הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ב') לחברת פרטנר על כוונתה להטיל עליה קנס כספי בסך כ-415 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי הרשות, החברה הציעה לצרכנים להוזיל או לשדרג את עלות המנוי החודשי שלהם במסגרת חבילה הכוללת תשלום עבור מוצר חכם כמו רמקולים, מצלמה לרכב, טאבלט וכד'. אולם בפועל, לאחר ביצוע העסקה, קיבלו הצרכנים חשבוניות חיוב נפרדות בגין עלות שירותי הסלולר ובין המוצר הנוסף. כלומר, "הצרכנים שילמו על מוצר אשר כלל לא היה להם צורך בו", כך לפי הרשות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יאיר שגיא)
בנוסף לכך, ברשות טוענים כי במספר מקרים, עלות המוצר הוצגה על ידי נציגי החברה כמחיר מסויים המשולם בתעריף חודשי ובפריסה למשך 36 חודשים. אולם בפועל, החברה הסתירה מהצרכן כי ניתן היה לשלם בעד המוצר במזומן או בפריסת תשלומים של 12 תשלומים, באופן שהיה מוזיל משמעותית את עלות העסקה.
"אפשרות הבחירה במספר התשלומים לתשלום העסקה נרשמה במסמכי העסקה כעובדה מוגמרת, וכאילו הצרכן הוא זה שבחר פריסת תשלומים זו, בעוד בפועל אפשרויות הבחירה כלל לא הוצגו כלל לצרכן על ידי נציגות השירות", נכתב בהודעת הרשות והודגש כי "יצירת מצג לפיו קבלת המוצר הנוסף כלולה בעלות החבילה מהווה השפעה בלתי הוגנת והינה בניגוד לסעיף לחוק הגנת הצרכן האוסר על אספקת טובין בתשלום לצרכן, מבלי שהצרכן ביקש זאת".
כמו כן, ברשות הוסיפו כי במהלך ביקורת שנערכה בסניף החברה נמצאו מספר פריטים, אשר לא הוצגה לגביהם תווית מחיר.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי "כמו שאנחנו רואים כאן, מדובר בהטעיה של ציבור הצרכנים באשר למחיר שהובטח להם, באשר לעלות המוצרים אותם קיבלו 'ללא עלות'. הרשות נחושה במאבקה בחברות המפרות את החוק. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק".