מחכים בכל זאת למכרז: שר הבינוי והשיכון, יצחק כהן, הודיע היום (ג') כי פנה לנציבות שירות המדינה להקמת ועדת איתור וולנטרית למינוי מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) במקומו של עדיאל שמרון, שהודיע לאחרונה על פרישתו. זאת לאחר שבשבוע שעבר שלחה המשנה ליועמ"ש במשרד המשפטים, דינה זילבר, מכתב לשר כהן, שבו נתנה חוות דעת לפיה ניתן לאשר מינוי מנכ"ל חדש לרמ"י במקום שמרון, וזאת ללא מכרז. זילבר הבהירה במכתב כי למרות זאת היא ממליצה על הקמת ועדת איתור מהירה. פנייתה הגיעה בעקבות פנייתו בנושא של סגן שר השיכון, יעקב ליצמן.
לפי ההודעה של השר כהן מהיום, "לאחר דיון ארוך ומקצועי בין שר השיכון לנציב שירות המדינה, לבחינת אופן הליך מינוי מנהל הרשות מקרקעי ישראל, החליט שר הבינוי והשיכון להקים ועדת איתור וולנטרית אשר תפעל לאיתור מנהל לרשות". עוד נמסר כי "ההליך עליו הוחלט יהיה יעיל ובלוח זמנים קצר ככל הניתן על מנת לאייש את התפקיד באופן המהיר והאיכותי ביותר".
1 צפייה בגלריה
יעקב ינקי קווינט
יעקב ינקי קווינט
עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מועמד לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל
(צילום: בשמת איבי)
מנציבות שירות המדינה נמסר: "בעקבות בקשה של משרד השיכון לבצע את המינוי על ידי ועדת מינויים, התקיימה פגישה אצל נציב שירות המדינה עם השר ובכירים במשרד. נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הדגיש בפגישה את השיקולים השונים, ובכללם שאלות של אמון הציבור וכן העובדה שמדובר במשרה ניהולית מקצועית בכירה בה לעצמאות ולאי התלות של נושא המשרה חשיבות מיוחדת, שהביאוהו להחלטה כי המינוי חייב להתקיים בהליך תחרותי באמצעות ועדת איתור.
"השר קיבל את עמדת הנציב ומשך בחזרה את הבקשה לקיים ועדת מינויים. לבקשת השר ולפי הוראת הנציב, מינהל הסגל הבכיר בנציבות התחיל לטפל בהקמת ועדת איתור לתפקיד. נבקש להדגיש כי תפקיד הנציב הוא לבצע הליך מינוי תקין ושוויוני, ובמיוחד לנוכח בכירות המשרה שבה מדובר. גם כל אורך חוות דעתה של עו"ד דינה זילבר בסוגיה נכתב כי יש לתת 'עדיפות של ממש' למינוי באמצעות ועדת איתור".
המועמד המוביל להתמנות למנהל רמ"י הוא עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות, קוינט אישר ל-ynet בשבוע שעבר כי הוא מעוניין בתפקיד ומועמד למנהל הרשות, אך הוסיף כי "העניין עוד לא סגור". עו"ד קוינט מכיר היטב את רמ"י, שכן שימש בעבר כיועץ המשפטי של הרשות. בסביבתו אמרו בעבר כי הוא מעוניין מאוד בתפקיד.
שמרון הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל לאחר כהונה של 5.5 שנים. הפרישה הגיעה על רקע נתונים שפורסמו לפיהם חלה ירידה משמעותית בהיקף שיווקי הקרקעות לבניית דירות על ידי הרשות מתחילת השנה.