אסף זמיר, כשר התיירות, עשה כלום - שלא באשמתו. התפטרותו הדרמטית אתמול מגיעה ארבעה וחצי חודשים לאחר שמונה לתפקיד בעיתוי הכי אומלל, שהפך אותו לשר תיירות ללא תיירות (וללא תקציב מאושר).
מגפת הקורונה גרמה לסגירת השמיים, מנעה כניסת תיירים זרים וסגרה את המלונות בארץ, גם בפני תיירות הפנים. גם התקווה הקצרה, אחרי הסגר הראשון, שתיירות הפנים חזרה לעצמה - התנפצה מהר מאוד בסגר הנוכחי, שבו כולם נשארו מחוץ להנחיות.
1 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
אסף זמיר
(צילום: שמוליק דודפור)
עם בחירתו לתפקיד, ציין זמיר כי הוא מביא עמו את נסיונו כסגן עיריית תל אביב, שטיפל בין היתר בתחום התיירות בעיר. הוא ביקש ממנכ"ל המשרד הוותיק, אמיר הלוי, שביקש לפרוש, להישאר בתפקידו ולסייע לו לצדו.
לזכות זמיר ייאמר כי כשר צעיר הוא הגיע לתקיד עם אמביציה ותוכניות גדולות, ובחודשים הספורים שכיהן - עבד באינטנסיביות. כבר בטקס הכניסה לתפקידו אמר כי נלחם על קבלת התפקיד: "חלמתי להיות שר התיירות, הגעתי לעבוד כדי שהענף הזה יחזור לעצמו. אין חשוב מתחום התיירות לשיקום והתנעה של הכלכלה הישראלית, וכשנסיים את משימה זו נתפנה להגשים את החלומות והפוטנציאל האדיר שיש במדינה, מאילת עד הצפון".

מכורח הנסיבות, החלומות והתוכניות הגדולות הוקפאו, ועיקר פעילות משרדו הייתה לסייע למלונאים לחזור לפעילות לאחר הסגר הראשון. הוא פעל למתן אישור להבאת או החזרתם לעבודה של 700 עובדים ירדנים למלונות באילת, כשנפתחו מחדש, סייע במאבק המלונאים לאחר הסגר הראשון, וקידם אישור הנחיות מחמירות לגבי הפעלת חדרי האוכל ובריכות השחייה.
כשנכנס לתפקיד הצהיר כי אחת ממטרותיו היא לסייע לטבריה לחזור להיות עיר תיירות מובילה, וקידם מענק בסך 50 מיליון שקל שניתן לעיר לשיקום תשתיות התיירות. גם העיר אילת זכתה למענק של 52 מיליון שקל.
כמו כן, זמיר נטל חלק במאבקם של בעלי בתי המלון מול האוצר לקבלת פיצוי בגין הסגר הראשון, שנקבע על סך של 300 מיליון שקלים, שטרם הועברו למלונאים. בסגר הנוכחי נאבק ללא הצלחה להשארת הצימרים פתוחים, וגיבש מתווה, שלא התקבל, להשארת מסעדות ומלונות פתוחים.
בכחול לבן ידעו שזמיר הסתובב עם בטן מלאה על התנהלות נתניהו והממשלה כבר תקופה, והוא אמר לאחרונה לגנץ מספר פעמים שהוא שוקל להתפטר. אתמול בבוקר שוחחו השנים, וזמיר הודיע על כוונתו הסופית. זמיר יחזור להיות חבר כנסת, והשרה אורית פרקש-הכהן תחליף אותו במשרד. השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, יעמוד במקומה בראשות המשרד לעניינים אסטרטגיים, כך שהילה שי וזאן תישאר בכנסת.