"האתגר הגדול ביותר שלנו הוא פרידה מעובדים שקשרו את גורלם אתנו. זה צעד הכרחי על מנת להבטיח את עתידה של החברה שלנו ופרנסתנו". כך אמר היום (שלישי) אביגל שורק, מנכ"ל אל על הנכנס, בסרטון וידאו ראשון לעובדים, שהחל"ת שלהם הוארך כעת עד חודש פבואר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יש לציין כי אחת המשימות העומדות בפניו כעת הוא פיטורי כ-2,000 עובדים במסגרת תוכנית ההבראה שדרש האוצר כתנאי לסיוע ממשלתי לחברה וסיום המשא ומתן עם הבנקים לקבלת ההלוואה הבנקאית בסך 300 מיליון דולר בערבות מדינה, שתאפשר את המשך הפעילות של החברה.
2 צפייה בגלריה
אביגל שורק, מנכ"ל אל על הנכנס
אביגל שורק, מנכ"ל אל על הנכנס
אביגל שורק, מנכ"ל אל על הנכנס
(צילום: יח"צ, מתוך סרטון נאום לעובדי החברה)
לדברי שורק, "זה לא סוד שהחברה שלנו עוברת תקופה לא פשוטה. אני יודע שאין מילים שיכולות לתאר את גודל האתגר והקושי של כולנו. המשבר הזה פוגע בחברה, בקהל לקוחותינו ובוודאי בכל אחת ואחד באופן אישי. אנחנו חברה מסחרית הנושאת בגאווה את דגל ישראל. בעת הזו, חובה של כולנו היא להניח את השיקולים האחרים ולהתמקד בהצלה ושיקום של החברה שלנו.
"האתגר הראשון, שכולנו שותפים לו, זה לא להוציא כסף שאין לנו. כל אחד מהזווית שלו ועל מה שהוא אחראי. האתגר השני, לחזור לטוס. כולנו נצטרך לבצע התאמות ביחס למה שהורגלנו ולעבוד קשה מאוד. אין לנו ברירה אחרת".
שורק אמר עוד לעובדים כי "אני לא יכול להבטיח שתאהבו את כל ההחלטות שלנו, אני אפילו לא יכול להבטיח שכל ההחלטות שלנו יהיו החלטות טובות, אבל אני כן יכול להבטיח שטובת החברה תעמוד תמיד לנגד עינינו".
2 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
אל על: הטייסים מעכבים את קבלת ההלוואה. מטוסי אל על בנתב"ג
(צילום: EPA)
דבריו של שורק מגיעים ברקע הקושי הרב של אל על להחזיר את הכספים לנוסעים שבוטלה טיסתם. כזכור, אל על חייבת ללקוחותיה הישראלים כ-400 מיליון שקל עבור כרטיסים שבוטלו בין 1 בפברואר ל-24 באוקטובר 2020, אולם מנכ"ל אל על הקודם, גונן אוסישקין, הודה כי החברה מתקשה לעמוד בהחזרים וכי היא "במצוקה שלא הייתה כמותה".
במקביל, בשבוע שעבר פורסם כי החברה דיווחה לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה למתן הכרעה בתיק הטייסים, שכן לטענתה, הסכסוך על שכרם מעכב את קבלת ההלוואה הבנקאית מהמדינה.
כזכור, ועד הטייסים הגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על הסכם השכר וההבראה, שמחייב פיטורים וקיצוצי שכר של הטייסים, ועליו חתמה ההסתדרות בשמם לאחר שסירבו לחתום עליו. הטייסים טענו כי החתימה לא בוצעה בהסכמתם, ובעקבות זאת כ-330 טייסים ביטלו את חברותם בהסתדרות הכללית ועברו להסתדרות העובדים הלאומית.