2 צפייה בגלריה
הפרויקט בשכונת קטמונים בירושלים
הפרויקט בשכונת קטמונים בירושלים
הפרויקט בשכונת קטמונים בירושלים
(הדמיה: אול אין)
חברת אפריקה ישראל נכנסת שותפה לפרויקט פינוי בינוי בירושלים, במסגרתו תקים 5 מגדלים בני 30 קומות עם כ-1,000 דירות חדשות. החברה דיווחה היום (ב') כי באמצעות אפריקה התחדשות עירונית חתמה על עסקה בהיקף 1.5 מיליארד שקל עם חברת קדמת היובל לחידוש רחוב בר יוחאי בשכונת הקטמונים בבירה. בכך היא תחליף את חברת קרסו נדל"ן בשותפות.
התוכנית להתחדשות עירונית בשכונה אושרה בחודש שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, כך שלפרויקט יש תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת. המתחם משתרע על שטח של כ-52 דונם וצפוי לכלול שטחי מסחר בהיקף 1,600 מ"ר ופארק ציבורי. במסגרת הפרויקט יהרסו 5 בניינים בני 3 קומות עם 376 יחידות דיור ישנות.
לדברי החברות, הפרויקט יוקם תוך נגישות לקווי תחבורה ציבוריים הכוללים 2 תחנות לקווי הרכבת הקלה המצויים במרחק הליכה. על פי ההערכות, העבודות להקמת הפרויקט יחלו בשנתיים הקרובות. על פי נתוני החברות, כ-85% מהדיירים חתמו על הסכמות, מה שמאפשר את הוצאת הפרויקט לפועל.
2 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי שכונת קטמונים ירושלים
פרויקט פינוי בינוי שכונת קטמונים ירושלים
הדמיית הפרויקט בשכונת קטמונים בירושלים
(הדמיה: אול אין)
מחברת קדמת היובל נמסר כי "החברה החלה לקדם את הפרויקט מתחילת הדרך ותמשיך ללוות את הפרויקט עד לסיום בנייתו וקבלת המפתח וכניסה לדירה החדשה. החברה שומרת על קשר רציף לאורך כל התהליך עם הדיירים, בהתאם להסכמות".
מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית, אסף סימון, מסר: "מזה מספר שנים הגדרנו את העיר ירושלים כיעד אסטרטגי של החברה מתוך אמונה מלאה בפוטנציאל הטמון בעיר, הייחודיות שלה והביקוש הגבוה לדיור. הפרויקט צפוי לשנות את חיי בעלי הדירות הקיימים ולהוות מוקד משיכה משמעותי לרוכשים חדשים".
מקרסו נדל"ן נמסר: "לפני כ-8 חודשים פנתה קרסו נדל"ן לקדמת היובל בבקשה לצאת ממספר פרויקטים אותן החברות מקדמות יחד וזאת משקולים פנימיים של החברה. אחרי שהגיעו החברות להבנה ולסיכום בעניין הן ממשיכות בקידום 5 פרויקטים משותפים בשכונת קריית היובל בעיר, בהיקף כולל של כ-1,000 יחידות דיור. נוסף לפעילות המשותפת, פועלת החברה להקמת 900 יחידות דיור נוספות בירושלים (ללא שותפים) בשני מתחמים גדולים בעיר".