בית המשפט המחוזי מרכז מינה היום (ג') נאמן זמני לנכסי אלדד פרי. השופטת עירית וינברג נוטוביץ מינתה לתפקיד את עו"ד ארז חבר כנאמן זמני לפרי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תפקיד הנאמן יהיה לכנס את רכושו של פרי על מנת לשלם לנושים חלק מחובו כלפיהם. בכפוף לאישור תביעות חוב שיוגשו. כמו כן, הוציאה השופטת צו איסור דיספוזיציה (העברת נכסים) על נכסיו של פרי.
2 צפייה בגלריה
תמונת אלדד פרי
תמונת אלדד פרי
אלדד פרי, בלי קבוצת אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
השופטת קיבלה את בקשת פרי כי בקשת פשיטת הרגל שהגישה נגדו קרן אקספו תידון במאוחד עם התיק של הקפאת ההליכים של קבוצת אלדד פרי בבית המשפט המחוזי מרכז. הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר) ציין בפני בית משפט כי יש למנות נאמן זמני לשם שמירה על נכסי פרי. הכנ"ר הציע לתפקיד הנאמן הזמני את עוה"ד ארז חבר, אלונה בומגרטן וערן קאופמן.
אתמול נחשף ב-ynet הרכוש של אלדד פרי. על הרכוש נמנה רכב יגואר משנת 2012, בית מגורים בשווי שבעה מיליון שקל ברחובות ודירה ברחובות. כמו כן, הוא חתום על ערבויות אישיות בסכום המוערך במעל ל-200 מיליון שקל. אלדד פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדלן אלדד פרי המצויה בהליך הקפאת הליכים, נתן עוד אתמול את הסכמתו והתחייבותו שלא יבצע כל פעולה ו/או העברה בנכסיו.
בקשת פשיטת הרגל שהגישה קרן אקספו נגד פרי לבית משפט השלום בראשון לציון צפויה להיסגר, ומי שידון בבקשה יהיה בית המשפט המחוזי מרכז, שם מתנהל התיק בעניין קבוצת אלדד פרי.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ארז חבר
עו"ד ארז חבר
עו"ד ארז חבר
(צילום: נמרוד גליקמן)
קבוצת אלדד פרי הוקמה בשנת 2013 על ידי אלדד פרי כחברת החזקות, העומדת בראש קבוצת חברות העוסקת בעיקר בארגון קבוצות רכישה בענף הנדל"ן. לאחרונה, הסכים פרי כי הקבוצה תיכנס להליך הקפאת הליכים ונאמני הקבוצה שמונו על ידי בית המשפט, עוה"ד אהוד גינדס וגונן קסטנבאום, סברו כי יש מקום לשקמה. מאות משפחות תלויות בהצלחת הליך השיקום ופרי, המיוצג על ידי עוה"ד ד"ר שלמה נס, שי גליקמן ויונתן גמרניק, ציין כי ישתף פעולה עם הנאמנים לשיקום הקבוצה.
מקבוצת אלדד פרי נמסר: "אנו שמחים על החלטת בית המשפט לאחד את ההליכים. זהו המהלך הנכון להבראת החברה והוא יאפשר לפרי להמשיך ולפעול יחד עם הנאמנים יד ביד עד להבראת החברה, זאת מתוך ידיעה שבמסגרת הליך השיקום, החברה תצליח לשלם את כל החובות לנושים וגם תוכל לתפקד כחברה פעילה לאחר מכן. החובות בעטיין נפתח ההליך האישי נגד פרי הן חובות של החברה ולכן מדובר רק באמצעי לחץ".