שינויים בדיוטי פרי: אחרי שנתיים של פעילות, אופיס דיפו מוחקת את המותג טאץ' איט, אחרי שחתמה עם אלקטרה מוצרי צריכה על הסכם שותפות המעביר אליה את השליטה בחנויות החשמל והאלקטרוניקה בדיוטי פרי ובאייס מול באילת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנשה זליכה, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות ולשעבר מנכ"ל אופיס דיפו, אמר ל-ynet: "משבר הקורונה סגר את הכל. להשקיע במותג ולהרים אותו מחדש ידרוש השקעות כספיות משמעותיות. אנחנו מאמינים שבמותג כמו שקם אלקטריק יש עוצמה יותר מאשר לבנות מותג חדש".
3 צפייה בגלריה
שקם אלקטריק תחליף את טאץ' איט בנתב"ג. תיקרא שקם Duty Free
שקם אלקטריק תחליף את טאץ' איט בנתב"ג. תיקרא שקם Duty Free
שקם אלקטריק תחליף את טאץ' איט בנתב"ג. תיקרא שקם Duty Free
(צילום: מאור בוכניק)
אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו דיווחה הבוקר (ראשון) לבורסה על חתימת הסכם שותפות עם חברת אופיס 3000 דיוטי, במסגרתו הוקצו לה 50.1% מהון המניות של החברה, המחזיקה בזיכיון להפעלת חנויות חשמל ואלקטרוניקה פטורות ממס בנתב"ג. בעבור תרומה נוספת תקבל אלקטרה את חנות הדגל של אופיס דיפו באילת ותפתח שם את החנות השמינית שלה בעיר. מדובר בחנות שמשתרעת על פני שתי קומות בשטח כולל של כ- 400 מ"ר. באילת היא תפעל תחת המותג שקם אלקטריק ובנתב"ג תחת השם: שקם Duty Free.
חברת אופיס 3000 דיוטי, מקבוצת אופיס 3000, בשליטתו של רני צים, זכתה לפני כשנתיים במכרז של רשות שדות התעופה לניהול והפעלה של חנות מוצרי אלקטרוניקה וחשמל בטרמינל 1 (280 מ"ר) ובטרמינל 3 (620 מ"ר) לתקופה של 6 שנים (עם אופציה ל-3 נוספות). במסגרת ההסכם, חטיבת קמעונאות החשמל של אלקטרה, בניהולם של שמואל מנדביצקי ויורם בדש, תחל בחודש מרץ להפעיל את חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג.
במועד השלמת הסכם ההקצאה ועם קבלת האישורים הנדרשים מרשות החדשנות ומרשות המכס, תעביר אלקטרה סכום של 5 מיליון שקל לחברת אופיס 3000 דיוטי, שיופנו לצורך החזר הלוואות, שיפוץ החנות, הכנסת מוצרים חדשים, טיפול בהון החוזר והכשרתם מחדש של 110 העובדים במקום.
בנובמבר 2019 הודיעה אלקטרה גם על מגעים מתקדמים לקבלת הזיכיון הבלעדי להפעלתה בישראל של רשת חנויות הנוחות 7Eleven.
3 צפייה בגלריה
טאץ' איט באייס מול באילת
טאץ' איט באייס מול באילת
חנות טאץ' איט באייס מול באילת שתהפוך לשקם אלקטריק
(צילום: מורג ביטן)

נתב"ג יתאושש רק ב-2025 לפי הצפי

לפי אלקטרה, רשות שדות התעופה אישרה את המהלך, אחרי שההסכמים המסחריים הותאמו לתקופת הקורונה. צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אמר ל-ynet: "למרות מיעוט המבקרים בנתב"ג, אנחנו בטוחים במהלך וחושבים שאנשים יחזרו לטוס לחו"ל. לפני הקורונה היו 14 מיליון טסים בשנה בנתב"ג. לפי ההערכות, מספר הטסים הזה לא יחזור לפני 2025, לכן הרשות אפשרה את שינוי ההסכמים. נכנסנו לשותפות עם אופיס דיפו ונמשיך יחד לעשות עבודה. נציע מגוון גדול ומחירים אטרקטיביים. באילת יהיו לנו כעת שמונה חנויות והמחירים שם מהנמוכים בעולם, יותר נמוכים מדובאי. אנו צופים שאילת תהווה שליש מהמחזור ב-2021".
3 צפייה בגלריה
צביקר שווימר מנכל אלקטרה מוצרי צריכה
צביקר שווימר מנכל אלקטרה מוצרי צריכה
צביקר שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה
(צילום: תמר מוצפי)
שווימר הוסיף, "אנחנו צופים שהמהלך יהפוך את חטיבת קמעונאות החשמל לשחקנית המשמעותית ביותר בתחום האלקטרוניקה, הסלולר והמחשבים ויאפשר לייצר הכנסה של מאות מיליוני שקלים בשנה, זאת לצד שיתוף הפעולה עם אפל בתצוגת מוצרי אפל במחסני חשמל. הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק הופכות לשחקניות הגדולות בתחום עם 60 נקודות מכירה והאתר payandgo".
למה אתם משתמשים בדיוטי פרי במותג שקם, שנחשב יקר יותר ולא במחסני חשמל? "זה דיוטי פרי אז הכל יהיה זול. יש בשקם אלקטריק מגוון שונה מהמגוון במחסני חשמל ובנתב"ג הוא יהיה ייעודי לדיוטי פרי ועדיין נהיה אטרקטיביים ויותר זולים ממקומות אחרים בעולם, עם הטבות מע"מ משמעותיות במוצרי אלקטרוניקה קטנים ומוצרי טיפוח".