הסכסוך והמתח בין נאמני קבוצת אלדד פרי, עוה"ד גונן קסטנבאום ואוהד גינדס, לנושה של קבוצת אלדד פרי, קרן אקספו, עולה מדרגה: קרן אקספו, באמצעות עו"ד חגי אולמן ונעה סלומון, וחברי קבוצת הרכישה בפרויקט פרי ארט בבת ים, המיוצגים על ידי עוה"ד אביעד שוב ורותם קלימי ממשרד שוב ושות', הודיעו אתמול לבית המשפט כי הגיעו ביניהם להסכמה בדבר ניהול הליכי כינוס הנכסים של הפרויקט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענתם, על מנת למצוא פתרון משולב ומאוזן לפרויקט, הם מציעים שעו"ד חגי אולמן ועו"ד אביעד שוב ימונו יחד כמנהלים מיוחדים לזכויות הנושים וחברי הקבוצה, ויפעלו לקבלת אישור מבית המשפט המחוזי מרכז למכירת היחידות הנותרות בפרויקט שהזכויות לגביהן הן של פרי אסטרטגיות, ותמורתן תשמש לצמצום החוב המובטח של הנושות המובטחות.
1 צפייה בגלריה
התמונה של אלדד פרי
התמונה של אלדד פרי
אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
לדבריהם, המתווה המוסכם נותן מענה סדור הוגן ומהיר לקבוצה ולנושים המובטחים ומאפשר לפעול לאלתר להקמת הפרויקט. נאמני הקבוצה מתנגדים בתוקף למהלך וטוענים כי אקספו עושה הכול על מנת לפגוע בסיכויי השיקום של הקבוצה. עוד מתנגדים הנאמנים לבקשת איגוד חברות האשראי שבלשכת המסחר בתל אביב, שביקשו להצטרף כידיד בית המשפט להליך המשפטי.
הנאמנים מציינים כי האיגוד הוא גוף אינטרסנטי המייצג סקטור ספציפי, ולכן "צירוף גופים כדוגמתו לא מביא ערך, יסרבל את הליך השיקום ויפגע בנושים ובחברי קבוצת הרכישה. מדובר בעוד בקשה מפרי היוצר של אקספו, גוף מימון חוץ בנקאי שהעמיד מימון לקבוצת פרי ואשר עושה כל אשר לאל ידו על מנת להכשיל את הליך השיקום ולהימנע מבדיקת הטענות בדבר תוקף וחוקיות החוב והבטוחות שבידו".
מקרן המימון אקספו נמסר כי הגיעה לסיכום עם חברי קבוצת הרכישה בפרויקט פרי ארט בבת ים. "צעד זה מבטא את רצון חברי הקבוצה להמשיך ולבנות את הפרויקט בסיוע הקרן. הגעה לסיכומים אלו בין הקרן לקבוצה, היא הדרך הנכונה והמהירה ביותר על מנת לקדם את הפרויקט והבאתו לסיום מוצלח".
מנאמני קבוצת אלדד פרי, עוה"ד גונן קסטנבאום ואוהד גינדס, נמסר בתגובה: "למרבה הצער, מתחילתו של התיק אקספו מטרידה ועושה כל אשר לאל ידה על מנת להכשיל את הליך השיקום בדרך של פתיחת הליכים טורדניים ופוגעניים מחוץ להליך הקולקטיבי וכנגד חברי קבוצות הרכישה. ניסיונות למנות בא כוח לאחת מקבוצות הרכישה ולתפור תפקיד 'כונס בהסכמה' וכיו"ב ניסיונות חמורים, שעולים לכדי ניסיונות להכשלת הליך משפטי ונאמנים בתפקידם. הכל על מנת להימנע מההליך הקולקטיבי, מבדיקת הטענות בדבר תוקף וחוקיות החוב והבטוחות שבידה".