כרטיס הטבות ירוק נטען למחוסנים יונפק בקרוב למי שהתחסנו ויהיו מעוניינים לזכות בגין קבלת שני החיסונים בהטבות בחודשים הקרובים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, הנחה בסוף השבוע את ראשי משרדו לפעול לייצור כרטיס ירוק נטען ללא עלות, שיופץ בחינם למתחסנים. גורמים במשרד הכלכלה כבר יצרו בימים האחרונים קשר עם שלוש חברות האשראי - ויזה כאל, ישראכרט ומקס - שהתלהבו מהרעיון ומשתפים פעולה בהנפקת הכרטיס החדש.
2 צפייה בגלריה
מתחם חיסוני הקורונה בהיכל שלמה
מתחם חיסוני הקורונה בהיכל שלמה
מתחם חיסוני הקורונה בהיכל שלמה
(צילום: שמוליק דודופור)
הכרטיס הנטען הירוק יהיה למעשה כרטיס דביט-כארד (זה לא יהיה כרטיס אשראי רגיל), שעליו מוטבע שם בעל הכרטיס שאפשר יהיה להטעין בו כסף ללא הגבלה והוא יאפשר לקבל הנחות גדולות דרך חברות האשראי וחברות מסחריות עסקיות בשימוש בו או הצגתו בעת הקנייה.
כמו כן, הכרטיס החדש יוכל למנוע זיופים של הדרכון הירוק המונפקים כיום (כבר נתגלו ניסיונות זיוף בימים האחרונים), ויהווה אסמכתא נוספת לקבלת שני החיסונים נגד נגיף הקורונה.
חברות האשראי מעוניינות מאוד ליישם את הפרוייקט, הן ככרטיס שישרת את הציבור והן מזווית עסקית שלהן. במשרד הכלכלה ציינו כי החברות מקוות לגייס כך לקוחות רבים חדשים, בתוך כך כאלה שאינם מחזיקים כיום כלל בכרטיס אשראי.
עם זאת, יודגש כי הנפקת הכרטיס תהיה וולונטרית ולא מחייבת - כל מתחסן יוכל לבחור באיזו חברת כרטיסי אשראי הוא יונפק.
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
שר הכלכלה, עמיר פרץ
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
מלשכתו של השר פרץ נמסר כי פרויקט זה נועד לתמרץ את הציבור להתחסן ולהגדיל את הצריכה לעסקים, בעיקר מהמועד שכל המסחר ייפתח, וכי כבר בראשית השבוע הטיפול בנושא יואץ כדי לסכם את מתווה הנפקת הכרטיס ומסירתו ללקוחות. לאחר מכן, המתווה צפוי להיות מוצג למשרד האוצר ולבסוף יובא לקבינט הקורונה לאישור.
עוד נודע כי מחר (ראשון), יפגש שר הכלכלה עם שר האוצר, ישראל כץ, ויציג לו תוכנית שגיבש לתמרוץ המשק ליציאה מהסגר. בין השאר יציע השר פרץ לתת מענק חודשי עד סוף שנת 2021 לעסקים קטנים ובינוניים שיראו צמיחה במחזור כל חודש. התקציב יוקצה מ"קופסאות הקורונה".
יצויין כי היועצת המשפטי של משרד הכלכלה ציינה כי ניתן לאשר מענקים עתידיים כאלה גם בתקופת מערכת הבחירות, באישור היועץ המשפטי לממשלה.