבר כנסת, כדי להעביר מסר חד וברור שהנכים רוצים לחיות בכבוד כל השנה, ולא רק במהלך תקופת בחירות", אמר אז לביא נאור, דובר קבוצות מאבק הנכים.
פורסם לראשונה: 16:39, 03.03.21